Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En raskaudu ja se turhauttaa

Vierailija
11.05.2020 |

Otsikossa se oleellinen tulikin jo ilmi.
Kaiken pitisi tapahtua nyt ja heti, mutta niin ei vain käy.
Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta nyt vuoden. Ovulaatio päivät ovat tiedossa ja kuukautiset ovat kellontarkat, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Lasta ei vaan kuulu eikä näy. Onko jossain vika.

Tiedän että vuosi on aika lyhyt aika, mutta silti pistää miettimään että onko minussa tai miehessäni vikaa.
Olemme suunnitelleet menevämme lääkäriin selvittämään asiaa. Hinta vain huolestuttaa. (ei ole meninaan kovin halpaa)
Viimeisen kahden kuukauden aikana kuukautiset ovat ollee "oudot" Ensin kuukautiset alkoivat kaksi päivää liian aikaisin, sitten samana päivänä loppui ja alkoi uudestaa parin päivän päästä. Nyt kuukautiset ovat myöhässä 4 päivää.

Olen tehnyt kaksi raskaustestiä ja kummassakin näkyy todella haalea viiva. Siis todella haalea. Mieheni mielestä se on plussa viiva ja minun mielestä se on viivan paikka. Raskausoireita on kyllä ollut todella paljon, mutta en sitten tiedä...

Koen että emme mieheni kanssa stressaa asiasta. Lapsi tulee jos on tullakseen. Aina kuukautisten aikaan tulee todella iso pettymyksen tunne.

Teksti oli hyvin sekavaa, anteeksi siitä. Toivoisin kuulevani teiltä vastaavanlaisia kokemuksia. Olisi kiva kuulla myös lapsettomuushoidoista. Vinkit ja avut kehiin. Kiitos paljon :)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto hoitaa syntyvyyden säännöstelyä.

Vierailija
2/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet ylipainoinen ja/tai mies on ylipainonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tarvitsee lääkärin apua. Mulla yhtä lasta tehtiin 5 vuotta ja tänä aikana sain 9 keskenmenoa.

Lopulta ongelma ratkesi lpsettomuuslääkärin määräämällä kortisonikuurilla joka neutraloi ns hylkimismekanismin.

Toisin kun joku sanoi niin ylipaino ei ole välttämättä syy.

Suosittelen tutkimuksia. Aina ei ole pakko ottaa kalliita hoitoja vaan on olemassa edullisiakin (esim munasolujen kasvun kiihdytys lääkkeillä).

Vierailija
4/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikansoitus, luonto ei kestä.

Vierailija
5/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla edes edellytyksiä hyväksi äidiksi?

Vierailija
6/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisesti raskaana/kemiallinen raskaus, jos testiin ilmestyy jotain.

Vierailija
7/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin kuitenkin lapsettomuushoitoihin hakeutumista! Jos vika on pieni, se saadaan ehkä helposti hoidettua ja vaikka vikaa löytyisi enemmänkin, löytyy lääketieteestä niitä vahvempiakin paukkuja auttaa. Ellei teillä vielä ole lapsia, pääsette varmaankin julkiselle puolelle, jossa hinnat ei ole niin kovia kuin yksityisellä. Yksityisellä taas hoitoon pääsee yleensä todella nopeasti, jolloin tuloksiakin voi tulla nopeaan tahtiin!

Olen itse turvautunut yksityisiin lapsettomuushoitoihin kahdesti. Ensimmäisellä kerralla ensimmäinen hoitokerta riitti ja toisella kolmas. Hintaa tutkimuksille ja hoidoille tuli ensimmäisellä kerralla noin 1 500 euroa ja toisella reilut 1 000 euroa - ei siis lainkaan paha hinta näin ihanasta asiasta! Toki vähänkään suuremmissa hoidoissa hinnat voivat jopa kymmenkertaistua.

