Noin 10 vuotias poika käskytti tänään vanhempiaan Lidlissä, eikä kummastakaan ollut sanomaan pojalle että nyt loppui!
Poika siis kulki edeltä ja noin 35 -vuotiaat vanhemmat seurasivat perässä. Äidille poika suorastaan vittuíli ja isää käskytti hakemaan kärryyn milloin mitäkin.
Kyllä olisi ollut kurinpalautuksen paikka, välittömästi, jos olisi ollut minun lapseni!
Kommentit (30)
Minä saatan sekaantua tilanteeseen silloin, kun vanhempi ei käyttäydy hillitysti - lapsen käytöksestä en koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaako vain Litukassa käynti tuollaista?
Mä taas epäilen, että nää "erityis"lapset ja perheensä käyvät nimenomaan vain Lidlissä... mikä on syy ja mikä seuraus...
Mulla on kaksi erityislasta ja me käydään Prismassa, tollo!
Ai "erityis"lasta. Kai tiedät miksi ovat "erityis"lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on hermostunut, vihoviimeinen asia huoltajalta on hermostua enemmän, esittää uhkauksia jne. Täytyy kantaa se vastuu lapsesta myös silloin, kun ei ole tyytyväinen.
Paitsi Lidlissä
Jos ne vanhemmat olisivat uhkailleet nokkavaa lastaan kurituksella, niin sitten vuorostaan joku olisi tehnyt lasun.
Pöyristyminen nettipalstalla on paljon helpompi kestää kuin huostaanotto.
Asia, jonka vanhemmuus viimeistään on opettanut itselleni, on olla arvioimatta toisten kasvatustapoja yhden vilauksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä tiedä yhden kauppatilanteen perusteella mitään siitä perheestä. Ehkä pojalla oli synttärit tulossa, ehkä hän oli erityislapsi, ehkä poika ehdotti asioita joita muutenkin oli tarkoitus ostaa, ehkä taustalla oli jokin hirmuinen salaisuus jota et koskaan saa tietää.
Aina nämä lässytykset ”erityislapsista”.. hohhoijaaa! No kyllä noista varmaan tulee erityisen ärsyttäviä kun mukamas ei saa komentaa tai kieltää ”kun meidän Ville on niin herkkä ja erityislapsi”. Kasvaa varmaan ihania, muita ihmisiä huomioon ottavia aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Käskytti? Vain poliisi käskyttää. Sitäpaitsi poliisikin käskee. Käskytys on typeryyttä.
Armeijassa käskytetään. Ts. upseerikokelas käskyttää alikersanttia, joka käskee alokkaita valmistautumaan lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä tiedä yhden kauppatilanteen perusteella mitään siitä perheestä. Ehkä pojalla oli synttärit tulossa, ehkä hän oli erityislapsi, ehkä poika ehdotti asioita joita muutenkin oli tarkoitus ostaa, ehkä taustalla oli jokin hirmuinen salaisuus jota et koskaan saa tietää.
Aina nämä lässytykset ”erityislapsista”.. hohhoijaaa! No kyllä noista varmaan tulee erityisen ärsyttäviä kun mukamas ei saa komentaa tai kieltää ”kun meidän Ville on niin herkkä ja erityislapsi”. Kasvaa varmaan ihania, muita ihmisiä huomioon ottavia aikuisia.
No juuri siitä syystähän koko erityislapsi-termi on keksitty, että ei tarvitsisi ryhtyä lapselle haitalliseen ja juridisesti epäilyttävään kurin pitämiseen.
Vielä 90-luvulla kukaan ei puhunut erityislapsista, mutta se olikin toisenlaista aikaa moneltakin kantilta ajateltuna...
Mun 3-vuotias tytär alkoi kerran vinkua tikkaria kassajonossa. Sanoin tiukasti, että nyt ei osteta. Yritin keskittää herkkujen syömisiä koko perheeltä ja oli sovittu, että karkkia vain kerran viikossa. No, kun olin pakkaamassa ostoksia, niin näin kun joku harmaa pantteri oli tyrkyttämässä lapselleni tikkaria saatesanoilla "kun tyhmä äitisi ei osta, niin minä ostin". Pahoitti varmaan mielensä kun kiitin lyhyesti, mutta kieltäydyin ottamasta tikkaria vastaan.
Jos lapsi on hermostunut, vihoviimeinen asia huoltajalta on hermostua enemmän, esittää uhkauksia jne. Täytyy kantaa se vastuu lapsesta myös silloin, kun ei ole tyytyväinen.