WHO:n neuvonantaja: "Ruotsin tilanne paras koko maailmassa”
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/43bb8f98-e023-4b30-9040-f5d1849c… kertoo meille mm. seuraavaa:
– Yhteiskunnan sulkeminen vähentää leviämistä, sen huomaamme Ruotsissakin. Toimenpiteillä on vaikutusta, mutta ne vain siirtävät tapauksia tulevaisuuteen. Ainoa asia, joka voi muuttaa sitä, olisi rokotteen saaminen, Giesecke toteaa DN:lle.
Hänen mukaansa kaikki ihmiset tulevat sairastumaan koronavirukseen ”ennemmin tai myöhemmin”. Tämän vuoksi Ruotsin tilanne on hänen mielestään ”paras koko maailmassa”.
– Katso vaikka Uutta-Seelantia. Siellä viranomaiset aikovat eliminoida koko viruksen, ja tulevatkin onnistumaan. Mutta mitä he tekevät sitten? Kaikkien Uuteen-Seelantiin matkustavien pitää istua kaksi viikkoa karanteenissa Aucklandin lentokentällä, ja jos hyvää rokotetta ei saada, voivat he joutua tekemään niin vuosikymmenten ajan, Giesecke ihmettelee.
Suomi, Norja ja Tanska tulevat vuoden kuluttua olemaan koronaviruskuolintilastoissa tasoissa Ruotsin kanssa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten joku älypää keksii koronatestin vaikka Venäjän viisumin yhteyteen. Se on hyvin helppoa itse asiassa kunhan hiukan käyttää järkeä.
Se pieni määrä tartuntoja kyllä saadaan kontrolloitua kunhan ensin tauti on tukahdutettu.
Venäjänviisumia anottaessa piti olla voimassa oleva negatiivinen hiv-testitodistus, ainakin kymmenisen vuotta sitten. Aivan hyvin voisi olla koronatestikin.
Minulla on ollut viisumi kuutisen vuotta, ja kertaakaan ei ole mitään todistusta tarvinnut olla viisumia anottaessa.
Lyhytaikaisilla vierailuilla että tarvita, mutta opiskelu tai työviisumiin tarvitaan.
Minulla on ollut vuodesta 1995 lähtien peräjälkeen nykyhetkeen saakka lukuisia Venäjän viisumeita (muutaman päivän 1-entry viisumeita, vuosiviisumeita turismiin, muutaman kuukauden opiskeluviisumeita sekä maksimissaan parin vuoden työviisumeita) eikä ikinä ole tarvittu mitään hiv-todistusta.
Alkuperäinen kommentti koronatestistä viisumin yhteyteen oli oivalta idea. Tai voisihan se joskus tulevaisuudessa olla vaikka todistus otetusta koronarokotteesta.
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa hirmuisesti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaisissa on aina ollut tavallaan vikaa.. se että he ovat olleet hyvin onnekkaita "hannuhanhia"
Tällä kertaa heissä tulee olemaan ihan fyysista vikaa ja vammautumista eniten maailmassa. Lycka Till.
Sars - Cov - 2
Mihin sinun ennustus perustuu?
Huvittavaa kuinka kaupan kassoilla työskentelevät jne kuvittelevat tietävänsä enemmän kuin virologit.
Ota selvää, mitä tämä virus tekee kehossa. Tuhoja se tekee.. tukoksia sekä valtimoissa että laskimoissa, joka on hyvin poikkeuksellista. Toipuminen kestää kauan, eikä ole näyttöä siitä että toipuminen olisi täydellistä.
Unohdit mainita että 95% ei edes huomaa saaneensa koko virusta tai sitten se vastaa flunssaa. Fakta.
Paskapuhe on nähtävästi sinun käsityksesi faktasta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa hyvä että suomessakin on vihdoin siirrytty WHO:n suosituksia noudattamaan ja otettu käyttöön Ruotsin linja.
Olet valitettavasti väärässä. Suomessa ei ole vieläkään siirrytty noudattamaan WHO:n suositusta, eli koronaviruksen tukahduttamista kaikin mahdollisin keinoin, vaan uusimmilla päätöksillä mennään entistäkin kauemmas tuosta linjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen ollut tuota mieltä alusta lähtien. Tämä muun maailman meininki on ihan hullua. Miten kauan me pidetään vanhemmat ihmiset kotona? Mitä tämä hullutus maksaa yhteiskunnalle ja kuka ihme tämän maksaa? Meidän lapset sitten aikanaan tai lastenlapset. Ai niin, eihän nykyihmiset enää hanki lapsia, kun on niin paljon kivempaa elellä itselleen. No, rahaa ei ole vanhustenhuoltoon tulevaisuudessa tätäkään vähää kuin nyt, joten aika ankeat ajat odottaa senkin suhteen.
Minä en ole välittänyt koronasäännöistä yhtään mitään. Ja onneksi ystäväpiirissä ja suuri osa sukulaisista ajattelee samalla tavalla. Normaalisti oon tehnyt töitä, kyläilty on tavallistakin enemmän, ulkoiltu ja liikuttu. Kokoonnuttu porukalla (yli 10 henkeä) viettämään saunailtoja, karaokea laulamaan, joogaamaan, jumppaamaan. Olen käynyt tavallista useammin hierojalla, luontaishoidoissa, kampaajalla, joka paikassa mikä on ollut auki. En pelkää. Ne, jotka kuuluu riskiryhmään, eristäytyköön jos haluaa.
Sama juttu itsellä ja omassa tuttavapiirissä. Ei mitään järkeä eristäytyä, jos ei kuulu riskiryhmään.
Joillekin se suositeltu ”kevyteristäytyminenkin” on vaan niin vaikeaa ettei pysty. Alkaa alahuuli väpättämään ja tulee itku.
JätkäLahest kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa hirmuisesti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaisissa on aina ollut tavallaan vikaa.. se että he ovat olleet hyvin onnekkaita "hannuhanhia"
Tällä kertaa heissä tulee olemaan ihan fyysista vikaa ja vammautumista eniten maailmassa. Lycka Till.
Sars - Cov - 2
Mihin sinun ennustus perustuu?
Huvittavaa kuinka kaupan kassoilla työskentelevät jne kuvittelevat tietävänsä enemmän kuin virologit.
Ota selvää, mitä tämä virus tekee kehossa. Tuhoja se tekee.. tukoksia sekä valtimoissa että laskimoissa, joka on hyvin poikkeuksellista. Toipuminen kestää kauan, eikä ole näyttöä siitä että toipuminen olisi täydellistä.
Unohdit mainita että 95% ei edes huomaa saaneensa koko virusta tai sitten se vastaa flunssaa. Fakta.
Ei ole mikään fakta, vaan tuo oli aluksi arvio. Ainakaan ne vasta-ainetutkimukset eivät tukeneet tätä arviota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin tuon jutun aiemmin tänään, ja minusta oli käsittämätöntä, että Uusi-Seelannin linjaa kritisoidaan siksi, että turistien pitäisi olla tulevaisuudessa 2 viikkoa karanteenissa ennen maahan pääsyä. Aivan käsittämätöntä tässä maailman tilanteessa ajatella matkustamista ja kuinka turisteille nyt tulee paha mieli tästä!
Tämä! En yhtään ymmärrä mikä ongelma olisi pitää ne matkaajat sen 2 vkoa karanteenissa. On kai se nyt järkevämpää kuin tapattaa ja sairastuttaa oman maan kansalaiset? Mitä mä nyt en ymmärrä tässä?
Turismi kärsii? No joo-o, mut tuollaisen lyhytturismin aika saa mun puolesta päättyäkin, se ainoastaan saastuttaa. Jos jonnekin pitää päästä, niin menköön sitten puoleksi vuodeksi kerrallaan, niin ei haittaa parin vkon karanteenit.
En usko, että Suomeen tulisi turisteja sitten ollenkaan. Ellei karanteeni olisi kotimaassa, niin saataisiin paljon feikkikaranteenissa olleita. Entä työmatkalaiset? Käyt Saksassa ja olet 14 vrk karanteenissa poissa perheen luota? Sitten onkin aika heittää uusi työkeikka ja karanteeni. Entäs euroedustajat?
Helsinki Vantaan kautta kulkee miljoonia ihmisiä. Jos yksi koneellinen on keskimäärin 300 Henk. Niitä laskeutuu monta tunnissa. Jos olisi vaikka vain 10 tunnissa, niin se voisi olla 3000 karanteenia tarvitsevasi ihmistä.
No siinähän on hyvä hetki tutkiskella mitkä on niitä oikeasti tärkeitä työmatkoja ja mitkä asiat voisi hoitaa ilman fyysistä ramppaamistakin.
Aika rumasti sanottu Sanna Marinista, ei hän enää ole kaupan kassalla, vaikka se hänen työkokemuksensa onkin.