Miten toimit, jos Alepan kassa ei lyönyt 60%:n alennusta klo 21 jälkeen ostamastasi berliininmunkista ja huomaat sen vasta kuitista?
Kommentit (17)
Syön munkin ja itken, vieraassa kylässä munkkia yöllä syömässä on aika apea oletus elämässäni.
Nieleskelen pettymykseni ja munkin sekä yritän olla ensi kerralla tarkempi.
Menen kelaan hakemaan berliininmunkkitukea.
Emma K. kirjoitti:
Se on piispanmunkki!!!!!
kylmääkituruus
No siinä kuitissahan on kellonaika. Valitat mieluiten heti, tai meet edes seuraavana päivänä valittamaan. Saat paljon rahaa takaisin ja hyvän mielen.
Valitan kassalla tietysti. Asiakas on aina oikeassa.
Lopetan asioimisen sellaisessa kaupassa, joka huijaa väärillä alennusmerkinnöillä.
Miksei niitä kassakoneita voi ohjelmoida niin, että kyseisistä tuoteryhmistä tulisi alennus automaattisesti? Tätä tapahtuu minulle ainakin usein ja olen sellainen ihminen, että en millään kehtaisi ruveta valittamaan asiasta.
Ei ongelmaa, kun tarkistan kuitin saman tien ja kerron kassahenkilölle virheestä. Saan hyvityksen saman tien.
Kerron heti. Jos tämä olisi unohtunut, ottaisin kuvat kuitista ja munkista alelappuineen ja laittaisin myymälään sähköpostia/palautetta s-kanavalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä kassakoneita voi ohjelmoida niin, että kyseisistä tuoteryhmistä tulisi alennus automaattisesti? Tätä tapahtuu minulle ainakin usein ja olen sellainen ihminen, että en millään kehtaisi ruveta valittamaan asiasta.
Ehkä se kassajärjestelmä on niin vanha, että tuollainen ajastettu ohjelmointi ei onnistu?
Mutta joka tapauksessa se ei auttaisi siihen, että muista tuoteryhmistä pitäisi ilta-aletuotteet lyödä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmaa, kun tarkistan kuitin saman tien ja kerron kassahenkilölle virheestä. Saan hyvityksen saman tien.
En tiedä miten Alepassa, mutta Lidlissä näyttäisi olevan niin, että jos se ostos on jo maksettu ja ostostapahtuma suljettu ja huomaat vasta kuitista vaikka 5 sekunnin päästä sen virheen, niin se kassahenkilö ei voi enää korjata asiaa, vaan pitää kuluttaa joku hemmetin esimies paikalle. Ja sitten jono seisoo, että saisit sen parikymmentä senttiä takaisin...
Olen S-ryhmän kaupassa töissä ja voin todeta, että ne alennukset unohtuvat välilla, vaikka ne joka ilta ovatkin 21 jälkeen. Jos huomaa vasta kotona alennuksien jääneen saamatta niin kannattaa seuraavalla kauppareissulla näyttää kuittia ja saat toki sitten ne alennukset käteisenä.
Eiköhän sen puuttuvan alennuksen saa hyvityksenä seuraavalla kauppareissulla kun näyttää kuitin kassalla ja kertoo asian kassatyöntekijälle. Kuten joku edellä totesi, kuitissa näkyy kellonaika. Itse en kyllä noin pienten alennusten perään kysele. Jos oma talous tai mielenrauha on kiinni noin pienistä rahoista, on elämänhallinnan suurissa linjoissa vikaa.
Paistopistetuotteiden ale alkaa vasta klo 24
Eli ei kannata valittaa ellet ostanut tuotetta tuon jälkeen.
Punalappuale alkaa klo 21
Totean asian ja syön munkin.