Minä haluan opiskella oikeustradenomiksi
Kommentit (5)
Eikös sinne ole aika vaikea päästä? Ainakin SAMKissa otetaan vain valintakurssin parhaat ja hakijoita on pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Mikset lue OTM:ksi?
En minä pääse yliopistoon... En ole mikään kirjaviisas, ainoastaan normifiksu.
Siitä vaan. Onnea opintoihin. Suuri osa oikeustradenomeista työskentelee käräjä-/lainkäyttösihteereinä tuomioistuimissa tai lakimiesten avustajina yksityisellä puolella. Hyviä hommia, tein itse opiskeluaikoina niitä opintojen ohessa. Juristiksi et oikeustradenomiopinnoilla pääse.
Valmistuin oikeustradeksi 2016- asianajajan töitä pääasiassa olen tehnyt ja avustamista oikeudessa paljon tp- hakijoille ja ihan kaikenlaisia juttuja otan. Usein oma vähän käytännönläheisempiä koulutus auttaa riitatilanteissa vastapuolen asianajajaa vastaan. Myös tuomareiden ja syyttäjien kanssa käytäviä neuvottelutilanteita hoidan mielestäni paremmin kuin yliopistoasianajat kun amiskassa niitä tilanteita paljon harjoiteltiin ryhmätöitä.
Moni opiskelukaveri lähtenyt maailmalle ja ovat asianajajana Briteissä, Saksassa, Yhdysvalloissa.
Erittäin hankala päästä opiskelemaan mutta töitä löytyy, itse teen mielelläni asianajajan hommia ja tykkään oikeussalityöskentelystä mutta nytkin on työnhaku päällä kun eräälle isolle laivanvarustamolle haettiin päälakimiestä.
Mikset lue OTM:ksi?