Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako sun mies ostaa kaupasta ihan mitä hän itse haluaa?

Vierailija
09.05.2020 |

Vaikka esimerkiksi spontaanisti jotain kallista kahvia. Vai onko teillä etukäteen aina sovittu mitä ostetaan?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa

Vierailija
22/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla rahoillaanhan tuo ostaa niin ihan vapaasti saa ostaa mitä lystää.Niin kuin minäkin omillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa ja ostaakin. Hoitaa käytännössä aina perheen ruokaostokset. Lisäksi ostaa esimerkiksi vaatteita ja kenkiä paljon enemmän kuin minä.

Alle tonnin hankintoja voi tehdä ihan vapaasti, isommista sitten neuvotellaan (Yksi yhteinen tili vain käytössä).

Vierailija
24/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Meillä mies käy nyt pääsääntöisesti kaupassa koronan aikaan, kun kantamista on. Teen listan, johon laitan omat toiveeni ja lisäksi mies ostaa mitä itse haluaa. Saa ostaa itselleen olutta. Nyt tuli puoli tuntia sitten kaupasta ja toi listan ulkopuolelta mulle jugurttia, jotan en ollut laittanut listaan (koetan vaihtaa maustamattomaan, mutta mies ei oikein sulata sitä ja maustamattoman jätti kaupaan), oluen itselleen, hedelmäleipää ja mehuja listan ulkopuolelta. Listalla oli hedelmiä ja vihanneksia ja mies sai itse valita mitä niistä ottaa.

Vierailija
25/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti. Meillä mies käy nyt pääsääntöisesti kaupassa koronan aikaan, kun kantamista on. Teen listan, johon laitan omat toiveeni ja lisäksi mies ostaa mitä itse haluaa. Saa ostaa itselleen olutta. Nyt tuli puoli tuntia sitten kaupasta ja toi listan ulkopuolelta mulle jugurttia, jotan en ollut laittanut listaan (koetan vaihtaa maustamattomaan, mutta mies ei oikein sulata sitä ja maustamattoman jätti kaupaan), oluen itselleen, hedelmäleipää ja mehuja listan ulkopuolelta. Listalla oli hedelmiä ja vihanneksia ja mies sai itse valita mitä niistä ottaa.

Niin ja jos vaatteista puhutaan, en puutu lainkaan miehen vaateostoksiin eikä mies minun. Huonekalut ja kodinkoneet ostetaan aina yhdessä.

Vierailija
26/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan kympin viikkorahaa, niin sillä voi ostaa mitä mieli tekee. 

Vierailija
27/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ostaa silloin kun puhutaan ruuasta ja juomasta.

Vierailija
28/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ostaa kotimaista, niin kaikki okei.

Vierailija
29/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ostaa kotimaista, niin kaikki okei.

Kotimaisia banaaneja?

Vierailija
30/63 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Kyllä, aikuinen ihminen saa ostaa mitä itse haluaa.

Vierailija
31/63 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoslistan mukaan ostamme, kun on yhteiset rahatkin.

Vierailija
32/63 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei käy kaupassa.

Vierailija
33/63 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyselee näitä huumorilla ja mammat taas ihan huuli pyöreenä ihmettelemässä "outoja kysymyksiä"

Vierailija
34/63 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Hän käykin mieluummin kaupassa, kun tykkää aina ostaa tiettyjä erityisjuttujaan. 

Vierailija
35/63 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on aina ollut järkevä rahankäyttäjä, joten luotan hänen harkintakykyynsä.

Vierailija
36/63 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kerää kaupasta ostoksia miten haluaa ja minä maksan. Onko se muka jotenkin outoa?

Vierailija
37/63 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiskahvin jos ostaa, en tykkää, koska jos hän juo sen itse, hän sitten kitisee yöllä, ja minä en saa nukuttua. Jos hän ei juo sitä itse, ei sitä juo kukaan muukaan, joten rahat meni siinä hukkaan.

Vierailija
38/63 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen tehnyt listan, jonka mukaan aiotaan laittaa ruokaa tulevien päivien aikana, niin vähän voi harmittaa, jos mies ostaa lohen sijaan lenkkimakkaraa. Mutta jos hän ostaa lohen _lisäksi_ lenkkimakkaraa tai vaikka korvaa peruskahvin kalliimmalla kahvilla, ei siinä ole mitään ongelmaa. Miksi olisi?

Jos mulle on tärkeää, että esim. makaronilaatikkoa varten tulee ihan sitä tavallista sarvimakaronia, kirjoitan sen listaan. Jos haluan tagliatellea, spagettia, gnocchia tai jotain muuta tiettyä pastalajia, kirjoitan sen listaan. Jos pastan muodolla ei ole väliä, kirjoitan listaan "pastaa" ja mies saa napata minkä tahansa pastapaketin.

Jos listalla ei lue "kukkakimppu", mutta mies sellaisen kuitenkin tuo, ilahdun. Jos hän tuo listan ulkopuolelta erikoiskahvia tai vaikka laatikon olutta, niin ehkä ne ilahduttavat häntä. (Alkoholi ei ole ongelma meille kummallekaan, ymmärrän että jossain toisessa perheessä näin voi olla.)

Ihan samalla lailla jos minä käyn kaupassa, ostan listan mukaan ne, mitä tarvitaan ja jotain ylimääräistä, jos siltä tuntuu.

Vierailija
39/63 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen kuulu liikkua yksin valvomatta julkisilla paikoilla. Hänhän voi katsella vieraita anaisia tai sortua vaikka millaisiin hömpötyksiin. Kauppaan hän tulkoon aviovaimonsa mukana ja keskittyköön työntämään ostoskärryjä tai kantamaan ostoskassia.

Vierailija
40/63 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa joka helkutin kerta jotain kaliita erikostuotteita :D Olen kyllä kieltänyt ostamasta elektroniikkaa tms. kotiin koska haluan osallistua itsekin niihin valintoihin. Meillä on yhteinen tili. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi