Pihi ja ulkoisesta habituksesta välittämätön poikaystävä (30v)
Nyt täytyy jo kääntyä muiden puoleen, kun meinaa oma kärsivällisyys loppua. Olemme seurustelleet vuoden ja on alkanut olemaan aika selkeää, miten saita toinen on. En osaa näin äkkiseltään sanoa onko kaapissa ainuttakaan vaatekappaletta, joka olisi ehjä. Paitsi äidiltään joka vuosi saamat boxerit ja sukat, koska äitikin jo tietää mikä on meininki. Paidoissa, joihin on kovettuneet dödöstä omanlaisensa "muottivalut" kainaloihin, "ei ole mitään vikaa". Kaikki kengät on varmaan 10 vuoden takaa ja kukkaro 16-vuotiaana lahjaksi saatu, joka on jo pinttynyt jo niin mustaksi, ettei kankaan kuvio ole enää erotettavissa. Puhumattakaan miten risa se on. Äitinsä on antanut aikoinaan rahaa kunnon talvitakin ostoon, mutta luonne ei antanut "haaskata" rahaa sellaiseen, vaan vuosien kerrospukeutuminen saa hoitaa saman asian. Pitkävartiset, maaliroiskeiset ja raskaat turvatyökengät on ainoat kengät mitä käytetään. Oli kyseessä työaika, kauppareissu, ulkoilu tai lähtö ulkosaunaan. Valittaa miten pohkeet on aina kipeät ja jumissa, mutta lyö hanat aina täysin kiinni ja loppupäivä kummallakin pilalla kun koitan hienovaraisesti pyytää hankkimaan uudet kengät. Edes yhdet. Yhdet vanhat tennarit onneksi löytyy, jotka pakotan ääritilanteessa laittamaan. Silloinkin tosin on ilmaistava että häpen kulkea toisen seurassa muuten. Mutta ei ole kovin mieltä ylentävää lähteä noissa fiiliksissä mihinkään.
Jos käy keikkahommissa timpurina, ja vettä tulee kaatamalla ei ole puhettakaan sadevaatteista. Se vuosia vanha kaiken läpipäästävä takki saa luvan palvella hautaan asti, satoi tai paistoi. Pitkä päivä sateessa likomärkänä, kylmettyneenä ja kiukkuisena pilaa loppupäivän kummaltakin. Ja jos samaa säätä on luvassa seuraavana päivä, löytyy pukeutumiselle mielenkiintoinen taktiikka. Mukaan otetaan kaapista toinen vaatekerta, joka vaihdetaan puolilta päivin. Kai ne päivän kaksi 5 minuuttista sitten, jonka saa olla kuivana, on jonkinlaista neroutta🤦♀️.
Jos olen ostamassa lahjaksi jotain, loukkaantuu ja väittää että pakotan hänet joksikin trendipelleksi.
Miten saada aikuinen ihminen ymmärtämään, että siisti ulkoinen olemus liittyy normaaleihin tapoihin, joka on osa yleistä viihtyvyyttä ja jolla esim. kunnioitetaan tilaisuuden luonnetta ja kanssaihmisiä ilman, että korjausliike-ehdotuksesta loukkaannutaan?
Huoh. Alkaa olla aika raskasta. Onko mitään toivoa?
Kommentit (30)
Sama kokemus muuten, että pihi on pihi myös emotionaalisesti.
Kuulemma monen naisen deitti-ilmoituksessa toivotaan puhdasta miestä, jolla hygienia kunnossa. Surullista, että tommoset ei oo itsestäänselvyys.
Ei tule muuttumaan.
Ei ole suinkaan vätys. Ollaan muutoin arvomaailmaailmoiltamme samanlaisia. Hullun ahkera, määrätietoinen ja hyvät perusarvot omaava.
Ap
Ja ei, en ole itse sieltä kärjistetystä ääripäästä. En välitä muodista ja olen minimalisti. En siedä mitään turhaa/kertakäyttökultturista roinaa. Ostan ehkä muutaman vaatteen vuodessa sillä ajatuksella, että kestäisivät kymmenen vuotta. Ja useimmiten käytettyinä. Jonka mukaan huollan niitä. Jotkut ajattomat klassikot ovat jopa vanhempiakin. En myöskään meikkaa enkä värjää hiuksiani.
Ap
Quote=Vierailija]Kokonaisuus ratkaisee. Maailma on nykyään täynnä näitä, joilla jokainen yksityiskohta ulkoisessa habituksessa (ja muualla) on vimosen päälle mietitty, ja joiden pääasiallinen huvi on muiden arvostelu, kun ovat itse niin täydellisiä. En näe tuollaista ihmisyyttä tavoiteltavana oli mitä sukupuolta hyvänsä.
Osa miehistä on myös sitä tyyppiä, ettei haluta olla ns turhamaisia pätkän vertaa. Jos peseytyy ja on muuten kiva, niin pukeutukoot miten lystää. Oli se Elisabetkin Uunonsa kanssa :D[/quote]
Sulla on kaksi vaihtoehtoa. Mies tuskin tulee muuttumaan. Eroat tai siedät tuota miehen älytöntä pukeutumista. Osaako mies pukeutua tarpeen vaatiessa, esim. häihin, hautajaisiin, juhliin? Mä voin sanoa, että jos pukeutuminen ei suju em. tilaisuuksissa, niin aivan kauheaa. Itse en katselisi moista variksenpelätintä.
On ihan hyvin toimeentuleva. Ehkä perinyt tämän vaariltaan. Kuulemma samanlainen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä tiedät poikaystäväsi rahatilanteesta? Ehkä hänellä ei yksinkertaisesti vain ole varaa ostaa uusia vaatteita?
Tämäkin tuntuu ikävä kyllä pitävän paikkansa..
Vierailija kirjoitti:
Sama kokemus muuten, että pihi on pihi myös emotionaalisesti.
Ei kokemusta asiasta. Tosin se on kyllä tiedossa hyvinkin, että pitää pukua vastenmielisenä asuna. Ei ole koskaan omistanut enkä usko, että lähitulevaisuudessaan. Aika hyvin ymmärtääkseni on saanut kartettua pukupakko-tilaisuuksia.
quote=Vierailija]Sulla on kaksi vaihtoehtoa. Mies tuskin tulee muuttumaan. Eroat tai siedät tuota miehen älytöntä pukeutumista. Osaako mies pukeutua tarpeen vaatiessa, esim. häihin, hautajaisiin, juhliin? Mä voin sanoa, että jos pukeutuminen ei suju em. tilaisuuksissa, niin aivan kauheaa. Itse en katselisi moista variksenpelätintä. [/quote]
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ole itse sieltä kärjistetystä ääripäästä. En välitä muodista ja olen minimalisti. En siedä mitään turhaa/kertakäyttökultturista roinaa. Ostan ehkä muutaman vaatteen vuodessa sillä ajatuksella, että kestäisivät kymmenen vuotta. Ja useimmiten käytettyinä. Jonka mukaan huollan niitä. Jotkut ajattomat klassikot ovat jopa vanhempiakin. En myöskään meikkaa enkä värjää hiuksiani.
Ap
Quote=Vierailija]Kokonaisuus ratkaisee. Maailma on nykyään täynnä näitä, joilla jokainen yksityiskohta ulkoisessa habituksessa (ja muualla) on vimosen päälle mietitty, ja joiden pääasiallinen huvi on muiden arvostelu, kun ovat itse niin täydellisiä. En näe tuollaista ihmisyyttä tavoiteltavana oli mitä sukupuolta hyvänsä.
Osa miehistä on myös sitä tyyppiä, ettei haluta olla ns turhamaisia pätkän vertaa. Jos peseytyy ja on muuten kiva, niin pukeutukoot miten lystää. Oli se Elisabetkin Uunonsa kanssa :D
Mitä jos, ehdottaisit miehelle, että ostaisitte miehelle, että miehelle hankittaisiin uusia t-paitoja kirppikseltä. Vanhoista t-paidoista ommeltaisiin uudet kalsarit.
Miehelle hankittaisiin tikkuri eli luotolainen, tai se tehtäisiin itse. Tuo villapaita on tyylikäs, kestää aikaa, ja käy säässä kuin säässä. Täysin hintansa väärti. Tuo villapusero kestää isältä pojalle. Lämmittää pakkasella, estää ainakin tihkusateessa kastumisen.
Tulosta netistä tietoa siitä, että miten nuorena voi pilata jalat väärillä kenkävalinnoilla.
laadukkaat kenät kestävät hoidettuina vuosia/vuosikymmenen/vuosikymmeniä.
Elämä on liian lyhyt, ja aika on arvokasta tuhlattavaksi, jos sade harmittaa, kun ei ole työhön sadevaatteita. Kerro, että sinun seuraasi ei saa yhtenäkään sadepäivänä, jos vielä on silloin pahantuulinen.
Lisäksi voit tuoda esiin, että vaikka vilustuminen ei sairastutakaan, niin vilustuminen laskee vastustuskykyä. Pitkän päälle tulot ovat pienemmän, jos sairastelee vanhempana, jos ei vielä.
Oliski näistä apua?
Niinpä. Deittipalstoilla jopa 1/5-tason naiset saavat viestejä kymmeniltä tai sadoilta eri miehiltä. Puhumattakaan parempitasoisista naisista. Järkevä nainen paneutuu niiden miesten ominaisuuksiin eli kilpailuttaa parhaan päältä sen sijaan, että tyytyisi johonkin satunnaiseen.