Miksi ihmiset lihovat parisuhteessa?
Kommentit (55)
1. Ikää tulee.
2.Jos lapsia ei pääse ihan niin helposti harrastamaan liikuntaa.
3. Jos ei lapsia niin pariskuntana kiva käydä ravintoloissa syömässä tai koti-iltoina kokkailla ja herkutella. Yksin ruoanlaitto usein jää ja ravintoloissa käyntikin oli discon puolella.
4. Viimeisenä se ”repsahtaminen kun kumppani nyt on jo”. Kaikki haluavat pysyä hoikkana ja kunnossa vaikka ovat vakisuhteessa mutta kolme ensimmäistä tekevät niistä hankalaa ja tämä neljäs kohta on vaan arkun kannen naula.
Assburger kirjoitti:
Ihmiset nyt yleensä lihovat iän myötä.
Itsekin olin 18- vuotiaana 69- kiloinen kukkakeppi.
Minä kuulin vahingossa naapurieni h@ukkuvan minua kukkakepiksi.
N 45 168 ja 58 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono suhde saa lihomaan. Hakee turvaa ja lohtua ruoasta.
Ei suhteen välttämättä tarvitse olla huono. Sinkkuna elämä vain saattaa olla aktiivisempaa kuin parisuhteessa ja syöminen vähäisempää. Parisuhteessa on helpompi vain jäädä kotiin puolison kanssa ja varmasti ruokaakin tehdään ja syödään enemmän kahdestaan kuin yksin.
Ei tarvi olla, mutta monella on. Nimim. Kokemusta
Parisuhteessa ei viitsi jumpata telkkaria katsoessa.
Älytön ajatus tuo ettei " tarvi" pysyä hoikkana kun on varattu. Minä haluan pysyä monestakin syystä hoikkana ja yksi syy on se että haluan olla haluttava kumppanin mielestä, sellainen samanlainen johon hän ihastuikin. Hän on sen ansainnut. :)
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna ehtii harrastaa liikuntaa ja saa syödä mitä haluaa.
Parisuhteessa pitää viettää aikaa sen toisen kanssa ja se toinen haluaa vain lihoa ja laiskotella sohvalla.
Ja parisuhteessa pitää syödä jotain makaronimoskaa, ei voi enää kokkailla terveellistä ruokaa kun toinen haukkuu ja yökkii että ei varmasti syö. Ei mikään ihme että lihoo...Taas yksi syy pysyä sinkkuna :)
Joo! Suhteen alussa kehutaan ja hehkutetaan kuinka hyvässä kunnossa olet ja jaksat pitää itsestäsi huolta.
Mäkätys alkaa sit jonkun ajan kuluttua kun ei halua syödä makkaraa ja makaroonia ja sit ollaankin kuulema hienostelevia ja vaikeita nirppanokkia.
Lenkillä käyntikin on ihan turhaa ja hölmöä sohvalla telkkarin edessä makaamiseen verrattuna ja sillä koitetaan saada vaan vieraiden miesten huomioo.
Ihania nuo miehet.
Jos puoliso syö sipsiä, niin on vaikeaa olla itse syömättä.
Se riippuu kuinka paljon lihoo. 2-3kg sinne tänne tuskin ketään haittaa. Toiset tykkää herkutella yhdessä. Toisilla ei oo aikaa hoitaa itseään parisuhteessa tarpeeksi. Toiset syö pahaan oloon.
Mun yksi ystävä, jota näen suht harvoin kun asutaan aika kaukana toisistamme, päivitteli just viimeksi kylässä ollessaan miten olen pysynyt hoikkana vaikka avioliittoa on takana pari vuotta. En tiennyt että tässä on jotain ihmeellistä :D Mutta joo, samoin kuin jotkut lihoo sen kumppanin kanssa, niin yhtä lailla toiset sitten urheilee yhdessä.
Kyllä oon huomannut että tosi yleistä se on että paino nousee kun vakiintuu. Tosi helposti sitä oppii juuri ne huonot tavat toiselta. Ja kun tulee oltua vaan yhdessä kotona paljon enemmän jää liikuntakin vähemmälke. Kyllä mitä itse nähnyt enemmän sääntö että kun vakiintuu alkaa lihomaan. Toki poikkeuksiakin on mutta siis yleisesti.
kaksin helpompi keksiä tekosyitä liikkumattomuuteen ja huonoon ruokavalioon
Tähän pistäisin vastakysymyksen.. miksi ihmiset erottuaan alkavat hillittömän laihduttamisen ja ulkonäköön satsaamisen. Pinnallisuutta pelkäänpä =(
On käynyt. Naisten syy kun tekevät niin hyvää ruokaa
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Tähän pistäisin vastakysymyksen.. miksi ihmiset erottuaan alkavat hillittömän laihduttamisen ja ulkonäköön satsaamisen. Pinnallisuutta pelkäänpä =(
Mulla on ollut ainakin ihan oman itseni uloskuoriutuminen. Ei ole miestä mäkättämässä ruuasta tai treenin paljoudesta. On yllättävän vaikeaa kun suhteessa joutuu tekemään kahdet ruuat.
Plus on rahaa ja aikaa itseen satsaamiseen, kaikki tehdään vain yhden edestä.
Ja onhan se masentavaa jos vain toinen on liikunnallisesti aktiivinen ja nauttii terveellisestä ravinnosta ja toinen makaa sohvalla mässyttäen, alkaa siinä omakin into loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ainakin valittaa jatkuvasti jos mulla on dieetti päällä. "Pitäis sunkin rentoutua, ota nyt tosta vähän, miten sä jaksat, sä oot kohta ylikunnossa!". On siis itse ylipainoinen eikä tee kuntonsa eteen mitään, pari kertaa viikkoon saattaa kävellä edestakaisin 4min lähikauppaan.
Edellisetkin on valittaneet vaikka kaikki nimenomaan on ihailleet alussa liikunnan intoa ja ruokavalion terveellisyyttä.
Jos erotaan niin tulen olemaan taas aika iloinen kun saan pitää kaapeissa vaan kalaa ja kasviksia ja jumpata ja lenkkeillä rauhassa.
En ymmärrä.
Olemme olleet yhdessä 24v ja edelleen 5 kion sisällä siitä mitä painoimme tapaamishetkellä. Minä olen lihonut laihasta normaalipainoiseksi.
Meillä on kivaa yhdessä, usein ruokavieraita, leivotaan ja herkutellaan hyvällä ruualla.
Mikäli haluaa pysyä laihana, kannattaa kierrätää kumppania vähintään kahden vuoden välein. Tällöin tärkein faktori elämässä on pantavuus ja laihuus. Muulla ei parisuhteessa tai elämässä ole oikeastaan mitään merkitystä.
Kun vietetään aikaa yhdessä syömällä hyviä ruokia ja kun ei ole haku päällä enää.
Sinkkuna ehtii harrastaa liikuntaa ja saa syödä mitä haluaa.
Parisuhteessa pitää viettää aikaa sen toisen kanssa ja se toinen haluaa vain lihoa ja laiskotella sohvalla.
Ja parisuhteessa pitää syödä jotain makaronimoskaa, ei voi enää kokkailla terveellistä ruokaa kun toinen haukkuu ja yökkii että ei varmasti syö. Ei mikään ihme että lihoo...
Taas yksi syy pysyä sinkkuna :)