Rehtorit ja opettajat raatoivat vkl torjuakseen tulevaa aloituskaaosta - Li Andersson huvitteli js paistatteli Joonas Nordman showssa
Mautonta ja kuvastaa opetusministerin empatiakyvytöntä vain omaan itseen keskittyvää toimintaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne opettajat ja rehtorit saa palkkaa siitä raatamisesta?
Saako ne myös pyhäkorvaukset ja ylityökorvaukset?
Onhan tässä ollut lähes kaksi (2) kuukautta aikaa valmistautua tulevaan lähiopetukseen.
Ai kaiken etäopetuksen opettelun ja työllistävyyden lisäksi olisi ollut aikaa myös tulevaisuuden oikein ennustamiseen? Varmaan 97% ajatteli että etäily jatkuu kesään asti.
Toistan: etäopetuksessa on ollut töitä yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Että te jaksatte.
Li on nyt syyllinen ihan kaikkeen, yksinkö hän on pandemian päästänyt Suomeen ja tehnyt kaikki päätökset rajoitustoimista.
Yhdellä ihmisellä ei ole sellaista valtaa kuin te nyt kuvittelette. Pelkkä yhden ihmisen tahto ei riitä koulujen avaamiseen vaan se on ollut ihan hallituksen yhteinen päätös.
Opetusministeriöllä luulisi olevan osaamista ja halya suunnitella avaus mahdollisimman turvalliseksi. Mutta ei.. ainoa mitä saadaan aikaan on outo kirjelmä koteihin, jossa vaaditaan lääkärintodistuksia...
Vierailija kirjoitti:
Opettajaparat, joutuneet tekemään omaa työtään.
Jos opettajilla olisi järkeä päässä niin he menisivät kollektiivisesti lakkoon 2 viikon takia. Kannattaako ottaa Iso kuolemanriski vai mennä töihin 2 viikon takia? Li pisti pahan aivopähkinän ja äotestin. Kuinka tyhmiä opettajat on?
Mutta opet ja lekurit näytti jo alkuvuodesta, että heitä ei ole älyllä pilattu. Mennään alpeille hankkimaan biolooginen joukkotuhoase koska instaan pitää saada matskua:) ja leveillään sillä mediassa kuin thl ylilääkäri!!
Herra armahda jo älykääpiöiltä
Onko Li Anderssonilla omia lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä ollut lähes kaksi (2) kuukautta aikaa valmistautua tulevaan lähiopetukseen.
Aijjoo eihän tässä olekaan polkaistu etäkoulua ja ihan uutta digiopetusta käyntiin, pyöritetty sitä päivitätisten ylituntien kanssa, vastailtu vanhempien kysymyksiin samalla kun hoidettu omia lapsia.
Opettajat on muuten Akavan suurin ammattiryhmä. Luottamus hallitukseen viety, etenkin opetusministerin Vasemmistoliittoon. Opetus ei tietenkään ole poliittista, mutta eipä tämä unohdukaan.
Minä en jaksa uhriutumista. En uhriudu itsekään, vaikka olen itsekin menen tänään töihin ja altistun koronalle, jos altistun koronalle. Olen ylpeä ammattilaisuudestani ja siitä, että olemme yhdessä töissä venyneet ja hoidamme hommamme kaiken ohjeviidakon ja muuttuvien käytäntöjen keskellä. Minä olen pyörittänyt oman kolmivuorotyöni ohessa erkkalapseni etäkoulua (hän ei selviä tehtävistä ilman jatkuvaa vieressä oloa). Mies on yrittänyt tehdä omia töitä kotona, mutta hän on mennyt töihin aina, kun minä olen ollut kotona, joten olen joutunut pitämään lapselle koulua yövuoron jälkeenkin ja se on toki raskasta, mutta näillä mennään nyt. Lapsen opettaja on kyllä hoitanut etäkoulun viimeisen päälle, joka päivä on etätunteja, soittelua lapsille, tehtävien tarkastamista ja viesteihin vastaamista. Se mitä olen seurannut, hän on ollut paikalla ja käytettävissä ainakin 9-16. Kova työ on hänellä varmasti ollut.
Aloitus on naurettava, aivan niin kuin Li Andersson ei olisi tehnyt tässä pari kuukautta pitkää päivää, samoin kuin koko hallitus. Kyseistä ohjelmaa en kyllä katsonut, kun ei kiinnosta tuon tyyppiset ohjelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että te jaksatte.
Li on nyt syyllinen ihan kaikkeen, yksinkö hän on pandemian päästänyt Suomeen ja tehnyt kaikki päätökset rajoitustoimista.
Yhdellä ihmisellä ei ole sellaista valtaa kuin te nyt kuvittelette. Pelkkä yhden ihmisen tahto ei riitä koulujen avaamiseen vaan se on ollut ihan hallituksen yhteinen päätös.
Opetusministeriöllä luulisi olevan osaamista ja halya suunnitella avaus mahdollisimman turvalliseksi. Mutta ei.. ainoa mitä saadaan aikaan on outo kirjelmä koteihin, jossa vaaditaan lääkärintodistuksia...
Niin, jos asiat ei mene sinun tahtosi mukaan niin silloin ne menee väärin.
Kyllä meidän lasten koulussa on erikoisjärjestelyjä, joilla estetään luokkien sekoittuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että te jaksatte.
Kyllä meidän lasten koulussa on erikoisjärjestelyjä, joilla estetään luokkien sekoittuminen.
Kiva että sinun lapsillasi on hyvin. On isoja kaupunkeja joissa ei näin ole vaan mitään muutoksia entiseen ei oletehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että te jaksatte.
Kiva että sinun lapsillasi on hyvin. On isoja kaupunkeja joissa ei näin ole vaan mitään muutoksia entiseen ei oletehty.
Sitten ei kannata osoittaa sormella Li Anderssonia vaan niitä päättäjiä siellä kaupungissa ja pistää viestiä rehtorille.
Kaksi lasta Vantaalla koulussa ja molemmissa järjestelty koulupäivät niin ettei olla missään yhteydessä muiden luokkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijjoo eihän tässä olekaan polkaistu etäkoulua ja ihan uutta digiopetusta käyntiin, pyöritetty sitä päivitätisten ylituntien kanssa, vastailtu vanhempien kysymyksiin samalla kun hoidettu omia lapsia.
Opettajat on muuten Akavan suurin ammattiryhmä. Luottamus hallitukseen viety, etenkin opetusministerin Vasemmistoliittoon. Opetus ei tietenkään ole poliittista, mutta eipä tämä unohdukaan.
Minä en jaksa uhriutumista. En uhriudu itsekään, vaikka olen itsekin menen tänään töihin ja altistun koronalle, jos altistun koronalle. Olen ylpeä ammattilaisuudestani ja siitä, että olemme yhdessä töissä venyneet ja hoidamme hommamme kaiken ohjeviidakon ja muuttuvien käytäntöjen keskellä. Minä olen pyörittänyt oman kolmivuorotyöni ohessa erkkalapseni etäkoulua (hän ei selviä tehtävistä ilman jatkuvaa vieressä oloa). Mies on yrittänyt tehdä omia töitä kotona, mutta hän on mennyt töihin aina, kun minä olen ollut kotona, joten olen joutunut pitämään lapselle koulua yövuoron jälkeenkin ja se on toki raskasta, mutta näillä mennään nyt. Lapsen opettaja on kyllä hoitanut etäkoulun viimeisen päälle, joka päivä on etätunteja, soittelua lapsille, tehtävien tarkastamista ja viesteihin vastaamista. Se mitä olen seurannut, hän on ollut paikalla ja käytettävissä ainakin 9-16. Kova työ on hänellä varmasti ollut.
Aloitus on naurettava, aivan niin kuin Li Andersson ei olisi tehnyt tässä pari kuukautta pitkää päivää, samoin kuin koko hallitus. Kyseistä ohjelmaa en kyllä katsonut, kun ei kiinnosta tuon tyyppiset ohjelmat.
Terve sinne "hyvien jätkien" kerhoon. Kai kuitenkin tajuat että taktiikka tässä on aja naisvaltaiset alat toistensa kimppuun jotta kaikki olisivat eturintamassa töissä ilman mitään kalliita turvajärjestelyja tai vaarallisen työn lisää. Vain Suomessa tälläinen hajoita ja hallitse menee läpi. Muualla hotohenkilöstö saa jopa kasinkertaista palkkaa ja kouluissa on tieukat turvaohjeet ja lisähenkilökuntaa.
Suomalaiset naiset toimivat tyhmästi omaa etiuaan vastaan ja suomalaiset miehet ovat tyhmästi toimivien äitien itsekkäästi toimiviksi kasvattamia. Hyvää äitienpävää siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että te jaksatte.
Sitten ei kannata osoittaa sormella Li Anderssonia vaan niitä päättäjiä siellä kaupungissa ja pistää viestiä rehtorille.
Kaksi lasta Vantaalla koulussa ja molemmissa järjestelty koulupäivät niin ettei olla missään yhteydessä muiden luokkien kanssa.
Opetusministeri on pitänyt tiukkaa ohjeistusta huonona, koska silloin kouluja ei saada auki. Kun ei ole tiukkaa ohjeistusta niin sitä ohjeistusta ei ole ja talousvetoiset johtajat voivta avata koulut aivan entisillä toimilla. Kyllä tämä on opetusministerin ihan tarkka linja ja hänen vastuunsa.
Twitterissä on hupaisaa seurata kuinka Anderssoniin rakastuneet vasmmiston fanipojat puolustavat kaikkea mitä tämä tekee täysin vastoin kaikkia aiempia arvojaan.
Kyllä ne erityisjärjestelyt menevät ihan hukkaan lasten kanssa. Kun lapset tulevat kouluun, lähtevät sieltä ja pääsevät (kai) välitunneille, niin ovat heti toisissaan kiinni. Ei kukaan meidän kotipihallakaan pidä mitään turvavälejä. Nyt kun lapsia on pitkästä aikaa alettu päästämään yhtä aikaa pihalle, niin kasautuvat välittömästi isoiksi lösseiksi ja ovat tuon tuosta alle metrin väleissä toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Että te jaksatte.
Sanna se on syyllinen kaikkeen, eikä Li. Se on tullut palstalla selväksi.
Ketkä opet? En minä ainakaan... Rehtorit toki varmasti huhkivatkin, heidän hommaa.
Lapsellista vaatia, että Li:n pitäisi hikoilla 24/7. Jokaisella, ihan jokaisella on oikeus vapaa-aikaan myös.