Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko alkoholistia rakastaa aidosti?

Vierailija
09.05.2020 |

Mietin vaan tällaista. Alkoholisti valehtelee ainakin juomisestaan ja rikkoo lupaukset, mikä syö luottamusta. Alkoholisti puoliso hävettää, ennemminkin piilottelet hänen käytöstään kuin voisit rehellisesti olevasi ylpeä hänestä. Eikös rakkaasta olla ylpeitä?

Lisäksi toivot, että hän muuttuisi. Haluaako todellinen rakkaus muuttaa?

Eli siis onko se rakkautta vai onko se jotain muuta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne juopot siat!

Vierailija
2/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakastaa, mutta alkoholistin kanssa ei voi elää yhdessä kovin kauaa, mikäli itse ei ole alkoholiin menevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan eläisi alkoholistin kanssa ellei rakastaisi. Ainoa syy miksi yrittää sinnitellä. Mutta kyllä se pitemmän päälle rakkauskin kuolee, ja silloin ei sitten ole mitään syytä yrittää elää alkoholistin kanssa. Yleensä ihmiset rakastavat liian pitkään alkoholisteja, on huonoksi alkoholisteille, liikaa paapomista ja mahdollistamista.

Vierailija
4/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakasta. Se on läheisriippuvuutta ja martyrismia. Ei kukaan rakasta ihmistä jonka ainoa anti on virtsan ja paskan käry sekä oksennuksen piintynyt lemu asunnossa. Hu_orittelu, tappamisella uhkailu, valehtelu ja pettäminen. Oikea rakkaus on vastavuoroista ja siihen ei alkoholisti pysty. Alkoholisti ei välitä vaikka kumppani olisi masentunut, väsynyt ja menettänyt toivonsa kaiken suhteen, koska alkoholisti on vain hyötymässä ja imemässä kuiviin. Se siirtyy uuteen ihmiseen kun entisestä on enää kuori jäljellä. Alkoholisti palaa vain jos kuori saa voimansa takaisin, ja silloinkin vain imeäkseen uudelleen sen kuivaksi. 

Vierailija
5/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen luonne peittyy viinaan ja voi olla yllätys kuinka suuri ero on.

Vierailija
6/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Koska voi sitä rakastaa diabeetikkoa, syöpäsairasta tai..jne

Alkoholismi on diagnosoitu sairaus.

Vierailija
7/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri taisi katketa välit pitkäaikaiseen ystävään.

Kaveri on juoppo, ja mitä enemmän jeesaat, sitä enemmän hän vaatii.

Näkee vain oman surkeutensa ja tilanteen epäreiluuden, ei omaa vastuutaan asioista.

Kun sitten sanot, ettei saa tulla kotiisi juovuksissa, suuttuu.

Vierailija
8/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rakasta. Se on läheisriippuvuutta ja martyrismia. Ei kukaan rakasta ihmistä jonka ainoa anti on virtsan ja paskan käry sekä oksennuksen piintynyt lemu asunnossa. Hu_orittelu, tappamisella uhkailu, valehtelu ja pettäminen. Oikea rakkaus on vastavuoroista ja siihen ei alkoholisti pysty. Alkoholisti ei välitä vaikka kumppani olisi masentunut, väsynyt ja menettänyt toivonsa kaiken suhteen, koska alkoholisti on vain hyötymässä ja imemässä kuiviin. Se siirtyy uuteen ihmiseen kun entisestä on enää kuori jäljellä. Alkoholisti palaa vain jos kuori saa voimansa takaisin, ja silloinkin vain imeäkseen uudelleen sen kuivaksi. 

Sinulla on melko kapea näkemys sekä alkoholismista että rakkaudesta.

Vierailija
9/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Koska voi sitä rakastaa diabeetikkoa, syöpäsairasta tai..jne

Alkoholismi on diagnosoitu sairaus.

Aika erilainen sairaus.

Taisi loukata useampaa syöpäsairasta kommenttisi.

Vierailija
10/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse alkoholisti enkä tunnista itsestäni noita aloituksen väitteitä. En valehtele miehelleni juomisestani enkä todellakaan riko lupauksiani. Pystyn olemaan pitkiäkin aikoja selvinpäin, mikäli tarve on. Hoidan myös työni hyvin. Ei kaikki alkoholistit ole rappiojuoppoja.

Vierailija
11/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on melko kapea näkemys sekä alkoholismista että rakkaudesta.

Minulla on useampi alkoholistipuoliso ollut. Se on ihan todenmukainen näkemys. Mietitty huolella sen jälkeen kun on toipunut läheisriippuvuudesta.

Vierailija
12/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, aika yksipuolinen kuva alkoholistista, mutta periaatteessa noin se menee.

Kun kyseenalaistat toisen juomisen, saat usein uhkauksia, syytöksiä ja valehtelua päällesi.

2 viikkoa putkeen kaljalaaþikon päivässä lipittänyt voi kirkkain silmin väittää, että naapurin työssä käyvä rekkakuski juo enemmän kuin hän, joka vain maun vuoksi hieman olutta maistelee...

Kaveri tulee kompuroiden ja kaljalta haisten sisään, yöllä on pommitellut kännisiä viestejä ja väittää, että ei ole humalassa, vasta 1. olut nyt on menossa.

Vierailija
13/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pystyä. Mikä muuten selittäisi sen että suurin osa alkoholisteista on varsin suosittuja naisten parissa?

Vierailija
14/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kyllä se noinpäin vielä menee, mut alkoholistin rakkaudesta muuhun kuin viinaan en usko.

Vierailija
15/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse alkoholisti enkä tunnista itsestäni noita aloituksen väitteitä. En valehtele miehelleni juomisestani enkä todellakaan riko lupauksiani. Pystyn olemaan pitkiäkin aikoja selvinpäin, mikäli tarve on. Hoidan myös työni hyvin. Ei kaikki alkoholistit ole rappiojuoppoja.

Kaltaisiasikin on

Kyllä työnsä hoitavatkin juopot yleensä sortuvat valehteluun ja lupausten pettämiseen.

Yksi sellainen oli vuosia naapurini.

Vierailija
16/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisiasikin on

Kyllä työnsä hoitavatkin juopot yleensä sortuvat valehteluun ja lupausten pettämiseen.

Tähänhän ei ei alkoholistit sorru?

Vierailija
17/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisiasikin on

Kuinka niin?

Työssä käyvä henkilö, joka ei voi olla vapaa-ajallaan ilman alkoholia, on alkoholisti siinä kuin se rappio-tenukeppikin.

Vierailija
18/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisiasikin on

Kuinka niin?

Työssä käyvä henkilö, joka ei voi olla vapaa-ajallaan ilman alkoholia, on alkoholisti siinä kuin se rappio-tenukeppikin.

Niin ja meinaatko että ei alkoholisti ei valehtele ja petä lupauksiaan?

Vierailija
19/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisiasikin on

Varmasti löytyy myös noita valehtelijoita ja lupausten pettäjiä. Itse en kuitenkaan voisi tehdä tuollaista rakastamalleni miehelle.

Vierailija
20/32 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisiasikin on

Kuinka niin?

Niin ja meinaatko että ei alkoholisti ei valehtele ja petä lupauksiaan?

Missä kohti sellaista väitin?