Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni jättänyt menemättä lääkäriin koronan takia

Hullut hysteerikot
10.05.2020 |

Lääkäri- ja leikkausaikoja on peruttu tai vain jätetty menemättä koronan pelossa. Kiva, ei kuoltu koronaan, mutta kuollaan sitten muuhun hoidon puutteessa. Leikkausjonojen purkamiseen menee vuosia. Vai onko nämä tulevat kuolemat jotenkin hyväksyttävämpiä kuin koronaan kuoleminen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalathan on itse perunut ja siirtänyt aikoja.

Vierailija
2/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun saa edelleen kuolla muttei koronaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun eletään lopun aikoja ei kroonisilla sairauksilla ole niin väliä.

Vierailija
4/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai lääkäriaikoja vielä ole mihinkään vuosien päähän siirretty. Kaikki kiireelliset on hoidettu myös nyt korona-aikaan.

Vierailija
5/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai lääkäriaikoja vielä ole mihinkään vuosien päähän siirretty. Kaikki kiireelliset on hoidettu myös nyt korona-aikaan.

Juuri sanottiin uutisissa, että kiireettömien leikkausten jono on vuosia. Siinä ajassa ehtii moni muuttua kiireelliseksi. 

Vierailija
6/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minun tk-lääkäriaikaani ei peruttu. Kerrankin pystyi rauhassa käymään koko tilanteeni läpi, kun ei ollut kiirettä ja aikataulut myöhässä.

Vierailija
7/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalathan on itse perunut ja siirtänyt aikoja.

Leikkaussaleja on muututtu tehohoitopaikoiksi. Mutta se ei poista tosiasiaa, että hysteerikot ovat itse vaarantaneet terveytensä jättämällä menemättä, kun on kuitenkin ollut tilaisuus.

Vierailija
8/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on peruttu kontrolliajat tältä keväältä. Ei saanut itse päättää.

Vierailija
9/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lääkäriaikoja on peruttu" ei vielä kerro, kuka ne on perunut. Omat kroonisen sairauden ajat perui paikallinen terveyskuntayhtymä ja kun yritin päästä lääkäriin akuutin asian takia, sain vastauksen, että tällä hetkellä ei hoideta kuin aidosti hengenvaarallisia sairauksia, ei mitään yllättäviä migreenityyppisiä päänsärkyjä tai viiltävää kipua lonkassa. Yksityiseltä sain lähetteen keskussairaalaan ja sieltä tiedon, että asialle ei tehdä mitään ennen kuin pandemia on ohi.

Vierailija
10/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreistähän niitä on tarttunut ulkomaillakin. Suomessakin korona-ajan alussa se sydänkirurgi leikkasi potilaita tietämättä saaneensa itse jo tartunnan. Ei muistaakseni onneksi kyllä sit tarttunut potilaisiin hänestä. Ehkä ihan viisastakin pysyä siis poissa sairaalasta jos vaan kykenee. 

Ja jos sattuukin kupsahtamaan muista syistä kuin koronaan niin sehän on kanssa vaan säästöä sitten. Aina halutaan säästää joka asiassa, etenkin juuri terveydenhuollossahan hoetaan koko ajan muutenkin miten ei riitä rahaa tutkia potilailta oikein mitään jne.

Vierailija
11/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreistähän niitä on tarttunut ulkomaillakin. Suomessakin korona-ajan alussa se sydänkirurgi leikkasi potilaita tietämättä saaneensa itse jo tartunnan. Ei muistaakseni onneksi kyllä sit tarttunut potilaisiin hänestä. Ehkä ihan viisastakin pysyä siis poissa sairaalasta jos vaan kykenee. 

Ja jos sattuukin kupsahtamaan muista syistä kuin koronaan niin sehän on kanssa vaan säästöä sitten. Aina halutaan säästää joka asiassa, etenkin juuri terveydenhuollossahan hoetaan koko ajan muutenkin miten ei riitä rahaa tutkia potilailta oikein mitään jne.

Joo ja paljon mieluummin kuolee kyllä johonkin muuhun kuin koronaan.

Vierailija
12/12 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ei käytä mitään suojaimiakaan muussa terveydenhuollossa. Turvaväleistä ei tietoakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme