Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen elämä on rikkailla suomenruotsalaisilla?

Vierailija
09.05.2020 |

Ne just sellaiset jotka asuu ullanlinna-westend-matinkylä-grani paikoissa. Onks se just tuollaista pappa betalar audi golf segelbåt hanken?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomenruotsalaisten seurassa minun on aina pitänyt tehdä mitä he haluavat, minä en ole saanut päättää mistään oikeastaan. En tuomitse kaikkia tälläisiksi mutta toivon muutosta seuraavaan tapaamiseen.

Vierailija
22/30 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hürrit eli haplahalli jüuŧalaiset kuuluvat uuniin

Tässä taas sitä av foorumin parasta ulosantia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hürrit eli haplahalli jüuŧalaiset kuuluvat uuniin

Tässä taas sitä av foorumin parasta ulosantia

Suomenruotsalaiset ovat kolonialistejä, kohtelevat suomalaisia vieläkin käytännössä samalla tavalla omassa maassa ja ajavat kansankesytystä, energianvaihtoa,keinoköyhdytystä sekä mokütusta Suomeen.

Vierailija
24/30 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin nuorempana suomenruotsalaisen miehen, tyylikkäitä ja komeita olivat mielestäni. Opiskeluaikana löysinkin sielunkumppanin, mutta meni niin säätämiseksi sen vuoksi, kun en edes osannut kunnolla ruotsia, että sanoin ”tack och adjå!”. Sinänsä harmi, kun oli ihana mies, mutta kun ei suomea puhunut laatulady kelvannut niin ei voi mitään. Myöhemmi elämä toi lauman suomenruotsalaisia elämääni, petyin kun tajusin sisäsiittoisuuden, näköalattomuuden ja ahdasmielisyyden. Varmasti ovat kivan onnellisia kuplassaan, mutta nyt olen onnellinen, etten rapukuplaan kuulu. Tosin rapujuhlat saaristossa on kyllä elokuun herkkua, onneksi juhlat ovat suomen kielisen väestön keskuuteen rantautunut. Kaikkea kivaa kaikille!

Vierailija
25/30 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän elämä on ihanaa! Todella syvä yhteisöllisyys koko elämän on ehkä suurin ero suomenkielisiin. Tosiaan työpaikat, apurahat, nimitykset jne voidaan sopia suoraan smörgåsbordin ääressä. On niin paljon miellyttävämpää, kun ei tarvitse kasvottomasti hoitaa asioita. En ymmärrä, miksi te suomenkieliset ette auta toinen toisianne samalla tavalla?

Vierailija
26/30 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, smutsiga!! Nej,vel inte det

Vierailija kirjoitti:

Eipä täällä tule usein oltua, mutta hauskaa kun olen nyt löytänyt tämän. Onhan meillä enemmän rahaa ja ollaan yleisesti otettuna vähän fiksumpia ja kauniimpia. Suomenkieliset on jotenkin.. hur ska jag säga... likaisia. Förlot :D ootte tosi suloisia omalla tavallanne

Vierailija
27/30 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvattu tulevaisuus, suhteilla eteenpäin ja hyvin on pärjätty. Kaksikielisyys avaa ovia ja siitä on todella hyötyä työelämässä. Oon nähnyt sekä suomenkielisten juhlimiset että ruotsinkielisten ja oman kokemuksen mukaan suomenruotsalaiset juhlivat iloisemmin juodaan, syödään ja lauletaanenkä ikinä ole nähnyt tappeluita. Suomalaiset ainakin ne joiden kanssa oon ollu tekemisissä vetävät niin että bileet päättyvät siihen että joku alkaa tapella, joku satuttaa itsensä tai jotain hajoaa.

Vierailija
28/30 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp

Vierailija
29/30 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on varakkaasta ruotsinkielisestä perheestä, ja kyllä heidän elämänsä tuntuu olevan yllättävän "normaalia". Oikeastaan ainoa asia, joka itselläni on pistänyt silmään, on jotenkin muodolliset välit ihan perheenjäsenten kesken. Kun miehen vanhemmat on läsnä, tuntuu että mieskin alkaa jotenkin varoa sanomisiaan. Toki siinä myös kieli muuttuu suomesta ruotsiksi, joten voi olla että se vain minusta kuulostaa vähemmän välittömältä. 

Vierailija
30/30 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain yhden sellaisen, hänen vanhemmat asuu hki keskustassa, itsellään asunto hki keskustassa, suuri mökki jossain lähiseudulla, harrastelevat rapujuhlia, veneilevät ja käyttävät burberryä eli kaikki stereotypiat täyttyy. Haluaisin olla rikas suomenruotsalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi