Peruisitko luontoretken vesisateen takia?
Olet suunnitellut kähteä luontoretkelle mutta kun pitäisi lähteä niin retkipäivän aamuna sataa vettä kuin aisaa. Perutko retken vai menetkö säästä piittaamatta?
Kommentit (31)
Jos olisin menossa paistaan makkaraa ja nuotiopaikka on vettä täynnä, niin en varmaan lähtisi paistaan makkaraa ..u know ..
Zinc
Omalla kohdalla lintujen ja hyönteisten tarkkailu on tärkein syy mennä luontoon ja niitä ei juuri sateella näe, joten peruuntuisi kyllä reissu.
Tuskin peruisin, oon nytkin lähössä lenkille tonne sateeseen. Hyvillä varusteilla ei haittaa mitään.
Retkeilyssä nuo kunnon sadevaatteet on sitä varten, että voi pysyä kuivana odotellessaan sateen loppumista jos kunnon sadesuojaista paikkaa ei ole. Liikkumiseen niitä ei ole tarkoitettu ja ne kastelevat huonosti hengittävinä käyttäjänsä nopeasti hiestä yhtä pahasti kuin vesisade kastelisi sadevaatteettoman. Viluinen olo ei ole kiva kaveri luontoretkellä.
Vierailija kirjoitti:
Retkeilyssä nuo kunnon sadevaatteet on sitä varten, että voi pysyä kuivana odotellessaan sateen loppumista jos kunnon sadesuojaista paikkaa ei ole. Liikkumiseen niitä ei ole tarkoitettu ja ne kastelevat huonosti hengittävinä käyttäjänsä nopeasti hiestä yhtä pahasti kuin vesisade kastelisi sadevaatteettoman. Viluinen olo ei ole kiva kaveri luontoretkellä.
Ei rennosti kävellessä tule kovakaan hiki. Luontoretkelle harvoin mennään juoksemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin peruisin, oon nytkin lähössä lenkille tonne sateeseen. Hyvillä varusteilla ei haittaa mitään.
Mitä laitat päällesi? Sadetakin? Eikö tule ihan julmettu hiki sen kanssa lenkkeillessä kun ei ole edes syksy viileä?
Voi kamala jos kastuu sateessa tai tulee vaikkapa hiki. Eikö ole sen mukavampaa lenkin jälkeen tulla kotiin ja ottaa lämmin suihku tai käydä vaikka saunassa.
Myrskyssä peruisin, vesisateen vuoksi en. Kovalla helteellä peruisin, pakkasella en.
Meillä tuo reipas kohta 13 täyttävä tyttö laitoi, kun kävi pyörällä kaverinsa luona, sadetakin, sadehousut, kumpparit ja vielä tietysti pyöräilykypäränkin päähän.
Itse en olisi tuossa iässä laittanut mitään noista! :( Nykynuoret on fiksumpia!
Jos satelee niin en peru, jos sataa kunnolla niin peru. Kävelen kuitenkin koirien kanssa päivittäin niin on riittävästi tullut sateessa metsässä rämmittyä. Kun lähden retkelle ja ulkoilemaan virkistysmielessä niin menen hyvällä säällä.
Riippuu retkestä, kestosta, sen hetken vaatetuksesta jne.. mihin olen menossa.
90% lähtisin. 10% en.
Zinc