Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin fenkolin!

Vierailija
08.05.2020 |

Miten valmistan sen siten että lopputulos on hyvä??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit valmistaa?

Vierailija
2/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, maistuu anikselta. Minäkin erehdyin kerran ostamaan sellaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillattu fenkoli naminaminamskis.

Vierailija
4/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ideoita, mitä siitä kannattaisi tehdä?

Vierailija
5/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit rohkea! Olen lukenut fenkolista mutta en ole vielä rohjennut maistamaan. Kerran ehkä näin kaupassa sellaisen mutta katsoin sitä vain kauempaa.

Vierailija
6/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Anis ja kaikki sitä muistuttavat ovat paholaisen työtä.

Vierailija
7/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raastan ohueksi keittiömandoliinilla ja syön sitruunamehun ja suolaripauksen kanssa. Kalalle hyvä sivusoosi haudutetusta fenkolista ja sipulista nestetilkalla. Suolaa, voita vähän ehkä ja fenkolinsiemeniä. Valkoviinikin voi sopia?

Vierailija
8/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillattu fenkoli naminaminamskis.

Mitä mausteeksi?

Vierailija
9/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uudelle tulokkaalle.

Vierailija
10/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenkoli sopii minusta hyvin tomaattikeittoon. Kuullota kattilassa tilkassa öljyä paloiteltu fenkoli, reilusti sipulia, valkosipulia. Lisää muskattua tomaattia,  tomaattimehua, tuoreita tomaatteja tai paseerattua tomaattia – mitä nyt sattuu löytymään. Jos on liian paksua, lisää vettä, Anna kiehua n. 30 min. Soseuta. Mausta suolalla ja mustapippurilla. Lisää mozzarellapaloja keittoon jos haluat. Tarjoile hyvän leivän kanssa..

Vierailija
11/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit rohkea! Olen lukenut fenkolista mutta en ole vielä rohjennut maistamaan. Kerran ehkä näin kaupassa sellaisen mutta katsoin sitä vain kauempaa.

Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos rohkenet? Fenkolidemoni vapautuu?

Hyvä kasvis, raikkaan makuinen.

Vierailija
12/27 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenkoli on hyvää kalakeitossa. Ja se on hyvää, kun paistaa sipuli-fenkoli-valkosipulisilppua ja maustaa niillä perunaviipaleet + paistaa uunissa niin kuin tekis tavalliset valkosipuliperunat.

Vierailija
13/27 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fenkoli on ihanaa. Itse syön sellaisenaan.

Vierailija
14/27 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttikastike, kuin Tsatsiki.

Raastan kurkun ja fenkolin, sekaan suolaa, sokeria, etikkaa, tilliä. Mustapippuria. Maustamatonta jugurttia, turkkilaista tai kreikkalaista oman maun mukaan. Hyvää perunan ja lihan kanssa.

Vierailija
15/27 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äskettäin fenkolin Lidlin hevihävikkilaatikon mukana. Vähän ihmettelin, mitä tästä tekisi, mutta sitten vain kokeilin silputa sitä erilaisten ruokien sekaan. Tein kasviswokin, jossa oli fenkolin lisäksi sipulia, lehtiselleriä, porkkanaa ja paprikaa. Ihan hyvää tuli. Osan silppusin ohueksi ja tein salaattia tomaatin, kurkun, lehtisellerin ja sitruunamehun kanssa. Pienen osan laitoin nakkikeittoon, siellä fenkoli ei maistunut oikein miltään.

Vierailija
16/27 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihisen uunikasvisten joukkoon.

Vierailija
17/27 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse paistelen pannulla esim. kalan höysteeksi. Toki voi vaikka wokata tai laittaa uunipellille muiden kasvisten kanssa. Nämä siis helppoja reseptejä.

Vierailija
18/27 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse paistelen pannulla esim. kalan höysteeksi. Toki voi vaikka wokata tai laittaa uunipellille muiden kasvisten kanssa. Nämä siis helppoja reseptejä.

Grillattuna siitä myös maukasta lisäkettä.

Vierailija
19/27 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miltä se teistä maistuu?

Maistoin käsittelemättömänäja maistui mielestäni anikselta, joten en keksinyt miten siitä olisi saanut hyvää.

Muuttuuko maku kypsentäessä merkittävästi?

Yleensä olen kaikkiruokainen ja vielä ei ole tullut vastaan tuon fenkolin lisäksi kasvikunnan tuotetta, jota en söisi.

Mielelläni kokeilisin fenkolia uudestaan, jos sen maku muuttuu merkittävästi kypsentäessä.

Vierailija
20/27 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi rupes tekemään mieli fenkolia. En oo itde varmaan koskaan laittanut mut äidillä on usein ja tarjoaa haudutettuna tai siikakeitossa. Sopii myös salaattiin. By the way, meillä ei ole Lidlin hävikkilaatikoita mut pienemmillä paikkakunnilla kai on. Parilla eurolla saa aivan loistavia juttuja. Kateeks käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän