Millaisia juttuja LinkedInissä pitäisi julkaista?
Millaiset jutut ovat hyviä julkaistavaksi? En haluaisi vaikuttaa stalkkerilta tai julkaista mitään tyhmää.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten Suomessa on mutta oma kokemus on että Linkediniin ei kannata laittaa mitään henkilökohtaista ja ystävät tiukasti oman työn ja koulutuksen parista. Niitä kannattaa välillä karsia. Kaikki muutokset omaan profiiliin nostavat sitä. Ei tarvitse kirjoitella mitään juttuja ihan vaan siksi. Kyse ei ole Facebookista.
Hyvä tietää, että jo profiilin päivittäminen riittää tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oket LinkedInissä? Mikä on koulutuksesi?
Insinööri. Yritän löytää uuden työpaikan.
Vain työhön ja koulutukseen liittyviä juttuja kannattaa laittaa LinkedIniin.
Näin olen myös ajatellut. Olen vain tosiaan aika itsekriittinen, joten alan miettiä kiinnostaako työni ketään. Sitten pistäminen kerta toisensa jälkeen jää, kun olisi ikävää jos jutut jäisivät täysin huomiotta.
Mitä väliä? Kirjoitat sinne sellaista joka kertoo sinusta työntekijänä ja ihmisenä, jos ajattelet että joku etsii työntekijää ja lukee ne jutut niin ajattelee että jaa, tuo tyyppi tietää mistä puhuu ja on muutenkin ihan ok ihminen. Siellähän etsitään hakusanoilla työntekijöitä, ja jos sun koulutus ja työkokemus täsmää niin sitten ne saattaa lukea mitä olet postannut.
Yritän rohkaistua tähän jatkossa. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LinkedIn on paikka jossa ihmiset joita et tunne kehuvat sinua taidoista jota sinulla ei ole.
Kukaan ei ole kehunut siellä ainakaan minua yhtään mistään.
Olet varmaan aika uusi käyttäjä? Ennen se listasi aina käytettäessä joitain kontakteja ja heidän taitojaan ja sitten sait siitä kliksutella että ”suosittelisitko Marttaa sukankudonnasta?”
Olen Linkedissä ja olen myös lukenut muutamia sinne kirjoitettuja juttuja ja sitten tavannut henkilöitä jotka ovat tarinoitaan sinne kirjoittaneet->poikkeuksetta täysiä urpoja....Ei tietenkää kaikki mutta minun tapaamani kyllä...
Rekrytoijille 5 pisteen vihje elleivät ole muuten tajunneet: Onko henkilö Linkedissä,ok; onko henkilö kirjoittanut sinne jotain älyvapaata schaibaa->ei jatkoon.Siis älä kirjoita sinne mitään maailmanpelastusmanifestia.
Vierailija kirjoitti:
Olen Linkedissä ja olen myös lukenut muutamia sinne kirjoitettuja juttuja ja sitten tavannut henkilöitä jotka ovat tarinoitaan sinne kirjoittaneet->poikkeuksetta täysiä urpoja....Ei tietenkää kaikki mutta minun tapaamani kyllä...
Rekrytoijille 5 pisteen vihje elleivät ole muuten tajunneet: Onko henkilö Linkedissä,ok; onko henkilö kirjoittanut sinne jotain älyvapaata schaibaa->ei jatkoon.Siis älä kirjoita sinne mitään maailmanpelastusmanifestia.
Tästä olen ajatellut sanoin. Enkä ole luonteeltani sellainen #ilovemyjob-tyyppi, joten tuskin kovin usein tulen julkaisemaan LinkedInissä mitään.
Miksi sinne pitäisi mitään julkaista? Riittää että sulla on omannäköinen kuvaus cv:stäsi profiilissa, johon olet itse tyytyväinen.
En minä ainakaan sinne mitään kirjoittele. Profiilin, koulutuksen, työkokemuksen pidän ajantasalla niin jos joudun työttömäksi pääsen näppärästi hakemaan uutta työtä.
Insinööri
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinne pitäisi mitään julkaista? Riittää että sulla on omannäköinen kuvaus cv:stäsi profiilissa, johon olet itse tyytyväinen.
En minä ainakaan sinne mitään kirjoittele. Profiilin, koulutuksen, työkokemuksen pidän ajantasalla niin jos joudun työttömäksi pääsen näppärästi hakemaan uutta työtä.
Insinööri
Työnhaku ei ole toistaiseksi tuottanut tuloksia, joten haluaisin kokeilla jos se tehostuisi aktiivisuudella LinkedInissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä nyt otetaan näin vakavasti täällä? Normaalilla koulutetulla ihmisellä on pakko olla profiili siellä, ellei ole, sinua pidetään hieman outona. Perustietolähde headhuntereita jne. Mitään sinne ei tarvi postata. Jo postaat, yleensä jotain suoraan ammattiin liittyvää tai voit boostata jotain firmasi palvelua. Kohteliaisuuteen kuuluu myös peukuttaa tuttujen uusia työpaikkoja. Ei ole vakavaa!
Kuka sanoo että on "pakko" ja kuka pitää outona.
Mitä väliä? Kirjoitat sinne sellaista joka kertoo sinusta työntekijänä ja ihmisenä, jos ajattelet että joku etsii työntekijää ja lukee ne jutut niin ajattelee että jaa, tuo tyyppi tietää mistä puhuu ja on muutenkin ihan ok ihminen. Siellähän etsitään hakusanoilla työntekijöitä, ja jos sun koulutus ja työkokemus täsmää niin sitten ne saattaa lukea mitä olet postannut.