Käynnistyikö synnytyksesi täydenkuun tai uudenkuun aikaan?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Eikö se sanota "täysikuun", "uusikuun"...?[/quote
EI. Otsikossa kieliopillisesti oikea versio.
Olen kuullut tästä, että nimenomaan täysikuu on aika jolloin synnäreillä riittää ruuhkaa!
En ole tieteellisesti perehtynyt aiheeseen, ja oma synnytykseni käynnistettiin vakavan raskausmyrkytyksen vuoksi rv34, joten en ehtinyt odotella "luonnolllista" synnytystä ja oisko se sit osunut mille kuun kierrolle..
Mä oon itte syntynyt uudenkuun aikaan! Katsoin juuri kuukalenterista tän keskustelun innoittamana... Ei oo omii lapsii.
Oon ite raskaana vikalla kolmanneksella, ja todella toivon ettei tää menis yliaikaseks. Että josko ois toivoo että kuunkierto auttais asiaa
Vierailija kirjoitti:
Oon ite raskaana vikalla kolmanneksella, ja todella toivon ettei tää menis yliaikaseks. Että josko ois toivoo että kuunkierto auttais asiaa
Pelkään siis käynnistystä, koska tänä korona-aikana joutuisin kokea sen yksin :(
Siks toivon ettei mee yliajalle
En oikeasti ehtinyt siinä kuuta seuraamaan. Lähtö tuli keskellä yötä ja lapsivedet pitkin lattioita. Yritin vaan saada ukon hereille ja äkkiä autoon
1990 syntynyt ja uudenkuun aikaan :D
Täältä voi käydä tsekkaan, koska eihän niitä voi ulkoa muistaa... Sinne vaan lapsesi syntymävuosi ja kk ja pvm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se sanota "täysikuun", "uusikuun"...?
EI. Otsikossa kieliopillisesti oikea versio.
Molemmat on oikein, varmistin Kielitoimiston sanakirjasta. -eri-
No ei kai sillä nyt niin väliä onko oikein, kuitenkin valtaosa ymmärtää mitä tarkoitetaan?
Mulla LA niin, että kolme päivää sitä ennen uusikuu... Täysikuu sit joko rv 37 tai niin, että yliajalla ollaan jo 10 päivää... Että saas nähdä!
Kuunkiertohan vaikuttaa mm. Naisen ovulaation ajankohtaan ja siihen koska menkat alkaa. Jotkut ovuloi täysikuun aikaan, jotkut uudenkuun. Koskee siis heitä, jotka ei käytä hormonaalista ehkäisyä.
No johan. Rv. 38+6 alko tihuttaa lapsivettä, oli uusikuu
Poika syntyi 39+1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkään siis käynnistystä, koska tänä korona-aikana joutuisin kokea sen yksin :(
Siks toivon ettei mee yliajalle
Sama! Ja käynnistyksessähän se avautumisvaihe voi kestää kauankin, useita päiviä. Sehän on se pahin ja kivuliain vaihe, ja siinäs sit möllötät yksin... Veikkaan, että sektiot tulee lisääntymän tämän takia. Pelko ja ahdistushan hidastaa synnytystä, voi jopa pysäyttää sen.
Ei tainnut olla oikein kumpikaan. Mutta mulla onkin käynnistetyt synnytykset.
Vierailija kirjoitti:
Kuunkiertohan vaikuttaa mm. Naisen ovulaation ajankohtaan ja siihen koska menkat alkaa. Jotkut ovuloi täysikuun aikaan, jotkut uudenkuun. Koskee siis heitä, jotka ei käytä hormonaalista ehkäisyä.
Mulla osuu menkat aina täysikuulle? Eli mitä, onko mun synnyyys sitten käynnistyvä myös silloin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla osuu menkat aina täysikuulle? Eli mitä, onko mun synnyyys sitten käynnistyvä myös silloin???
Se taitaa olla yleisempää niin päin, että ovis on täydenkuun aikaan, menkat uudenkuun.
Eikö se sanota "täysikuun", "uusikuun"...?