Saako sun mies ostaa kaupasta ihan mitä hän itse haluaa?
Vaikka esimerkiksi spontaanisti jotain kallista kahvia. Vai onko teillä etukäteen aina sovittu mitä ostetaan?
Kommentit (63)
Omilla rahoillaanhan tuo ostaa niin ihan vapaasti saa ostaa mitä lystää.Niin kuin minäkin omillani.
Tottakai saa ja ostaakin. Hoitaa käytännössä aina perheen ruokaostokset. Lisäksi ostaa esimerkiksi vaatteita ja kenkiä paljon enemmän kuin minä.
Alle tonnin hankintoja voi tehdä ihan vapaasti, isommista sitten neuvotellaan (Yksi yhteinen tili vain käytössä).
Tietysti. Meillä mies käy nyt pääsääntöisesti kaupassa koronan aikaan, kun kantamista on. Teen listan, johon laitan omat toiveeni ja lisäksi mies ostaa mitä itse haluaa. Saa ostaa itselleen olutta. Nyt tuli puoli tuntia sitten kaupasta ja toi listan ulkopuolelta mulle jugurttia, jotan en ollut laittanut listaan (koetan vaihtaa maustamattomaan, mutta mies ei oikein sulata sitä ja maustamattoman jätti kaupaan), oluen itselleen, hedelmäleipää ja mehuja listan ulkopuolelta. Listalla oli hedelmiä ja vihanneksia ja mies sai itse valita mitä niistä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Meillä mies käy nyt pääsääntöisesti kaupassa koronan aikaan, kun kantamista on. Teen listan, johon laitan omat toiveeni ja lisäksi mies ostaa mitä itse haluaa. Saa ostaa itselleen olutta. Nyt tuli puoli tuntia sitten kaupasta ja toi listan ulkopuolelta mulle jugurttia, jotan en ollut laittanut listaan (koetan vaihtaa maustamattomaan, mutta mies ei oikein sulata sitä ja maustamattoman jätti kaupaan), oluen itselleen, hedelmäleipää ja mehuja listan ulkopuolelta. Listalla oli hedelmiä ja vihanneksia ja mies sai itse valita mitä niistä ottaa.
Niin ja jos vaatteista puhutaan, en puutu lainkaan miehen vaateostoksiin eikä mies minun. Huonekalut ja kodinkoneet ostetaan aina yhdessä.
Annan kympin viikkorahaa, niin sillä voi ostaa mitä mieli tekee.
Saa ostaa silloin kun puhutaan ruuasta ja juomasta.
Kunhan ostaa kotimaista, niin kaikki okei.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan ostaa kotimaista, niin kaikki okei.
Kotimaisia banaaneja?
Mitä ihmettä! Kyllä, aikuinen ihminen saa ostaa mitä itse haluaa.
Ostoslistan mukaan ostamme, kun on yhteiset rahatkin.
Joku kyselee näitä huumorilla ja mammat taas ihan huuli pyöreenä ihmettelemässä "outoja kysymyksiä"
Tietysti. Hän käykin mieluummin kaupassa, kun tykkää aina ostaa tiettyjä erityisjuttujaan.
Minun mieheni on aina ollut järkevä rahankäyttäjä, joten luotan hänen harkintakykyynsä.
Mun mies kerää kaupasta ostoksia miten haluaa ja minä maksan. Onko se muka jotenkin outoa?
Erikoiskahvin jos ostaa, en tykkää, koska jos hän juo sen itse, hän sitten kitisee yöllä, ja minä en saa nukuttua. Jos hän ei juo sitä itse, ei sitä juo kukaan muukaan, joten rahat meni siinä hukkaan.
Jos olen tehnyt listan, jonka mukaan aiotaan laittaa ruokaa tulevien päivien aikana, niin vähän voi harmittaa, jos mies ostaa lohen sijaan lenkkimakkaraa. Mutta jos hän ostaa lohen _lisäksi_ lenkkimakkaraa tai vaikka korvaa peruskahvin kalliimmalla kahvilla, ei siinä ole mitään ongelmaa. Miksi olisi?
Jos mulle on tärkeää, että esim. makaronilaatikkoa varten tulee ihan sitä tavallista sarvimakaronia, kirjoitan sen listaan. Jos haluan tagliatellea, spagettia, gnocchia tai jotain muuta tiettyä pastalajia, kirjoitan sen listaan. Jos pastan muodolla ei ole väliä, kirjoitan listaan "pastaa" ja mies saa napata minkä tahansa pastapaketin.
Jos listalla ei lue "kukkakimppu", mutta mies sellaisen kuitenkin tuo, ilahdun. Jos hän tuo listan ulkopuolelta erikoiskahvia tai vaikka laatikon olutta, niin ehkä ne ilahduttavat häntä. (Alkoholi ei ole ongelma meille kummallekaan, ymmärrän että jossain toisessa perheessä näin voi olla.)
Ihan samalla lailla jos minä käyn kaupassa, ostan listan mukaan ne, mitä tarvitaan ja jotain ylimääräistä, jos siltä tuntuu.
Ei miehen kuulu liikkua yksin valvomatta julkisilla paikoilla. Hänhän voi katsella vieraita anaisia tai sortua vaikka millaisiin hömpötyksiin. Kauppaan hän tulkoon aviovaimonsa mukana ja keskittyköön työntämään ostoskärryjä tai kantamaan ostoskassia.
Ostaa joka helkutin kerta jotain kaliita erikostuotteita :D Olen kyllä kieltänyt ostamasta elektroniikkaa tms. kotiin koska haluan osallistua itsekin niihin valintoihin. Meillä on yhteinen tili.
Saa