Ärsyttää ihmiset ketkä sanovat ”virus” eikä ”viirus”
Kommentit (32)
Ärsyttää ihmiset, jotka sanovat "viirus" eikä "virus", ja "ketkä" kun pitäisi sanoa "jotka"
Ärsyttää ihmiset jotka julistavat ärsyyntymistään siitä, että jotkut puhuvat hieman eri tavalla kuin he itse ovat tottuneet.
Ap on suomenruotsalainen, ei sen kummempaa.
Ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa käyttää relatiiviproniminia eivätkä pilkkua.
Virus on latinaa ja lausutaan pitkällä i:llä.
Voisiko jostain perinteisemmistä suomalaisista sanoista kehitellä yhdyssaviritelmän tuon lainan tilalle?
KIRJOITETAAN VIRUS MUTTA LAUSUTAAN VIIRUS.
Haloo ihmiset!!
Tämä on varmaan taas tämä nykyajan kova ajanhenki, missään ei saa olla pehmeyttä. Kaiken pitää olla kova ja ytimekäs. Esim. nimi Ada, ennen vanhaan se oli Aada, nätti ja kaunis. Eikä mikään ADA
Se on kaikkialla sivistyneessä maailmassa Corona, vain täällä takapajuisessa Suomessa koronaviiiiiiirus.
Vierailija kirjoitti:
Virus on latinaa ja lausutaan pitkällä i:llä.
Niin jos se on latinankielisessä lauseyhteydessä. Suomenkielisessä lausessa lyhyt i, virus.
Vierailija kirjoitti:
Se on kaikkialla sivistyneessä maailmassa Corona, vain täällä takapajuisessa Suomessa koronaviiiiiiirus.
Paitsi että ei.
Vierailija kirjoitti:
Koronapeenis 😋😛
Coronaviruksia koronaviiruspeeloilla.
No sitten sinua ärsyttää. So what?
Vierailija kirjoitti:
Mun vaa'assa lukee Korona, eikä sitä varmaankaan ole tehty Suomessa.
Liian kova k juontaa juurensa jo ķameleihin. Koska tämäkin De Facto oikeutetaan De Facto näkemyksellä.
Onko ap se sama, jota ärsyttää, kun ihmiset ääntävät Prisman prisma, kun hän itse ääntää aina prääsma, koska on lukenut koulussa ranskaa ja ranskankielisenä se sana äännetään niin?
Ot 9-millinen burana, ni helpottaa.
Se on kylläkin virus, ei viirus.