Miksi paino ei putoa?!?!
Oon 14 ja oon laihduttamassa juuri nyt. Ennen kun kukaan kukkahattutäti tulee valittamaan, kuinka laihdutus on haitaksi nuorelle, niin 3kk sitten painoin 75KG!!!! Pituutta minulla ei tosiaan niin paljoa ole (150cm), joten tästä päätellen olin 3kk sitten läskinorsu:). Oon onnistunut pudottamaan painoa 15kg syömällä about 300-900 kcal per päivä, mutta haluaisin painaa sen 45kg eli vielä pudotettavana on toisen 15kg.
Nyt asiaan:
Tiedän että tämä dieettini ei ole terveellinen ja päässäni on liikkunut viimeisten 3kk ajan pelkästään erillaiset numerot (kilot,grammat,kalorit yms.) Ensimmäisen kuukauden ajan paino tippui rajua vauhtia (8kg). Tämän jälkeen vauhtini on hidastunut ja olen nyt sellaisessa pisteessä, että painoni ei ole muuttunut noin 4vko:( Tuntuu tosi uuvuttavalta tälläinen ja koko ajan haluaisin vähentää kaloreita enemmän, mutta kun tiedän että tämä johtuu säästöliekistä. Liikuntaa en harrasta kuin välillä kävelylenkkejä. Kysymykseni on, että pitäisikö minun nostaa kalorimääräni ja jos nostan niin lihonko?
Kommentit (7)
Ja siis jos nostan yllättäen kaloreitani vaikka 1000kcal nii nouseeko paino hetkeksi?? Miten voin saada aineenvaihduntani taas liikkeelle, kun jostain luin, että siihen voi mennä jopa vuosi.
Vautsi! Olet saanut mielettömän hyviä tuloksia aikaan! Upea suoritus!
Valitettavasti en ole ammattilainen, joten neuvoni ovat aika lailla mutua.
Suosittelisin ensiksikin nauttimaan siitä, että olet saanut tuloksia aikaan. Stressi ei kuulemma tee hyvää painonpudotukselle, joten yritä nauttia tuloksista sen sijaan, että keskityt siihen, paljonko matkaa on vielä jäljellä.
Veikkaisin myös, että liikuntaan panostaminen voisi auttaa jatkossa. Voisit nostaa kaloreita, 300 on aivan liian vähän, että kehosi toimisi normaalisti.
900 on mielestäni järkevä minimi, sen alle ei kannata kaloreita tiputtaa. Naisen suositeltu kalorimäärä per päivä on noin 2000 kaloria, mutta laihduttaessa vähempikin riittää. Silti alle 900 ei ole mielestäni järkevää, keho ei kestä sellaista loputtomiin.
Tsemppiä jatkoon! Toivottavasti ajatuksistani oli edes vähän apua.
Lisäisin tähän vielä erään tuttavan laihdutuskokemuksen. Hän tiputti suunnilleen 15 kiloa, ja se ei näkynyt päälle päin ollenkaan. Sitten paino junnasi paikallaan kuukauden, pari, mutta keho kiinteytyi valtavasti!
Ehkä sinun kohdallasi on kans kyse siitä, että keho mukautuu uuteen painoon, ja laihtuminen jatkuu sitten, kun kroppa on ensin tottunut nykytilanteeseen?
Joka tapauksessa, olen ylpeä tämänastisesta suorituksestasi ja toivotan voimia ja päättäväisyyttä myös jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vautsi! Olet saanut mielettömän hyviä tuloksia aikaan! Upea suoritus!
Valitettavasti en ole ammattilainen, joten neuvoni ovat aika lailla mutua.
Suosittelisin ensiksikin nauttimaan siitä, että olet saanut tuloksia aikaan. Stressi ei kuulemma tee hyvää painonpudotukselle, joten yritä nauttia tuloksista sen sijaan, että keskityt siihen, paljonko matkaa on vielä jäljellä.
Veikkaisin myös, että liikuntaan panostaminen voisi auttaa jatkossa. Voisit nostaa kaloreita, 300 on aivan liian vähän, että kehosi toimisi normaalisti.
900 on mielestäni järkevä minimi, sen alle ei kannata kaloreita tiputtaa. Naisen suositeltu kalorimäärä per päivä on noin 2000 kaloria, mutta laihduttaessa vähempikin riittää. Silti alle 900 ei ole mielestäni järkevää, keho ei kestä sellaista loputtomiin.
Tsemppiä jatkoon! Toivottavasti ajatuksistani oli edes vähän apua.
Lisäisin tähän vielä erään tuttavan laihdutuskokemuksen. Hän tiputti suunnilleen 15 kiloa, ja se ei näkynyt päälle päin ollenkaan. Sitten paino junnasi paikallaan kuukauden, pari, mutta keho kiinteytyi valtavasti!
Ehkä sinun kohdallasi on kans kyse siitä, että keho mukautuu uuteen painoon, ja laihtuminen jatkuu sitten, kun kroppa on ensin tottunut nykytilanteeseen?Joka tapauksessa, olen ylpeä tämänastisesta suorituksestasi ja toivotan voimia ja päättäväisyyttä myös jatkoon!
Apua kiitos!! Sun kommentti piristi mua paljon! Toivottavasti kyse on kehon mukautumisesta uuteen painooni, sillä toivoisin pääseväni viimeistään syksyllä unelmapainooni.:)
Kyllä kannattaa hiljalleen nostaa kalorimäärää. Säästöliekki jatkuu, jos syöt noin vähän. Lisäksi pituuskasvu ja aivojen toiminta alkaa heikentyä. Et varmaan halua jäädä noin lyhyeksi? Lisäksi syömishäiriö on iso riski, tiedät sen varmasti itsekin.
Rupea syömään VÄHINTÄÄN 1500 kaloria päivässä. Paino voi aluksi jumittaa tai nousta pari kiloa, mutta se tulee laskemaan pidemmän päälle. Jos olet aiemmin painanut 75 kiloa, olet syönyt todella paljon kaloreita joka päivä. Voit syödä 1500-2000 kaloria päivässä ihan huoletta.
Liian tiukoissa kalorirajoituksissa on se ongelma, ettei ihminen jaksa sellaista kovin pitkään, ja yleensä ihminen sortuu jossain vaiheessa syömään, eikä sille syömiselle meinaa tulla sitten loppua. Todella moni lihookin kaikki laihdutetut kilot takaisin korkojen kera! Siksi ei ole mitään järkeä syödä alle 1000 kaloria päivässä, ainakaan kovin pitkään ja noin nuorena, kun kasvukin on vielä kesken.
Ei myöskään kannata takertua siihen 45 kilon tavoitteeseen. Katso nyt ensin, kasvatko vielä pituutta. Sekin tasaa tilannetta.
Lisää pikkuhiljaa terveellistä syömistä, etenkin proteiineja ja kasviksia, lisää samalla liikuntaa jos mahdollista. Tiedän, ettei saarnaaminen ole nyt se mitä haluat kuulla, mutta totuus on että saamasi energiamäärä ei ole terveellinen. Myös lihasmassaa katoaa tuolla energiamäärällä ja aineenvaihdunta jumiutuu. Saatat sairastua myös syömishäiriöön, josta ei sitten koskaan tule pääsemään täysin eroon. Puhun kokemuksesta.
Joka tapauksessa, on normaalia, että painoa pudottaessa tulee se hetkellinen suvantovaihe, jolloin paino tuntuu jämähtäneen paikoilleen. Kyllä se siitä taas alkaa tippua, kun jatkaa ja syö terveellisesti, liikkuu ja huolehtii riittävästä unen määrästä.
Ja tulee ottaa myös huomioon, että mitä enemmän on lihasmassaa, sitä helpompaa myös laihdutus on, sillä lihaksiston aineen vaihdunta kuluttaa myös enemmän energiaa.
0/5. Päivän surkein provo