Voisitko pettää
Voisitko pettää suhteessa? Perustele mielellään alle, kerrothan ikäsi ja sukupuolesi.
Kommentit (56)
Kun katsoo vastauksia niin ei voi muuta sanoa kuin että enpä ole yllättynyt. Miehet pettävät eniten ja ovat siihen valmiita lähes heti kun sauma aukeaa johonkin ns. Parempaan
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo vastauksia niin ei voi muuta sanoa kuin että enpä ole yllättynyt. Miehet pettävät eniten ja ovat siihen valmiita lähes heti kun sauma aukeaa johonkin ns. Parempaan
No jaa tilastollisesti miehet ja naiset pettävät yhtä paljon. Miehet ovat kai rehellisempiä vastauksissaan täälä.
Täysin samaa mieltä, ei miehen tarvi selibaatissa olla jos vaimoa ei huvita! Ikävä kyllä asia on näin. Ne miehet joiden vaimot haluaa enemmän kuin tarpeeksi, olkaa tyytyväisiä kohtaloonne😁, teillä on monta kadehtijaa👍, täällä yksi👎
Mies 50 kirjoitti:
Täysin samaa mieltä, ei miehen tarvi selibaatissa olla jos vaimoa ei huvita! Ikävä kyllä asia on näin. Ne miehet joiden vaimot haluaa enemmän kuin tarpeeksi, olkaa tyytyväisiä kohtaloonne😁, teillä on monta kadehtijaa👍, täällä yksi👎
No sitten eroaa siitä vaimosta EIKÄ PETÄ. Järkyttävää miten joku voi kuvitella että seksittömyys tai huobo suhde ois syitä pettää. Tekosyitä ne on.
En ikinä. Olen kokenut pettämisen kun isä juoksi vieraissa, perhe hajosi siihen. En anna tuota ikinä anteeksi, enkä voisi koskaan tehdä samoin.
T. Nainen
Voisin pettää ja olen pettänyt. Ihmeellistä kuunnella näitä juttuja, että "ikinä en voisi pettää" ja "pettäjät on saastaa" ja "ei minun moraali anna pettää." Just joo. Jokainen on pettäjä, kun annetaan tarpeeksi hyvä tilaisuus tai kun parisuhteessa menee tarpeeksi huonosti. Minun pettämiset on ollut molempia. En jaksa vaivata päätäni niillä. Ihmisellä on halut ja oikeus yksityiselämään parisuhteessakin.
t:nainen
Vierailija kirjoitti:
Voisin pettää ja olen pettänyt. Ihmeellistä kuunnella näitä juttuja, että "ikinä en voisi pettää" ja "pettäjät on saastaa" ja "ei minun moraali anna pettää." Just joo. Jokainen on pettäjä, kun annetaan tarpeeksi hyvä tilaisuus tai kun parisuhteessa menee tarpeeksi huonosti. Minun pettämiset on ollut molempia. En jaksa vaivata päätäni niillä. Ihmisellä on halut ja oikeus yksityiselämään parisuhteessakin.
Mä en oo pettänyt vaikka on ollut tilaisuutta ja haluja. En silti oleta että kaikki toimii samoin. Sä oot pettänyt ja oletat että kaikki tekis niin? Ettei koko maapallolla ole ketään, koskaan, joka ei olisi sun elämäntilanteessa tai vastaavassa pettänyt-kö? Ihmiset on erilaisia, meidän maailmankuvat on erilaisia. Ihan naurettavaa olettaa että tehtäis kaikki samat valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Se että sinä olet moraaliton minä minä ajattelija ei tarkoita että kaikki ovat. Sinä olet valintasi tehnyt kuten minäkin. Enkä ole pettänyt vaikka on ollut tilaisuuksia ja suhteessa mennyt huonosti. Senkus oikeutat tekosi itsellesi.
Kun nainen kertoo pettäneensä tai olleensa varatun miehen kanssa, muut naiset täällä tulevat naama sitruunalla tuomitsemaan. Pelottaako, että se onkin pettänyt juuri sinun miehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen kertoo pettäneensä tai olleensa varatun miehen kanssa, muut naiset täällä tulevat naama sitruunalla tuomitsemaan. Pelottaako, että se onkin pettänyt juuri sinun miehesi kanssa?
Tässä ketjussa ainakin on oltu naama sitruunalla vain siitä että sanotaan "itse olen pettänyt, kuten aivan kaikki muutkin. Kaikki pettää. Jokainen. Joka ei ole vielä pettänyt pettää kyllä kun tilanne tulee vastaan". Tai muuta vastaavaa tuubaa. Ei niitä omia päätöksiä tartte muille tuputtaa.
Vierailija kirjoitti:
😂😂en todellakaan!
Olen pettänyt, en pettäisi uudestaan. Ei ollut sen arvoista. Onneksi puoliso petti samaan aikaan. Näistä päästiin yli ja tehtiin omasta parisuhteesta molempia tyydyttävä. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Se että sinä olet moraaliton minä minä ajattelija ei tarkoita että kaikki ovat. Sinä olet valintasi tehnyt kuten minäkin. Enkä ole pettänyt vaikka on ollut tilaisuuksia ja suhteessa mennyt huonosti. Senkus oikeutat tekosi itsellesi.
Hmmm... Itsehän en ole pettänyt, mutta jumahtanut joskus tilanteeseen, jossa puolisoni ei ole todella rakastanut minua vaan lähinnä käyttänyt hyväksi, pitänyt itsestäänselvyytenä jne... Niin karmaisevalta kuin petetyksi tuleminen tuntuukin en usko, että se esim. kuvatunlaisessa tilanteessa se olisi ollut kovin sydäntäsärkevää. Enemmän pettämistä harkitsevan, joka riutuu ilman vastarakkautta läheisen ihmisen pelinappulana, sydän siinä suhteessa särkyy. "Seli seli - syy on sinun jos näin onnettomasti on, olit mies tai nainen..." Tällä taas pettäjä on mustavalkoisesti pahis, yksin, se ainoa moraaliton...
Ja tällä palstalla on vaikea keskustella syvällisiä kun hysteerikot meuhkaavat kaikkien näkökulmaa avartavien kommenttien päälle henkilökohtaisia solvauksia. Ja teistäkin moni vielä pettää kumppaninsa tai itsensä. Amen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm... Itsehän en ole pettänyt, mutta jumahtanut joskus tilanteeseen, jossa puolisoni ei ole todella rakastanut minua vaan lähinnä käyttänyt hyväksi, pitänyt itsestäänselvyytenä jne... Niin karmaisevalta kuin petetyksi tuleminen tuntuukin en usko, että se esim. kuvatunlaisessa tilanteessa se olisi ollut kovin sydäntäsärkevää. Enemmän pettämistä harkitsevan, joka riutuu ilman vastarakkautta läheisen ihmisen pelinappulana, sydän siinä suhteessa särkyy. "Seli seli - syy on sinun jos näin onnettomasti on, olit mies tai nainen..." Tällä taas pettäjä on mustavalkoisesti pahis, yksin, se ainoa moraaliton...
Ja tällä palstalla on vaikea keskustella syvällisiä kun hysteerikot meuhkaavat kaikkien näkökulmaa avartavien kommenttien päälle henkilökohtaisia solvauksia. Ja teistäkin moni vielä pettää kumppaninsa tai itsensä. Amen.
Tämä on juuri näin. Pettämään voi ajautua hyvin monista syistä. Myös ne ihmiset, jotka vannovat, etteivät koskaan petä, voivat joku päivä yllättää itsensä.
Miksei siitä omasta pettämisestä voi kirjoittaa vain omana kokemuksena? Miksi se kääntyy niin helposti pelkäksi vakuutteluksi siitä että kyllä muutkin ja sinäkin ja kyllä minä tiedän!
Itse olen ollut pettäjä, mutta siinä vaiheessa olin jo omalta puoleltani tehnyt eropäätöksen eikä rakkautta ollut enää pelissä. Erosin tästä tapahtuneesta kahden viikon päästä, mutta en kertonut eksälle pettämistä, koska suurin syy eroon ei johtunut eriävistä seksihaluista.
Nykyisessä suhteessa ei tulisi mieleenkään pettää.
Vierailija kirjoitti:
Miksei siitä omasta pettämisestä voi kirjoittaa vain omana kokemuksena? Miksi se kääntyy niin helposti pelkäksi vakuutteluksi siitä että kyllä muutkin ja sinäkin ja kyllä minä tiedän!
Ehkä sen takia, että ihmiset ovat välillä hellyttävän naiiveja luullessaan, etteivät he ikinä voisi pettää. Jokainen ihminen ei petä, mutta 100% varmaa kenenkään pettäminen tai pettämättömyys ei ole ¯\_(ツ)_/¯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sen takia, että ihmiset ovat välillä hellyttävän naiiveja luullessaan, etteivät he ikinä voisi pettää. Jokainen ihminen ei petä, mutta 100% varmaa kenenkään pettäminen tai pettämättömyys ei ole ¯\_(ツ)_/¯
En silti ymmärrä miksi on niin tärkeää saada muilta joku hyväksyntä tai mitä siinä haetaankaan. Se on lähinnä vieraannuttavaa, en usko että se toimii tarkoitetulla tavalla.
Ymmärrän tuollaisen toteamuksen, että mikään ei ole 100% varmaa. Mutta jos puolet tekstistä tai koko pointti on vakuutella että kyllä muutkin pettää ja odotas vaan! Niin en tiiä, on siinä jotain outoa. Itselle tulee sama tunne kuin siitä "kyllä sinäkim vielä lapsia haluat, odota vaan!!" vakuuttelusta. Jotkut jopa loukkaantuu kun riittävän painokkaasti sanoo että en halua, lapsia ei tule. No ei nyt liity kummemmin tähän.
Petän kyllä, jos siltä tuntuu. Nyt olen sinkku, joten ei ole ajankohtaista. Pettäminen on vähän kuin jotakin extremelajia harrastaisi. Kiihottavaa, jännittävää ja vaarallista. Kaverillani (mies) on sama harrastus. Hän on omien sanojensa mukaan pettänyt nykyistään yli 40 kertaa. Itse en ole päässyt ihan noin huimiin lukemiin. Nainen olen siis.
Ja senkin vielä sanon ettei ole kännin nostama himokaan saanut käsiäni vaeltamaan vieraisiin housuihin. Itsehillintää on vaatinut monessa tilanteessa, mutta takaraivossa on ollut vahva ääni "OLET VARATTU!" joka on aina keskeyttänyt tilanteen menemisen millekään vaaravyöhykkeelle.