Myös minulla on erittäin säännölliset kuukautiset ja ovulaatio tuntuu tapahtuvan. Mitään varsinaista syytä lapsettomuudelle ei löytynyt ja jo pienellä ovulaation tukihoidolla saatiin aikaan tuloksia. Toisella kerralla löytyi alhainen ferritiini. Lääkäri sanoi, että se saadaan nousemaan noin 3 kuukauden aikana - ja kappas vaan, heti 3 kuukauden kohdalla myös raskaus onnistui! Tätä ennen yritystä oli takana jo melkein 1,5 vuotta. Eli joskus voi olla noinkin pienestä kiinni! Ehkä sinunkin kannattaisi mittauttaa ferritiini, josko siinä olisi pientä häikkää? Jos ikää alkaa jo olla, niin minulle erikoislääkäri suositteli "nuorentavaa" ubikinonia, jota saa apteekista ilman reseptiä. Lisäksi foolihappoa jo ennen raskautta. 

Vierailija
8/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sai avun luontaistuotteista ja säännöllisistä hammaslääkäri käynneistä. Joskus syy voi olla tosi pieni.

Julkiselle puolelle kannattaa hakeutua mikäli ei ala kuulumaan.

Vierailija
9/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei julkisen puolen tutkimukset ja hoidot tule kalliiksi.

Vierailija
10/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiallinen raskaus on juuri tuollainen että näkyy haalea plussa (alkaa jo salaa iloitsemaan) ja parin päivän päästä plussa haalenee, sit parin päivän päästä siitä katoaa, ja sit tulee menkat vähän myöhässä.

Mulla ollut varmaan kymmenkunta kemiallista. Siinä munasolu hedelmöittyy, yrittää tarttua kohdun pintaan, ei onnistu (joko munasolu ei ole tarpeeksi ”aggressiivinen” tai vaihtoehtoisesti kohtu hylkii munasolua) ja sitten munasolu irtoaa ja raskaus ei ala. Se kuitenkin sen verran raapaisee kohdun pintaa että raskaushormonia erittyy sen verran että näkyu testissä haalea viiva.

Ne raskaudet jotka onnistui loppuun asti olivat sellaisia että viiva oli heti alussa selvä ja tumman punainen.

Ap mene lääkäriin. Kysy ennakkoon mitä mikäkin maksaa. Kaikkea ei ole pakko ottaa mitä lääkäri suosittelee. Otat vaan ne mihin on varaa.

Vierailija
11/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu sai avun luontaistuotteista ja säännöllisistä hammaslääkäri käynneistä. Joskus syy voi olla tosi pieni.

Julkiselle puolelle kannattaa hakeutua mikäli ei ala kuulumaan.

7 jatkaa: myös minä hoidatin hampaat kuntoon ennen hoitoihin hakeutumista. Osittain siksi, että raskaana oksentelen niin pahasti, ettei hoito tahdo onnistua ja osittain juuri siksi, että olen myös kuullut, että hampaiden huono kunto voi vaikuttaa ainakin raskauden jatkumiseen.

Vierailija
12/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma :/ niin turhauttavaa... en ymmärrä miten muut onnistuu... taitaa jäädä lapset tekemättä.

Vierailija
13/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä testaamassa (yksityisen kautta, jos kunnallinen ei auta) rauta-arvot (hemoglobiini ja ferritiini), foolihappo-, b12- ja d-vitamiinitasot. Jo noinkin "pienistä" jutuista voi olla kyse, että näiden aineiden imeytyminen/saanti ei ole kunnossa ja se heikentää raskautumista. Syökää raskausvitamiineja jo nyt ennakoivasti, ne auttavat saamaan kehon kuntoon raskautta varten. 

Vierailija
14/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän turhautumisen todella hyvin. Meillä tilanne on vähän erilainen. Yritetty elokuusta saakka ja saatiinkin vuoden alussa positiivinen raskaustesti. Ilo loppui kuitenkin, kun viikolla 12 selvisi, että ei siellä ole ollut elossa mitään yli kuukauteen. Nyt sitten olen kaksi kuukautta odotellut, että alkaisi ne kuukautiset. Tuntuu, että oma keho on pettänyt. Vuosi on kuitenkin pitkä aika kokea pettymys joka kuukausi vaikka samalla se on lyhyt aika yrittää. Itse ainakin olen kokenut sen raskaaksi.

Olen ymmärtänyt, että raskaustesti on positiivinen, jos siinä on haaleakin viiva. Oletko tehnyt erilaisia testejä? Digitaalisen testin kanssa ei ainakaan tarvitsisi arpoa, onko viiva vai viivanpaikka. Pidetään sormet ja varpaat ristissä, että testi on positiivinen, ettekä koe mitään takapakkeja.

Vaikka meillä matka on vielä aika varsin alussa, niin selvittelin hoitojen kulkua jo etukäteen. Ensimmäiset tutkimukset eivät ilmeisesti ole vielä kovin kalliita ja auttavat monella.

Vierailija
15/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautuminen ei ole itsestäänselvyys.

Vierailija
16/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma, ja se todellakin turhauttaa. Olemme nyt yrittäneet vähän yli vuoden.

Minulla kuukautiset ovat vähän epäsäännölliset ja muitakin epänormaaleja oireita löytyy. Kävin gynellä jo kerran, mutta mitään ei löytynyt. Hän määräsi siveydenpuu-tabletteja, niiden pitäisi edesauttaa omaa hormonitomintaa. Ajattelin katsoa niillä muutaman kuukauden, ja mennä uudestaan jos mitään ei tapahdu. Menisin jo nyt jos koronatilanne olisi parempi. Täällä Saksassa nuo tabletit ovat ensimmäinen mitä kokeillaan. Verikokeita ja perus ultraukset on toki otettu, niissä ei ihme kyllä mitään löytynyt.

Haluaisin vaan tietää, miksi raskaus ei ala. Oma perhe on ollut haaveissa pikkutytöstä lähtien.

Vierailija
17/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee muutaman päivän päästä uudelleen. Jos viiva on vahvistunut, niin sitten olet raskaana.

Vierailija
18/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautua on epäsana.

Vierailija
19/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaustestiin ei ilmesty mitään, jos mitään ei ole tapahtunut. Jos testissä todella näkyy jotain (eli ei ole pelkkää kuvitelmaa), on esimerkiksi kemiallinen raskaus tai ihan raskauskin mahdollinen. Muistaakseni myös kohdunulkoinen raskaus voi aiheuttaa laimeampaa viivaa. Ehkä kannattaisi kokeilla alkuun vaikka erilaista testiä, jota olisi helpompi tulkita? Onnea matkaan!

Vierailija
20/26 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemiallinen raskaus on juuri tuollainen että näkyy haalea plussa (alkaa jo salaa iloitsemaan) ja parin päivän päästä plussa haalenee, sit parin päivän päästä siitä katoaa, ja sit tulee menkat vähän myöhässä.

Mulla ollut varmaan kymmenkunta kemiallista. Siinä munasolu hedelmöittyy, yrittää tarttua kohdun pintaan, ei onnistu (joko munasolu ei ole tarpeeksi ”aggressiivinen” tai vaihtoehtoisesti kohtu hylkii munasolua) ja sitten munasolu irtoaa ja raskaus ei ala. Se kuitenkin sen verran raapaisee kohdun pintaa että raskaushormonia erittyy sen verran että näkyu testissä haalea viiva.

Ne raskaudet jotka onnistui loppuun asti olivat sellaisia että viiva oli heti alussa selvä ja tumman punainen.

Ap mene lääkäriin. Kysy ennakkoon mitä mikäkin maksaa. Kaikkea ei ole pakko ottaa mitä lääkäri suosittelee. Otat vaan ne mihin on varaa.

Näin. Ylipäätään kannattaa selvittää onko laitteisto kunnossa. Joskus voi olla niinkin, ettei tietyn kumppanin kanssa muodostu elinkelpoisia jälkeläisiä ja jonkun toisen kanssa onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi