Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En helvetti enää keksi ruokia laitettavaksi:(

Vierailija
08.05.2020 |

Elämä muuta olekaan kuin töitä ja ruokien miettimistä/tekemistä😵.
7x lounas ja 7x päivällinen viikottain+ omat eväät töihin. Pää leviää.

Mitä te teette ruoaksi vkonloppuna/ensivkolla?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion tehdä pastaa pekonilla ja parsalla. Sen jälkeen tomaattikikhernefetapannun ja hapanleipää.

Haluaisitko jakaa fetapannun ohjeen? Kuulostaa ihanalta.

Itse asiassa, löysin ohjeen Iltalehdestä....käynee pastankin kanssa. Kiitos vinkistä :)

Ja nyt mä sitten tein sen, tosin Muttimurskalla. Olisi kaivannut aavistuksen sokeria. Kuivatun timjamin kanssa menee varmaan huomiseen, ennenkuin maut tasoittuvat. Näyttää oksennukselta, kun kippaa pannulta säilytysrasiaan, mutta maistuu kyllä hyvältä.

Vierailija
22/36 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivittu... yritän syödä kalaa kahdesti viikossa. Edelliseen ruokatoimitukseen en voinut tilata niin paljon lohta kuin olisin tarvinnut. Se nimittäin ei olisi säilynyt. Tilasin sitten pakasteseitä. Mitä mä siitä teen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivittu... yritän syödä kalaa kahdesti viikossa. Edelliseen ruokatoimitukseen en voinut tilata niin paljon lohta kuin olisin tarvinnut. Se nimittäin ei olisi säilynyt. Tilasin sitten pakasteseitä. Mitä mä siitä teen?

Kalakeittoa? Tai päällystä purjolla ja juustoraasteella +mausteilla, uuniin 200 astetta 20 min.

Vierailija
24/36 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanahampparit

Kananjauhelihaa ja pirusti mausteita.

Muotoile pihveiksi, paista pannulla kypsiksi

Laita rieskat vaikka leivänpaahtimeen hetkeksi.

Paista kananmunalätty, pekonia tai mitä nyt haluatkaan rieskojen väliin laittaa. Oikeasti aika nopea tehdä.

Vierailija
25/36 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sille pinaatti-juustokastike ja kypsennä uunissa. Tai tee kalapuikkoja.

Vierailija
26/36 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekoita creme fraicheen suola, sokeri, valkopippuri, tilli, purjo, ehkä hieman maizenaa ja iske kala vuokaan ja creme mössö päälle ja paista.

Vierailija
27/36 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyvänuudeleita, bok choita, sieniä ja valmista aasialaista kastikesekoitusta wokkiin.

Vierailija
28/36 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoja: myskikurpitsa, linssi-tomaatti, kasvissose mikä vaan, vichy soisse, pistou, kala, kana (monta versiota), jauheliha, liha

laatikoita: makaroni, shepherds pie, perunamoussaka, kaali, kiusaukset (lohi, kana, kasvis),

kastikkeita: possu-kerma, jauheliha, bolognese, sieni, kana

patoja: stroganoff, pasticada, karjalanpaisti, merimiespihvi, gulassi

Tuossa nyt murto-osa meidän perusruuista, riittänee n 2 kuukaudeksi 2 päivälle tehtynä. Tai kuukaudeksi lounas/päivällinen.

Vierailija
29/36 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen yleensä mantelikalaa, seit uunivuokaan, suolaa, valkopippuria ja vaikka currya, kermaa, 20 min uunissa ja sitten palojen päälle mantelilastuja ja takasin uuniin kunnes lastut ruskettuu. Pottumuusia tai keitetyt perunat kaveriksi. Tosin en olekaan mikään huippukokki vaan kunhan nyt jotain syötäväksi kelpaavaa...

Vierailija
30/36 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun makumaailma on jaettu maanosittain. Eurooppa, Aasia, Amerikat, Afrikka. Sitten on liha-, kala ja kasvisruuat. Kun kyllästyttää niin poimin vähemmän käytetyn parin noista. Marokkolaista kalaa, chilikeittoa jne.

Kiitti vinkistä! Tämä maanosajaottelu voisi olla mulle ratkaisu.

Vierailija
31/36 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18.3. alkaen olen ollut etäopetuksessa ja tehnyt viisihenkiselle perheelle päiväsää kakdi lämminyä ateriaa. Esim.

Siskonmakkarakeitto

Täytetyt canellonit

Makaronilaatikko

Lasagne

Spaghetti ja jauhelihakastike

Porkkanakeitto

Perinteinen jauhelihakaatike ja perunat

Uuniperunat ja jauhelihatäyte

Hampurilaiset

Pizzaa

Hot dogit

Kanakastike ja riisi

Tomaattifetauunipasta

Broilerikiusaus

Kinkkukiusaus

Porkkanalätyt

Kalapuikot ja remouladekastike, perunat

Lihapullat ja muusi

Bataattimuusi ja palapaisti

Kanavartaat grillattu, salaatti

Vierailija
32/36 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun makumaailma on jaettu maanosittain. Eurooppa, Aasia, Amerikat, Afrikka. Sitten on liha-, kala ja kasvisruuat. Kun kyllästyttää niin poimin vähemmän käytetyn parin noista. Marokkolaista kalaa, chilikeittoa jne.

Kiitti vinkistä! Tämä maanosajaottelu voisi olla mulle ratkaisu.

Mä valitsen usein sattumanvaraisesti jonkun maan ja haen netistä reseptejä, englanniksi löytyy helposti. Eilen tein Armenialaista ruokaa.

Vierailija
33/36 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uppoaa ihan hyvin myös intialaisiin curryihin, voimakkaiden mausteiden ja kastikkeen kanssa ei ole niin perinteisen kuivaa ja mautonta pakastetta.

Vierailija
34/36 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normandialainen kanapata a'la Yhteishyvän ohje menee kokeiluun, kanaruokaohjeita otan aina mielelläni lisää repertuaariin, kuten kalakin.

Ap

Muista hauduttaa ainakin neljä tuntia sitä kanaa, munituskana on sitkeää. Jos teet broilerista, niin vähempi aika riittää.

Vierailija
35/36 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyväruisleipää ripauksella Himalajan suolaa.

Vierailija
36/36 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin ongelma tällä palstalla ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan