Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Li Anderssonin piiloutumiset pykälien taakse jatkuvat - Suomi ei noudata ECDC ohjeistusta koulujen ryhmäkoon rajaamisesta pandemiatilanteessa koska Lin mukaan ei ole sellaista lainpykälää Suomessa

Vierailija
09.05.2020 |

Tämä Li Anderssonin venkoilu lakipykälien kanssa alkaa yrittää kaiken ymmärrryksen. Euroopan tartuntatautivirasto kehottaa pienentämään ryhmäkokoja koululuokissa että turvaetäisyyksiä voitaisiin noudattaa. Li Andersson sanoo että meillä ei laissa ryhmäkokoihin löydy pykälää niin ei voi mitään, ei voi rajoittaa.

Tämä on järjen vastaista. Oerustuslaissa puhutaan siitä että valtion on edistettävä kansalaistensa terveyttä, perusopetuslaissa koulumpäristön turvallisuudesta ja terveellisyydestä ja työturvallisuuslaissa työntekijän terveyden turvaamisesta. kaikki nämä pykälät voi sivuuttaa koska opetusministeriötä ei nappaa niitä toteuttaa.

"ECDC LIN­JAAtoi­min­ta­oh­jeis­saan kou­lu­jen osal­ta, et­tä vi­ra­no­mai­set ei­vät en­si­si­jai­se­na kei­no­ja tur­vau­tui­si kou­lu­jen sul­ke­mi­siin. Sen si­jaan se suo­sit­taa esi­mer­kik­si fyy­si­sen etäi­syy­den li­sää­mis­tä op­pi­lai­den kes­ken, kä­sien­pe­sun edis­tä­mis­tä ja pie­nem­piä luok­ka­ko­ko­ja.

Val­tio on Suo­mes­sa oh­jeis­ta­nut kou­lu­ja huo­leh­ti­maan hy­gie­ni­as­ta ja tur­va­vä­leis­tä. Ryh­mä­ko­ko­ja ei ole kui­ten­kaan ra­jat­tu.

Ope­tus­mi­nis­te­ri Li An­ders­so­nin (vas.) mu­kaan syy­nä on se, et­tä Suo­men lain­sää­dän­tö ei läh­tö­koh­tai­ses­ti ase­ta ryh­mä­ko­ko­ra­jaa ja sel­lai­sen mää­rit­te­le­mi­nen vain epi­de­mi­o­lo­gi­ses­ti oli­si han­ka­laa.

– Sik­si oh­jeis­tus läh­tee sii­tä, et­tä pi­tää pyr­kiä pi­tä­mään ryh­miä eril­lään toi­sis­taan päi­vän ajan, ei­kä kou­lun yh­tei­siä ti­lai­suuk­sia jär­jes­te­tä."

https://www.suomenmaa.fi/?app=NeoDirect&com=6/3/605511/c2dee11fc3

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nämä poliittisista ideologiaansa näissä kouluja käsittelevissä ketjuissa huutelevat olla vaikka näin äitienpäivän kunniaksi hiljaa. Ymmärrättekö, että tässä on kyse vanhempien huolesta lapsiensa ja perheensä terveydestä ja turvallisuudesta. Siinä ei sen enempää hallituksen ideologiat kuin opposition kannatuslukemat kiinnosta pätkääkään.

Koulujen avaaminen on järkyttävän huono päätös, ihan riippumatta siitä, mitä puoluetta opetusministeri edustaa.

Minun lapseni ei ole tilasto, koekaniini eikä politiikantekoväline.

Minun lapseni ei mene kouluun, sillä se ei ole turvallista.

Vierailija
22/22 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen koululla toinen koulu home-evakossa. Koko ajan valitettu, että tilaa on vähän, mutta nyt sanotaan tilojen riittävän. Lähellä ei ole lukiota, josta lisätilaa voisi saada.

Tulevat olemaan koululla tosi ahtaasti, jos kaikki menevät. Miksi kukaan ei puutu siihen, että lasten terveyttä uhataan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla