Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

INFJ vs. INTJ

Vierailija
09.05.2020 |

Olen huomannut semmoisen eron näissä, että INTJ -tyypeillä on enemmän hevosvoimaa objektiiviseen ajatteluun. Keskimäärin siis. INFJ -tyypeillä on hyviä ideoita, mutta INTJ kykenee viemään ne hyvät ideat pidemmälle tehokkaamman prosessorin ansiosta.

INFJ -tyypeillä taas on huomattavasti selkeämpi kuva itsestään. Toisin sanoen subjektiivisuus on heillä parempi. INFJ tunnistaa tunteitaan ja motiivejaan helposti, mikä tekee heistä psykologeja. INTJ:n sokeus itseään kohtaan on samaa tasoa ekstroverttien kanssa. Ekstrovertit ovat usein heikolla itsetuntemuksella varustettuja. Usein kuulee ekstrovertin kuvittelevan olevan introvertti. Introvertit harvemmin luulevat olevan ekstroverttejä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika lailla noin. Yleistettynä siis.

Vierailija
2/7 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pitää paikkaansa ainakin meillä. Minä olen INTJ ja mun tyttö INFJ.

Vierailija
4/7 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaisia INTJ:t on, mutta INFJ:t on taipuvaisia myös toimimaan ideoidensa eteen.

Tunnetko muka yhtään INFJ-tyyppejä? He ovat niin harvinaisia.

Vierailija
5/7 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millaisia INTJ:t on, mutta INFJ:t on taipuvaisia myös toimimaan ideoidensa eteen.

Tunnetko muka yhtään INFJ-tyyppejä? He ovat niin harvinaisia.

Mä itse olen INFJ. Mä kyllä luulen, että INTJ:t ovat käytännönläheisempiä ja saavat enemmän aikaan. Tässä on kyllä varmasti yksilöllisiä vaihteluita. INFJ:t ovat taipuvaisempia haaveiluun.

ap

Vierailija
6/7 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INFJ on kyllä tosiaan taipuvaisempi haaveiluun (minulla on INFJ ystävä). Mutta, itsereflektio ei aina toimi INFJ yksilöillä hyvin, tai toimii niin, että jumahtaa vaan sinne pään sisään reflektoimaan eikä sitten tee asioille mitään. INFJ ystäväni saattaa velloa samoja asioita viikkokausia putkeen, tunnistaa mistä ne johtuvat, mutta ei keksi mitään keinoa lähteä purkamaan tai selvittämään sitä sotkua. Tunteet vievät enemmän kuin rationaalinen mieli.

Itse olen INTJ ja kulkenut spiritualistia polkua 19-vuotiaasta lähtien. Itsereflektoin välillä vähän liikaakin ja minua turhauttaa, jos en keksi mistä jokin asia johtuu ja miten sen saisi selvitettyä. Tai jos keksin, että no tämä tuntuisi olevan ongelma, mutta jos en löydä sillä pohjasyytä tai oikeaa lähestymistapaa, turhaudun. Lähden kääntämään kiviä ja etsimään, miten edetään, kun INFJ ystäväni jää samassa tilanteessa pyörimään kehää niihin tunteisiin ja on lähinnä surullinen.

Vierailija
7/7 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, kun olen INFP?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi