Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilasin äitienpäivän ja koko viikonlopun

Vierailija
08.05.2020 |

Mies soitti kaupasta, että on ostamassa minulle ja äidilleen kukkia äitienpäivälahjaksi ja kysyi millaisia haluan. Vastasin, etten kiitos vaan tahdo minkäänlaisia kukkia, koska en pidä kukista. Mies kysyi, että mitä sitten haluaisin ja minä vastasin, etten tarvitse välttämättä mitään.

Mies tuli kotiin kahden kukkapuskan kanssa ja kysyi kumman haluan. Vastasin, etten halua kiitos kumpaakaan, koska en pidä kukista ja muistutin että nimenomaan pyysin, ettei hän ostaisi niitä minulle.

Kukat lensivät roskiin ja mies on hämillään, ihmeissään ja loukkaantunut. Hän halusi kuulemma vaan ilahduttaa. Minä taas en ymmärrä, että kuinka kummassa mies luuli minun ilahtuvan, jos pyysin, että ei toisi minulle kukkia, kun en pidä niistä.

Nyt täällä on jäätävä tunnelma ja minä en ymmärrä mistään mitään. Aina sanotaan, että puoliso ei osaa lukea ajatuksia, mutta minusta kieltäydyin kukista kohteliaasti, mutta selväsanaisesti. Miten tässä nyt näin kävi?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua AP. Minä en myöskään pidä kukista, mies ei sitä usko tai arvosta. Hän tuo minulle kukkia juurikin äitienpäivänä, samalla kun ostaa niitä myös äidilleen

Tämä kukka-asia ei ole hermostumiseni syy, vaan se, ettei mies arvosta mielipidettäni tai toiveitani, eli ei välitä pätkääkään mitä mieltä olen. Mies loukkaantuu kun en arvosta hänen eletään, vaikka selitän asian ystävällisesti. Minä olen lopulta se paha ja kiittämätön. Tämä on sama asia, jos ilmoittaa ettei halua viettää vaikka 50-vuotis päiväänsä ja ihmiset tulevat pyytämättä ja kysymättä "kakkukahveille, koska kyllähän nyt viisikymppisiä pitää juhlia!"

No tässä on asian ydin meidänkin tapauksessa. Minun toiveitani ei kuunnella tai arvosteta, vaan mies toimii juuri niin kuin haluaa. Ap.

Vierailija
42/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärrän sinua ap, mutta myös miestäsi. Uskon, että hän oikeasti halusi ilahduttaa sinua vaikka et kukista pidä. Hän ehkä oikeasti halusi jotenkin huomioida sinua ja näyttää, että välittää.

No näinpä. Ei mun ollu tarkoitus olla ilkeä.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä allergiaa. Kun pidetään juhlia sanotaan kutsutuille, älkää tuoko kukkia tuliaisiksi, mutta tuokaa vaikka kamomillateetä, espressokahvia, tms. Pitää sanoa selvästi, jos ei halua jotain. Jos joku kuitenkin tuo kukkia, kiitetään kohteliaasti, laitetaan maljakkoon vähän sivummalle ja kun vieraat on lähteneet kukkakimppu viedään roskikseen tai naapurille.

Vierailija
44/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lahjan antaminen on usein tosi tärkeää, sitä fiilistä ei saa pilata. Mieti lapsia, kun ne tuo niitä askartelujaan äitienpäivälahjaksi. Miehillekin se voi olla kova juttu mennä kukkakauppaan ostamaan naiselle kukkia. Tai sitten sano että halua mielummin pullon kuohuviiniä tms.

Vierailija
45/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä toisinpäin, ostat miehellesi jonkun lahjan ilahduttaaksesi, jne

Vierailija
46/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin! Kuka nainen olisi niin toope, että ostaisi lahjaksi jotain, mikä juuri on nimenomaan kielletty?

Ja vielä retostelisi hyvällä teollaan ja suuttuisi raivoon asti, kun lahjaa ei yllättäen arvostetakaan?

Miksi te pidätte miehiä niin tolloina, että heiltä ei voi odottaa toisen aitoa huomioimista?

Vierailija
47/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotitko, että miehesi olisi ostanut sinulle jotain kalliimpaa, esim. korun tms. ?

Vierailija
48/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotitko, että miehesi olisi ostanut sinulle jotain kalliimpaa, esim. korun tms. ?

En. En odottanut mitään lahjaa, korkeintaan joku suklaalevy tms., jos välttämättä haluaa jotain antaa. En välitä lahjoista lainkaan. Ap.

Vierailija
49/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ostankin. Aina tarkkaan harkitun ja miehen mieltymysten mukaisen. Stressaan lahjojen antamisesta ja saamisesta ja voisin jättää kaikki lahjomisesta väliin, mutta tämä ei miehelle käy. . Siksi suunnittelen jo kuukauden etukäteen miehen lahjat, ettei tuu hätäja paniikki. Ap.

Vierailija
50/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, ihana mieheni, olen juuri astiakaupassa, aion ostaa isälle sen yhden Arabian kannun. Haluatko että tuon sinulle vaasin? Ai et halua? No mitä sitten toisin sinulle? Et halua mitään? ... seelvä."

"Mitä, etkö muka halua tätä vaasia?! Minä ostin sen vasiten sinulle, kun halusin ilahduttaa! Nyt kyllä heitän se roskiin! Sinun syy, miksi olet tuollainen inhottava nipottaja, nyt kaikki on pilalla, miksi sinä olet aina tuollainen?!"

Vierailija
51/53 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se lahjan antaminen on usein tosi tärkeää, sitä fiilistä ei saa pilata. Mieti lapsia, kun ne tuo niitä askartelujaan äitienpäivälahjaksi. Miehillekin se voi olla kova juttu mennä kukkakauppaan ostamaan naiselle kukkia. Tai sitten sano että halua mielummin pullon kuohuviiniä tms.

Näköjään. En ollut tarkoituksella tyly. Sanoin, mitä ajattelin, ennen kuin ajattelin, mitä sanoin. Niin kuin jo otsikossa sanoin, niin mokasin homman ja yritän kuumeisesti miettiä, kuinka parannan tilannetta. Ap.

Vierailija
52/53 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin absurdi keskustelu tämä... ensinnäkin se että joku INHOAA kukkia niin paljon että on järkyttävä loukkaus jos hänelle sellaisia tuodaan. Mielestäni vertaukset noihin kalliimpiin epämieluisiin lahjoihin ei oikein toimi, kukat on usein melko edullinen (riippuu toki mistä ostaa) lahja toisin kuin joku arabian vaasi tai koru, jonka kohdalla varmasti jokainen miettii ihan yksilöllisesti lahjansaajan mieltymyksiä. Ehkä miehesikin on väähn vaikea uskoa että ne kukat on todella sinulle niin inhottava juttu eikä nyt sitten keksinyt muuta suht edullista ”yleislahjaa”. Harmi että hänen yrityksensä ilahduttaa meni näin piloille, mutta peiliin katsomista on APllakin, uskomattoman lapsellista minäminä jankkaamista ja vellomista

Vierailija
53/53 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin absurdi keskustelu tämä... ensinnäkin se että joku INHOAA kukkia niin paljon että on järkyttävä loukkaus jos hänelle sellaisia tuodaan. Mielestäni vertaukset noihin kalliimpiin epämieluisiin lahjoihin ei oikein toimi, kukat on usein melko edullinen (riippuu toki mistä ostaa) lahja toisin kuin joku arabian vaasi tai koru, jonka kohdalla varmasti jokainen miettii ihan yksilöllisesti lahjansaajan mieltymyksiä. Ehkä miehesikin on väähn vaikea uskoa että ne kukat on todella sinulle niin inhottava juttu eikä nyt sitten keksinyt muuta suht edullista ”yleislahjaa”. Harmi että hänen yrityksensä ilahduttaa meni näin piloille, mutta peiliin katsomista on APllakin, uskomattoman lapsellista minäminä jankkaamista ja vellomista

Mies: haluatko kukkia?

Nainen: en halua

Mies: tässä sinulle kukkia

Miksi ihmeessä edes kysyä, jos vastaus ei miellytä ja tuo silti. Tosin tähän osaa vastata vain ap:n mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi