Mikä ärsyttäisi pitkän päälle eniten??
Kuvittele, että sinun kotiisi tulisi kuukaudeksi 2-3 ei-sukulaislastasi. Olisivat siis teillä 24h/vrk elämässä perheenne arkea ja juhlaa. Minkä asioiden uskoisit alkavan ärsyttää eniten tuossa ajassa?
Suostuisitko ottamaan ei-sukuasi olevia lapsia kuukaudeksi asumaan luoksesi? Missä tapauksessa suostuisit/ et suostuisi?
Kommentit (9)
Lapsena ei ärsyttänyt mikään heissä, mutta voin kuvitella, että aikuisena nyppisi tietynlainen oman ajan puute ja oman rauhan olemattomuus.
se, että koko ajan olisi ylimääräisiä ihmisiä nurkissa pyörimässä. Ja täytyisihän noista lapsista huolehtiakin jos ilman vanhempiaan kerran meillä olisivat. Siis lisää työtä - kokkailua, siivoamista, pyykinpesua, viihdyttämistä... pari päivää olisi ok, sitten alkaisi tympiä.
En keksi mitään tilannetta jossa ottaisin tenavia meille noin pitkäksi aikaa.
Meillä on ollut lomailemassa mieheni nuoria sukulaislapsia ilman vanhempia ja he olivat tuollaisia varhaisteinejä. Eniten rasitti niiden keskinäiset tappelut ja naljailut, nokkiintumiset ja se, että mikään ruoka ei tuntunut kelpaavan, kaapilla kuljeksivat katselemassa mitä herkkua voisi leveään perseeseensä lappaa ja sitten esim. aamupalalla piti tosissaan komentaa, että nyt syömään koska kohta laitan ruoat pois. Tarvitseeko sanoa, että näitä vetelyksiä ei ole meille viime vuosina kutsuttu. Olisin olettanut, että olisivat saaneet esim. likaiset astiat jos nyt ei tiskikoneeseen, niin ainakin tiskialtaalle asti, mutta ei.
:) Se, mikä pidemmän yhdessäolon aikana aina ärsyttää, on se, että he ovat kertakaikkiaan ERILAISIA kuin minä tai minun perheeni tai minun biologiset lapseni. Heillä on erilaiset tavat ja tottumukset ja he jatkuvasti siis kyseenalaistavat minun tapani elää, minun sääntöni, minun ostamani ruoat, minun tapani tehdä ihan mitä tahansa... Lisäksi he tietysti kuvittelevat olevansa oikeassa. ;P
on miehen lapset joka kesä kuukauden... ei ole aina helppoa.
niin luulen että MINUA alkaisi ensimmäisenä ärsyttää se, jos he alkaisivat olla oikeasti kuin kotonaa, eli käydä jääkaapilla ja nostella jalkojaan pöydille, vaihdella kanavaa tv:stä ja valittaa ruoasta tms.
Olen joistaina sioista kotona ehkä liaankin tarkka ja tiedän että eniten ärsyttäisi em. asioiden lisäksi sotkeminen ja hälinä, rauhattomuus.
Riippuu kuitenkin ihan ihmisestä. Jonkun ystäväni voisin kuvitella meillä kyläilemässä lapsiensa kanssa ihan sulassa sovussa, mutta sitten taas joidenkin ihan yhtä rakkaiden ystävieni kanssa en tahtoisi saman katon alle pidemmäksi aikaa.
on, kun kumppanilla on lapsia ja itsellä ei... eikä noista lapsista voi edes sanoa pahaa sanaa koska muuten saa ilkeän äitipuolen leiman ja muka vihaa lapsia.
Vierailija:
on, kun kumppanilla on lapsia ja itsellä ei... eikä noista lapsista voi edes sanoa pahaa sanaa koska muuten saa ilkeän äitipuolen leiman ja muka vihaa lapsia.
Muuten ei tulisi mieleenkään