Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä vieraat, jotka eivät osaa sanoa milloin tulevat?

Vierailija
09.05.2020 |

Pitää olla passissa eikä saa tehdä muita suunnitelmia, kun esim aikatauluton ja kaikista velvoitteista vapaa eläkeläinen ei osaa sanoa koska tulee.
Meillä pikkulapsiperheessä on päivärytmi, ruuat, päiväunet, nukkumaanmenot, jotka määrittävät meidän päiväämme.
Muutenkin hommaa on enemmän kuin ehtii tehdä, kaupat, siivoukset yms, täytyisi saada organisoitua päivää järkevästi.
Mun mielestä on itsekästä tuollainen toiminta.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen tuntia joustoa on minusta ihan normaalia. Sit tietenkin jos on pitkänmatkalaisista kyse, niin vähän pelisilmää kiitos. Jos mulle (harvoin) on tulossa vieraita toisesta kaupungista, yleensä en sovi samalle päivälle muita menoja. Usein jäävät myös yöksi. Toki tällainen kyläily on iän karttuessa vähentynyt.

Kerran lähdettiin käymään kaverin luona Helsingissä koko perhe. Meiltä on kolmisen tuntia ajoa. Kaveri oli itse kutsunut kylään ja lupasi lounastakin tarjota. Soitettiin vielä matkalta missä ollaan ja kaikki oli ok. Paitsi että pk-seudulla oli tietöitä , jotka aiheutti, että oltiin 30-40 min. myöhässä. No, perillä heti tarjottiin ruokaa, kiitos siitä. Sitten kaveri alkoikin ohjata meitä pihalle, kun hän oli sopinut työkavereiden kanssa menoa!

Siis tunti ehdittiin olla. Ei voinut aiemmin mitään menoistaan puhua? Itse ei oltu sovittu mitään muuta. Eikä olisi kolmea tuntia viitsitty tunnin-puolentoista vuoksi ajaa.

Vierailija
42/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen veli:"Tullaan teille kylään lauantaina". Me odotetaan koko lauantaipäivä kotona. Ei näy, ei kuulu. Mies soittaa sunnuntaina veljelleen: "Ette sitten tulleetkaan". - "Ei sitten ehdittykään, kun piti tehdä jotain. Me tullaan huomenna." Odotetaan maanantai. Ei kuulu mitään. Alkaa jo vitutuskäyrä nousta. Kaksi lomapäivää mennyt hukkaan. Tässä vaiheessa alle kouluikäiset lapsemme ovat jo sotkeneet huushollin moneen kertaan ja syöneet osan tarjottavista. Mies käy ostaan uudet. Sitten yllättäen keskiviikkoaamuna tulee soitto, että me ollaan kymmenen minuutin päästä siellä. Ei siinä mitään, mutta asiaanhan kuuluu vielä, että lankomies tekee tupatarkastuksen, että onko riittävän siistiä ja ovatko tarjottavat mieluisia ja huomauttaa havaitsemistaan epäkohdista äänekkäästi. Onneksi käy kylässä vain kerran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavallaan, vieras käy ajallaan. Vieraiden takia ei odoteta passissa. Jos vieras tulee sopimattomaan aikaan, hän huomaa sen kyllä. Jos tulee kahviaikaan saa kahvit, jos tulee ruoka-aikaan saa ruokaa. Jos tulee lasten ulkoiluaikaan tai päiväunien aikaan ei pääse sisälle taloon. Muutaman kerran kun käännyttää huonoon aikaan tulevan vieraan niin oppii tavoille tai välit menee poikki. Jos on sovittu tietty aika eikä silloin tule ,sopimus ajasta ei koske enää isäntäväkeäkään ja teemme omia juttujamme, eikä välttämättä olla tavattavissa. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
44/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, alkaa ärsyttämään jo muidenkin puolesta kaikkien tarinat. On todella itsekästä käytöstä tämä.

Parisuhteen ja säälin vuoksi yritän sinnitellä, mutta en kovin monelle tyypille tällaista joustoa antaisi kuin anopille. Tulkoon muuten kaikkien ruokien yms kesken ja odottakoon pihalla, mutta meilläkin on menoja ettei olla kotona, ja sitä on toisen vaikea käsittää. Ruuvipuristimella saa tietoa nyhtää, eikä sittenkään saa mitään irti, saatikka tule kun on sovittu.

Ap

Vierailija
45/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä voi olla kenellekään mikään ongelma. Valot päälle ja jalat maahan.

Vierailija
46/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ärsyttää suunnattomasti päivystää kotona ja odottaa puolipäivää vieraita, jotka sitten illasta laittavat viestiä että ei me nyt tänään ehditykkään! Senpä takia teen nykyään niin, että jos ollaan sovittu vaikkapa kolmelta kahvit eikä vielä neljältä näy, niin laitan kylmästi viestiä, että harmi ettei tänään ehditty nähdä, katsotaan joskus toiste. Aika nopeasti oppivat tulemaan ajoissa. Tietenkin eri asia ne, jotka tulevat kauempaa, pidemmälle matkalle hankalampi arvioida tarkkaa aikataulua mutta yleensä pyydän heitä ilmoittamaan vaikka tuntia aikaisemmin niin tiedetään valmistautua vieraiden tuloon.

Vierailija
47/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ärsyttää silloin, jos on sovittu että tulee jonain päivänä, mutta tiedusteluun kellonajasta ei saa edes summittaista vastausta, että onko se ap, ip, ilta vai jotain muuta. Varsinkin, jos itsellä olisi varttitunnin välttämätön piipahdus poissa kotoa, joka on pakko jossain välissä tehdä. Ja kun sitten koko päivän neljän seinän sisällä odottamassa kökötettyäsi pikana pikaiset asiasi hoitamaan, niin eikö se tulotiedon pihtaaja ilmesty juuri sillä aikaa. Ja kun hän vielä katsoo asialliseksi ruveta huutamaan pää punaisena siitä, ettet ollutkaan koko päivää odottamassa, vaan otit sen varttitunnin erivapauden käydä hoitamassa pakollista työhösi liittyvää asiaa. Ja kun se päivä vielä on oma 50-vuotispäiväsi. Ei se odottaminen, mutta se, että ihminen tekeytyy niin tärkeäksi, ettei edes toisen ainutkertaisena juhlapäivänä voi antaa piirun vertaa periksi omasta itsekkyydestään eikä jättää edes silloin haukkumatta. Vaikka onkin itse tuhat kertaa tärkeämpi kuin päivän juhlakalu. Olisihan ne haukut voinut nielaista sen ainoan kerran. Ihan vaan vaikka 50-v synttärilahjaksi, jos muutoin ei.

Vierailija
48/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo elää tavallaan, vieras käy ajallaan. Vieraiden takia ei odoteta passissa. Jos vieras tulee sopimattomaan aikaan, hän huomaa sen kyllä. Jos tulee kahviaikaan saa kahvit, jos tulee ruoka-aikaan saa ruokaa. Jos tulee lasten ulkoiluaikaan tai päiväunien aikaan ei pääse sisälle taloon. Muutaman kerran kun käännyttää huonoon aikaan tulevan vieraan niin oppii tavoille tai välit menee poikki. Jos on sovittu tietty aika eikä silloin tule ,sopimus ajasta ei koske enää isäntäväkeäkään ja teemme omia juttujamme, eikä välttämättä olla tavattavissa. Ei ole vaikeaa.

Meillä ei kyllä saisi ruokaa kuin poikkeustapauksissa, kun on tehty jotain keittoa tai laatikkoa isompi annos. Yleensä teen molemmille sen verran ruokaa kuin sinä iltana syödään.

Vierailija
49/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä ihmisillä tietoa oikeista ongelmista jos tämä on jollekin perheenäidille ongelma. Mistä näitä pinnallisia pikkusieluisia ihmisiä sikiää.

Vierailija
50/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt aivan liity aiheeseen, mutta pakko avautua silti, nimittäin jos joku saa vieraansa tuntemaan olonsa ei-tervetulleeksi niin mieheni veli.

Aina kun hän ja vaimonsa tulevat meille kyläilemään niin pöytä on katettu viimeisen päälle ja ollaan varattu kalenterista tilaa jotta ehditään istua rauhassa alas ja vaihtaa kuulumiset.

Miehen veli on muutaman kerran kutsunut meidät kylään, siis soittanut että tulisimmeko vaikka ensisunnuntaina kylään klo 15 ja menemme siihen aikaan paikalle. No, tulemme kotiin jossa tavarat on sikinsokin, isäntäpari puuhailee omia juttujaan, viimeksi esim. vaimonsa oli laittamassa ruokaa keittiössä jota ei ollut aikomustakaan tarjota meille, muutaman kerran nähtiin kun tuli keittiöstä esiin, miehen veli oli tekemässä pihatöitä miehen ja alkoi pakasteesta kaivamaan jotain vanhaa pullaa esille kun oltiin aikamme istuttu ja ilmoitti reilu puolen tunnin päästä että hänen täytyy lähteä tennistreeneihin.

Muutaman kerran näin on käynyt ja enää en mene heille kylään vaikka kuinka pyytäisivät. En voi ymmärtää, he itse kutsuvat kylään ja kun tulemme paikalle niin olemme lähinnä tiellä. Ihan niinkuin kaksi aikuista ihmistä ei voisi siirtää pihatöitä tai ruuanlaittoa sen verran että vieraiden kanssa on ensin vaihdettu kuulumiset. Nähdään muutaman kerran vuodessa, eli emme todellakaan ole niin läheisiä sukulaisia että tämä olisi jotenkin normaalia hengailua.

Vierailija
51/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todennut elämässäni että ne ketkä tulevat myöhässä eivätkä tule sovittuun aikaan niin ovat ajan myötä elämässäni kaiken pahan alku jollain tavalla.

Vierailija
52/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin kerran tehnyt oharit. Oli jo alkuviikosta sovittu, että käyn viikonloppuna yhden ystäväni luona. Siihen aikaan minulla oli aika rankkaa töissä ja olin todella todella väsynyt niin etten oikein enää muistanutkaan mitään. Unohdin tämänkin sovitun. Vasta viikkoja myöhemmin alkoi muistin hämärästä hahmottua, että sovittiinkohan me jotain. Muistikuva oli niin hämärä, etten tiennyt pitikö se edes paikkaansa. Niinpä kysyin asiaa ystävältäni ja toden totta oli sovittu. Kyllä vitutti ja hävetti. Toisaalta olin aika kauhuissani siitä, etten muista mitään. Muutamien vuosien kuluttua työstressin myötä sain stressiperäisen sairauden ja jäin pois työstä. Ei ne vuosien aikana kehittyneet vauriot ole vieläkään korjaantuneet, ja osa tapahtuneista vahingoista ovat mahdottomiakin korjata. Kaikkien niiden vuosien jälkeen hiljaiselo on taivaallista.

Vierailija
53/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen todennut elämässäni että ne ketkä tulevat myöhässä eivätkä tule sovittuun aikaan niin ovat ajan myötä elämässäni kaiken pahan alku jollain tavalla.

JA KYLLÄ ÄRSYTTÄÄ!

Vierailija
54/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo elää tavallaan, vieras tulee ajallaan. Noin sanottiin ennen. Kyllä meidän ystävät ilmoittaa esim. tullaan puolenpäivän jälkeen ja tietää, että he tulevat 12-13 välillä.

Vierailija
55/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin nyt juuri tänään kaverin kanssa tilanne päällä kun ei sitten pidetä sovitusta kiinni. Kyselin tuossa klo 17 aikaan voisiko hän illemmasta nähdä jos haettaisin ruokaa ja juteltaisiin niitä näitä. No hänelle tämä sopi ja sovittiin että pistetään viestiä illemmasta. No olin tuolloin klo 17 aikaan vanhemmilleni käymässä ja lähdin noin klo 20 ajamaan ja laitoin viestiä että olisin nyt tulossa että mikä tilanne ja mennäänkö. Tiesin että kaveri on kotona eikä hänellä ollut mitään suunnitelmia illalla. Kello on nyt puoli kymmenen, ei ole laittanut viestiä, ei ole vastannut soittoihin eikä laittamiin viesteihin. Näin on tapahtunut parikin kertaa ja tyypillisesti pistää 23 aikaan viestiä tasoa ”ei vissii mennä” tai sitten ”mennäänkö?”. 23 aikaan tai jälkeen on mielestäni jo yötä tai ainakin lähempänä eikä tässä tapauksessa enää sovellu sanontaan ”illemmasta”.

Nyt tässä sitten punnitsen haenko nyt sitten ruokaa yksinäni kotiin vai odottelenko vielä. Myöhänen kyllä on jo.

Vierailija
56/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ovet auki vieraille. Tulla ja mennä saa sen mukaan miten itselle parhaiten sopii.

Vierailija
57/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kysyi perjantaina että sopiiko tulla lauantaina tai sunnuntaina kylään. Minulle se sopi. Eilen kaverista ei kuulunut mitään ja kun tänään laitoin illalla että harmi kun et päässytkään, niin oli yrittänyt soittaa. Useita viestejäkin oli laittanut joissa vuorostaan kysyi miksi et vastaa ja sopiiko tulla jos hän pääsee lähtemään.

En kuullut kun puhelimeni oli soinut, mutta alkoi niin paljon ärsyttämään tuo kaverin toiminta kaiken kaikkiaan joten ilmoitin ettei sovi, eikä sovi minään muunakaan päivänä.

Hetken tuntui että ylireagoin, mutta jos toista ei kiinnosta niin paljoa kyläily vaikka itse pyytänyt että saisi itsensä tuotua paikalle kahden päivän aikana ennen nippanappa ennen nukkumaan menoaikaa, niin tuskimpa mitään menetin.

Kiukuspäissäni tässä edelleen heilun vaikka väsyttää 😂

Vierailija
58/58 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä ihmisillä tietoa oikeista ongelmista jos tämä on jollekin perheenäidille ongelma. Mistä näitä pinnallisia pikkusieluisia ihmisiä sikiää.

Täällä on hyvä puhua niistä ei- oikeista ongelmista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi