Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytekakkupohja epäonnistuu

Vierailija
09.05.2020 |

aina irtopohjavuoalla! Olin tekemässä pientä kakkua, mutta pieni irokakkupohja oli liian pieni joten laitoin taikinaa toiseen umpinaiseen vuokaan. Umpinaisessa nousi ja onnistui, irtopohjainen läsähti. Tänään tein isossa irtopohjaisessa isommalla taikinalla, ja taas läsähti! Mitä h#", onko vika noissa teflonissa irtopohjissa vai mikä nyt mättää??

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte sekoitettua jauhot taikinaan takaisesti ilman että taikina lässähtää, siis siellä kulhossa? Mulla joko jauhoja jää sinne taikinaan ilmakupliin tai sitten taikina lässähtää ja kuohkeus häviää. Nuolialla sekoitan, monitoimikonetta ei ole. Oisko joku opetusvideo jossain?

eri kuin ap

Lisää jauhoja vähitellen siivilän läpi. Tähän tarkoitukseen on tehty myös oma mukityyppinen siivilä, googlaa jauhosihti.

On siivilä käytössä ja vähitellen lisään.

Minä olen sekoittanut jauhot yleensä ihan vispilällä. Taikina lässähtää jonkin verran jauhojen lisäysvaiheessa, mutta koneella hyvin vatkattu kohoaa uudestaan uunissa. Lässähdys on mielestäni pienempi paha kuin paakut.

Vierailija
22/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte sekoitettua jauhot taikinaan takaisesti ilman että taikina lässähtää, siis siellä kulhossa? Mulla joko jauhoja jää sinne taikinaan ilmakupliin tai sitten taikina lässähtää ja kuohkeus häviää. Nuolijalla sekoitan, monitoimikonetta ei ole. Oisko joku opetusvideo jossain?

eri kuin ap

Tältä nettisivulta löytyy myös video. Itse otan konevispilän irti ja sekoitan jauhot sillä käsin sekoittaen, mutta voi sekoittaa myös koneella pienellä nopeudella.

https://www.myllynparas.fi/reseptit/taytekakkupohjan-perusohje

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte sekoitettua jauhot taikinaan takaisesti ilman että taikina lässähtää, siis siellä kulhossa? Mulla joko jauhoja jää sinne taikinaan ilmakupliin tai sitten taikina lässähtää ja kuohkeus häviää. Nuolijalla sekoitan, monitoimikonetta ei ole. Oisko joku opetusvideo jossain?

eri kuin ap

Lisää jauhoja vähitellen siivilän läpi. Tähän tarkoitukseen on tehty myös oma mukityyppinen siivilä, googlaa jauhosihti.

Olen kokeillut monitoimikoneella

Salaisuus lienee riittävässä munien vatkaamisessa. Lisäsin jauhot 2 tai 3:ssa erässä koneeseen ja kakku nousi normaalisti.

Pakko oli kokeilla kun kaikki sanoo ettei onnistu. On outoa omistaa kone jota ei voi käyttää mihinkään.

Huomannut aiemmin muun kuivakakun kanssa ettei teflon vuoassa onnistu. Alumiininen käytössä.

Vierailija
24/24 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 lisää

Munat aikaisin huoneenlämpöön 2-3h aiemmin.

Vatkaan kunnes kermanvaalena munat+sokeri. Jos käsin niin saa helposti numero kahdeksan piirrettyä pintaan on vanhan köksä maikan ohje. Silloin taikina on väriltään melkein valkoista. Munista toki riippuu kuinka vaaleaksi saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi