Kuinkahan moni velka-auto lunastetaan takaisin koronan takana?
Seuraan naapurin A7:n kohtaloa mielenkiinnolla. Olen saanut lähteistä tietää, että EI OLE etätöissä vaan on IRTISANOTTU. Trafilta tarkistin, että auton omistaa rahoitusyhtiö. KELLO TIKITTÄÄ!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua ihmisiä, jotka ostaa näitä yli 10 000€ autoja rahoituksella. Ei mitään järkeä.
Miksi esittää rikkaampaa kuin on?Näillä velkajoosepeilla kaatuu elämä auton rahoituslainojen lyhennyksiin ja menee koti myyntiin.
Ostakaa lompakollenne sopivan hintaisia autoja. Itse aion ajaa 1000-3000€ autoilla. Kyllä niistäkin löytyy helmiä. Tutuillani20 v vanhat autot, jotka ostettu uusina. Pelittävät edelleen ja korjauskuluihin kerran parissa vuodessa noin 500-1000€. Halvemmaksi tulee ajaminen kuin uudella.Ostimme uuden auton viime talvena. Velkaa siihen otettiin 18 000€. Auton hinta oli 35 000€. Velan sai ilman korkoja ja ilman kuluja. Edellinen oli vuosimallia 2006. Eiköhän tälläkin ajella taas reilusti yli kymmenen vuotta ja sitten vaihdetaan uuteen.
Ootko katsonut kuinka paljon sen auton arvo alenee vuosittain?
Mieti kuinka paljon rahaa laitat siihen autoon vuosittain.
Lyhennykset ja korjaukset.
Jos olisit ostanut 1300€ auton, sulla olis rahaa korjauksiin se summa mitä käytät nyt lyhennyksiin. Jäis jopa enemmän käteen... Uuden auton arvo putoaa huomattavasti, kun taas vanhan ei. Suosittelen kaikille 1000-3000€ arvoista autoa. Ymmärrä ettei se ole uusi, joten korjauksista turha vinkua myyjälle. Pidä korjauskassa. Jos tulee ostettua huono menopeli, vaihda kunnes osuu kohdalle hyvä. Vanhoilla autoilla ajaa edullisimmin ilman, että perheen elatus on vaarassa riskisijoituksen takia edes pandemian aikana.
Itse ostin helmikuussa uuden auton (Kia Rio). Käteisellä maksoin. Mulle passeli auto suhteutettuna ajoihini. En olisi kyllä lainarahalla ostanut autoa. Muutenkaan en lainalla maksele mitään. Tilin pohja ei saa näkyä missään elämän tilanteessa, ei edes koronan aikaan.
Uusi auto oli ostettava, kun vanha oli ostettu vuonna 2002. Oli Megane jo työnsä tehnyt.
Miksi ostaa oman ?
Helsingissä ei tarvitsemaa autoa. Otan keskustasta lähtiessäni uberin ja taksin takaisin tullessani.
Julkisia käytän tarvittaessa.
Autoja saa vuokrattua helposti.
Miksi omistaa autoa ?
Kun lapsi oli pieni, vein ratikalla tarhaan, jos tuli kiire.
400€ vielä velkaa jäljellä autosta