Saako sun mies ostaa kaupasta ihan mitä hän itse haluaa?
Vaikka esimerkiksi spontaanisti jotain kallista kahvia. Vai onko teillä etukäteen aina sovittu mitä ostetaan?
Kommentit (63)
Onko laillista estää toista toteuttamasta itseään? En tiennyt että vois kontrolloida täysin puolisoni valintoja. En myöskään haluaisi. En tiedä mitä mies ostelee, en kyttää tai kontrolloi. Ihan sama.
Ehkä jos hän olis jotenkin kykenemätön laskemaan mihin rahat riittää, ja käyttäisi säästöt (3000 €) johonkin kuparipannuun jossa on Aki Palsanmäen allekirjoitus, ja kaikki näytettäisiin tvssä, miehen kommentoidessa ”tämä menee vaimolle häälahjaksi”, saattaisin ärähtää.
Totta kai saa ostaa mitä haluaa, mutta yleensä sieltä tulee se mitä listassa lukee.
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä "saako sun mies" -avaukset jonkun mielestä hauskoja?
Kyllä saa ostaa. Minä teen ostoslistan mutta jos mies haluaa tai muistaa kaupassa jotain muuta ostettavaa, niin saa ostaa. Ja saa valita, minkä merkkistä ostaa. Ruoat maksetaan puoliksi. Sitten jos ostaa jotain muuta, mikä on puhtaasti omaan käyttöön, niin sellaiset ostokset maksetaan itse.
Voitko avata vähän mitä tarkoitat näillä omaan käyttöön tulevilla jutuilla?
Käyt ruokakaupassa haluat karkkia ja miehesi ei, niin jaatteko sitten laskun niin, ettei miehesi maksa karkeistasi?
Tai sinä vaikka miehesi saunaoluista, jos et itse juo?
Vai ostatteko itselle erikseen omat jutut?
Sinä tykkäät popkornista ja hän sipsistä, niin ostaako molemmat omansa?
Ei saa.
Lähtisi muuten kolme kertaa viikossa vaan pizzaa ja jäätelöä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa.
Lähtisi muuten kolme kertaa viikossa vaan pizzaa ja jäätelöä mukaan.
Hyvän miehen sä olet kaapannut itsellesi. Ojan pohjaltako löysit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa ostaa. Minä teen ostoslistan mutta jos mies haluaa tai muistaa kaupassa jotain muuta ostettavaa, niin saa ostaa. Ja saa valita, minkä merkkistä ostaa. Ruoat maksetaan puoliksi. Sitten jos ostaa jotain muuta, mikä on puhtaasti omaan käyttöön, niin sellaiset ostokset maksetaan itse.
Käyt ruokakaupassa haluat karkkia ja miehesi ei, niin jaatteko sitten laskun niin, ettei miehesi maksa karkeistasi?
Sinä tykkäät popkornista ja hän sipsistä, niin ostaako molemmat omansa?
Tarkoitan kestokulutustuotteita. Joku elektroniikkatuote, asuste, työkalu joka liittyy hänen omiin projekteihinsa tms. Minähän kirjoitin: ruoat maksetaan puoliksi. Kaljat ja karkit lasketaan meillä ruokiin eli elintarvikkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tykkäät popkornista ja hän sipsistä, niin ostaako molemmat omansa?Tarkoitan kestokulutustuotteita. Joku elektroniikkatuote, asuste, työkalu joka liittyy hänen omiin projekteihinsa tms. Minähän kirjoitin: ruoat maksetaan puoliksi. Kaljat ja karkit lasketaan meillä ruokiin eli elintarvikkeisiin.
Itse en luokittele herkkuja ruuaksi. Joskus tuntuu siltä, että tekisi mieli sanoa, että kantaa itse omat "ylinmääräisensä", kun niitä tuntuu välillä kassillinen tulevan. Olin kerran kassalla ihan järkyttynyt, kuinka isoksi maitopurkki kuitti paisui kaikkien himojen myötä!
Vierailija kirjoitti:
Ei kaljaa.
Meillä saa ostaa myös ihan mitä vain, mutta ei alkoholia. En pidä juovista miehistä 🙂
Vierailija kirjoitti:
Joku kyselee näitä huumorilla ja mammat taas ihan huuli pyöreenä ihmettelemässä "outoja kysymyksiä"
Näitä voisi yhdistellä "Saako miehesi"-ketju ja "Kehtaatko"-ketju saavat lapsen. "Kehtaatko antaa miehesi..."
Nyt luovuus kukkimaan ja kaikki keksimään avauksia.
Joo, mutta hän on kyllä sen verran pihi, ettei mitään erikoista varmasti tartu mukaan. Oudoin ostos oli sellainen neonvärinen (työ)takki, joka näyttää olevan todella monen miehen suosiossa. Mies oli siitä erittäin ylpeä ja esitteli sen "uutena takkinaan".
Kertokaa, miksi miehet tykkää noista takeista!
Ei saa enää. Osti niin paljon kaikkea ettei kaksi ihmistä niitä mitenkään ehtinyt syödä ennen kuin pilaantuivat. Ruokaa sai heittää roskiin joka viikko ostoskassillisen verran. Sitten valitti mulle kun rahat on vähissä. Esim leipäpussi ostettiin vaikka maanantaina niin ei hän siitä syönyt kuin pari palaa ja seuraavana päivänä osti jotain toista leipää ja sitä seuraavana kolmatta ja lopulta ne kaikki oli homeessa ja sai heittää pois. Ja sama juttu leikkeleiden ja juustojen kanssa. Vaikka olin käynyt kaupassa ja kysynyt mitä sieltä haluaa, niin kuitenkin kävi kaupassa kun yhtäkkiä halusikin jotain muuta juustoa ja leikkelettä. Pakastin pursusi ruokia ja ruuan jämiä ettei sinnekään enää voinut mitään säilöä. Itse koitin pakastimesta niitä jämiä syödä kun mies halusi joka päivä uuden ruuan vaikka esim keittoa olisi ollut pariksi kolmeksi päiväksi. Omat herkkunsa tietysti saa ostaa, mutta ruokaostoksille sillä ei oo mitään asiaa.
Jäätävää, mitä alistamista jotkut parisuhteet on. Ja sitä pidetään vielä normaalina.
Jokaisen ihmisen pitäisi saada ostaa omilla rahoillaan kaupasta mitä haluaa.
Ruokakaupasta saa ostaa aika lailla vapaasti sen ostoslistan lisäksi. Isommista ostoksista olisi hyvä neuvotella etukäteen. Tosin eipä tuo mies nyt mitenkään impulsiivinen ostelija ole. Mutta jos tulisi kaupasta vaikka uusien verhojen kanssa, niin ei siinä olisi mitään ongelmaa, kunhan olisivat oikean mittaiset. Millä yksinoikeudella minä saisin tehdä päätökset uusista verhoista?
Saa ostaa, jos ei ole mitään älyttömän kallista.
Aiemmin annoin miehen ostaa mitä halusi mutta heti kun mentiin naimisiin aloin laittaa napakasti rajat myös kauppareissuile siihen mitä ostetaan. Aluksi tietysti saattoi tulla harmituksia esim olut-tai kalastustarvike hyllyjen luona mutta kun pysyin lujana niin ne on kyllä vähentyneet paljon.
Saa ostaa, eikä tarvitse kysyä lupaa minulta, äidiltään, siskoltaan tai naapurin Pirkolta.
On ihan itsenäinen ihminen, oikeuskelpoinen ja tietoinen tästä ajasta ja ympäristöstä. Eikä ole tietääkseni myöskään holhouksen alainen ja haluaa ihan itse päättää omista rahoistaan.
Ja sitä oikeutta hän mielellään käyttää, kun joskus tulee iloisena ja onnellisena kotiin, jonkun härpäkkeen kanssa ja tahtoo esitellä sitä kaikille, mitä kaupasta löytyi.
Kyllä saa ostaa, mutta vain 2€ ostoksia, kun annan viikossa miehelleni 2€ viikkorahaa. Nipottaa, ettei se riitä mukamas edes saunakaljaan.
Seuraavan viikon 2€ viikoraha tulee vain edellisen viikon kuittia vastaan, jos ostokset ei ole mun maun mukaisia, heti tulee karanteenia. Ja pidän tarkkaa kirjanpitoa ja miehen kaikki hurvittelu ostokset kirjaan ruutuvihkoon ja se käsitellään jokaisen riidan yhteydessä, miten paljon mies kuluttaa.
Ihanko oikeasti saa teidän mies käydä vapaasti kaupassa ja ostaa omin päin?
Unohdin vielä, asensin miehen jalkaan seurantapannan, siitä on helppo seurata, missä mies liikkuu.
Saa ostaa mitä haluaa, meillä kyllä itse käyn paljon useammin kaupassa. Ja ostan myös niitä heräteostoksia.
Harvoin mies ostaa mitään "liian kallista", ennemminkin saan antaa palautetta, että miksi et ostanut luomu-munia tai miksi ei ollut kotimaista tomaattia tms. Nykyisin tietää jo aika hyvin perusjutut, joita haluan kaupasta; mahdollisimman paljon kotimaista ja maitotuotteissa laktoositonta.