Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käynnistyikö synnytyksesi täydenkuun tai uudenkuun aikaan?

Vierailija
09.05.2020 |

Millä raskausviikolla olit kun tuo tapahtui?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se sanota "täysikuun", "uusikuun"...?

Vierailija
2/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo oli kysymys 😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sanota "täysikuun", "uusikuun"...?[/quote

EI. Otsikossa kieliopillisesti oikea versio.

Vierailija
4/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tästä, että nimenomaan täysikuu on aika jolloin synnäreillä riittää ruuhkaa!

En ole tieteellisesti perehtynyt aiheeseen, ja oma synnytykseni käynnistettiin vakavan raskausmyrkytyksen vuoksi rv34, joten en ehtinyt odotella "luonnolllista" synnytystä ja oisko se sit osunut mille kuun kierrolle..

Vierailija
5/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itte syntynyt uudenkuun aikaan! Katsoin juuri kuukalenterista tän keskustelun innoittamana... Ei oo omii lapsii.

Vierailija
6/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko joku kuuhullu?

Vierailija
7/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite raskaana vikalla kolmanneksella, ja todella toivon ettei tää menis yliaikaseks. Että josko ois toivoo että kuunkierto auttais asiaa

Vierailija
8/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ite raskaana vikalla kolmanneksella, ja todella toivon ettei tää menis yliaikaseks. Että josko ois toivoo että kuunkierto auttais asiaa

Pelkään siis käynnistystä, koska tänä korona-aikana joutuisin kokea sen yksin :(

Siks toivon ettei mee yliajalle

Vierailija
9/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti ehtinyt siinä kuuta seuraamaan. Lähtö tuli keskellä yötä ja lapsivedet pitkin lattioita. Yritin vaan saada ukon hereille ja äkkiä autoon

Vierailija
10/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1990 syntynyt ja uudenkuun aikaan :D

Vierailija
11/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä voi käydä tsekkaan, koska eihän niitä voi ulkoa muistaa... Sinne vaan lapsesi syntymävuosi ja kk ja pvm.

https://kalender-365.de/kuukalenteri.php

Vierailija
12/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se sanota "täysikuun", "uusikuun"...?

EI. Otsikossa kieliopillisesti oikea versio.

Molemmat on oikein, varmistin Kielitoimiston sanakirjasta. -eri-

Vierailija
13/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sillä nyt niin väliä onko oikein, kuitenkin valtaosa ymmärtää mitä tarkoitetaan? 

Vierailija
14/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla LA niin, että kolme päivää sitä ennen uusikuu... Täysikuu sit joko rv 37 tai niin, että yliajalla ollaan jo 10 päivää... Että saas nähdä!

Vierailija
15/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunkiertohan vaikuttaa mm. Naisen ovulaation ajankohtaan ja siihen koska menkat alkaa. Jotkut ovuloi täysikuun aikaan, jotkut uudenkuun. Koskee siis heitä, jotka ei käytä hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
16/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan. Rv. 38+6 alko tihuttaa lapsivettä, oli uusikuu

Poika syntyi 39+1.

Vierailija
17/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään siis käynnistystä, koska tänä korona-aikana joutuisin kokea sen yksin :(

Siks toivon ettei mee yliajalle

Sama! Ja käynnistyksessähän se avautumisvaihe voi kestää kauankin, useita päiviä. Sehän on se pahin ja kivuliain vaihe, ja siinäs sit möllötät yksin... Veikkaan, että sektiot tulee lisääntymän tämän takia. Pelko ja ahdistushan hidastaa synnytystä, voi jopa pysäyttää sen.

Vierailija
18/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tainnut olla oikein kumpikaan. Mutta mulla onkin käynnistetyt synnytykset.

Vierailija
19/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunkiertohan vaikuttaa mm. Naisen ovulaation ajankohtaan ja siihen koska menkat alkaa. Jotkut ovuloi täysikuun aikaan, jotkut uudenkuun. Koskee siis heitä, jotka ei käytä hormonaalista ehkäisyä.

Mulla osuu menkat aina täysikuulle? Eli mitä, onko mun synnyyys sitten käynnistyvä myös silloin???

Vierailija
20/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla osuu menkat aina täysikuulle? Eli mitä, onko mun synnyyys sitten käynnistyvä myös silloin???

Se taitaa olla yleisempää niin päin, että ovis on täydenkuun aikaan, menkat uudenkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme