Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa!! (Kuukuppi)

Vierailija
08.05.2020 |

Olen yrittänyt käyttää kuukuppia kohta vuoden. Olen asettanut sitä istuallani, kyykylläni, seisaallani, selälläni, ja kaikilla mahdollisilla taitteluilla. Olen käyttänyt kaiken maailman konsteja saadakseni alipaineen oikeaksi, kupin asettumaan juuri oikeaan kohtaan, varmistaakseni että se on varmasti täysin auki. Ja voin sanoa jo tässä vaiheessa, että kyllä, olen 1000% varma, että kuukuppi on TÄYSIN auki, kohdunsuu on aivan varmasti sen ylä/sisäpuolella ja KYLLÄ, alipaine syntyy. Mutta silti, SILTI se falskaa. Eikä kyseessä ole se että se falskaisi vain joskus tai vaikka vain öisin, vaan joka hemmetin kerta. Vielä kertaakaan en ole edes vahingossa saanut kuppia asettumaan niin, että verta ei vuotaisi ohi. Suurin osa verestä menee kyllä kuppiin, mutta silti huomattava osa valuu ohi, joten minun pitää käyttää sidettä kupin lisäksi, mikä käytännössä mitätöi kaikki kupin hyvät ominaisuudet. Eikä kyseessä ole se, että vaihtaisin kuppia liian harvoin, sillä a) kuppi ei ole läheskään täynnä kun käyn tyhjentämässä sen ja b) pahimmillaan käyn tunnin välein vessassa ja siinä ajassa on jo vuotanut ohi. Ei ole haamuvuotoa, koska sitä verta valuu ohi ihan suhteellisen paljon, vaikka syväpuhdistaisin alapääni. Tästä en ole varma, mutta luulen, että kuppi vuotaa aina silloin, kun nousen makuu- tai istuma-asennosta seisomaan. Yksi teoriani on, että kun makaan tai istun, kupissa oleva veri valuu ulos kupista ja kun nousen, osa verestä liukuu emättimen seinämiä pitkin kupin ohi. Mutta miten kenelläkään muulla netissä ei näy olevan tätä ongelmaa? Ja miten tällaisen ongelman muka voisi ratkaista? Ette ymmärräkään v*tutuksen tasoa joka minulla tällä hetkellä on. Onko minun pakko palata tamponeihin? Auttaisiko kuppimerkin vaihtaminen? En kyllä tiedä, riittävätkö rahani turhan monen kupin testaamiseen, jos selviääkin että alapääni on yksinkertaisesti väärän mallinen...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun teinipellelle tiedoksi, että immenkalvo häviää naiselta kahden ja kolmenkympin välillä hormonaalisista syistä johtuen harrasti sitten seksiä tai ei.

Vierailija
22/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko vuotoa koko ajan yli/ohi, vai vasta esim. tunnin tai kahden kuluttua.

Jos kohdunnapukka on kupin sisällä, se vie sieltä tilaa, jolloin kuppi vuotaa yli ennen kuin se on edes täynnä.

Oletko tutustunut omaan henkilökohtaiseen anatomiaasi? Tiedätkö, missä kohtaa siellä emättimen pohjassa se kohdunsuu oikeasti sijaitsee?

Itselläni oli aluksi kuukupin kanssa ohivuoto-ongelmaa. Siis ihan niukallakin vuodolla n. 1/3 vuodosta tuli ohi. Kun vähän selvittelin asiaa, totesin, että kohdunsuuni ei olekaan keskellä emättimen pohjaa, vaan aika reilusti sivussa. Kun aloin laittamaan kuukupun sinne reunaan vähän vinoon, ja joka kerta tarkistan sormella, että kuppi on kohdallaan, ongelma poistui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinulla käytössä liian iso kuppi? Ainakin Lunetella on kaksi kokoa. Jos kokeilisit pienempää mallia

Minulla on Luneten pienempi malli käytössä. Sanottakoon vielä, että olen neitsyt (vajaa kolmikymppinen) ja omasta mielestäni vuotoni ei ole mitenkään huomattavan runsasta, tamponiaikana meni ihan hyvin 6-8h.

No et ole enää neitsyt jos sait ängettyä kuukupin sisään :D

Ai mielestäsi kuukupin sisään laittaminen tarkoittaa sitä, että olen harrastanut seksiä?

Ap

Sehän on sama tunkeeko sinne oikean peniksen, tekopeniksen vai kuukupin. Neitsyys meni, mutta et ole vielä harrastanut seksiä miehen kanssa. Immenkalvo on joka tapauksesa venytelty.

Ahaa. Jos joku kysyy, koska toinen menetti neitsyytensä, on oikea vastaus tyyliä "25.3.2003 superplus-tamponille".

Jep, vaikka omalle sormelle tai gynelle. Mieti nyt itse; jos ykkösessä ja kakkosessa on dildottannut niin ei se ole sama asia kuin neitsyt. Ei siihen autenttista tavaraa tarvita kun tulos on sama.

Vierailija
24/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun teinipellelle tiedoksi, että immenkalvo häviää naiselta kahden ja kolmenkympin välillä hormonaalisista syistä johtuen harrasti sitten seksiä tai ei.

Ketjun keski-ikäinen neitsyt kertoo, että ei häviä.

Vierailija
25/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuppi ei avaudu kokonaan pyöreäksi niin se voi vuotaa, samoin silloin jos kuppi on liian ylhäällä. Kun olet laittanut kupin, pyöräytä sormea kupin ympäri ja tarkista, että kupin muoto on oikea. Sen jälkeen yritä vielä pyöräyttää kuppia pohjasta ja vedä antennista, jotta voit varmasti todeta alipaineen.

Vierailija
26/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuoksi kuukupin pitää olla juuri kupin muotoinen? Eikö siihen riittäisi vain joku tulppa? Pöntöllä se oletettavasti kuitenkin tyhjennetään.

Vierailija
27/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupin pitää olla yllättävän alhaalla, se voi olla sinulla liian lähellä kohdunsuuta. Ehkä voisit myös kokeilla isompaa kuppia, vaginan koko ei muutu neitsyyden menettämisestä ja olet jo aikuinen nainen.

Joo, ehkä parempi termi olisi ollut "synnyttämätön", ajattelin vain neitsyyden selittävän sen, että en ole synnyttänyt lapsiakaan. Mutta siis, ainakaan tätä kuppia en saa enää yhtään alemmaksi ilman, että se tuntuu epämukavalta.

Äh, kun luen näitä omia viestejäni, tajuan kuinka naurettavaa on jatkaa enää yrittämistä kun tämä ei selvästikään vain sovi minulle. Olen niin pettynyt.

Ap

Vierailija
28/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan sinulla käytössä liian iso kuppi? Ainakin Lunetella on kaksi kokoa. Jos kokeilisit pienempää mallia

Minulla on Luneten pienempi malli käytössä. Sanottakoon vielä, että olen neitsyt (vajaa kolmikymppinen) ja omasta mielestäni vuotoni ei ole mitenkään huomattavan runsasta, tamponiaikana meni ihan hyvin 6-8h.

Ai mielestäsi kuukupin sisään laittaminen tarkoittaa sitä, että olen harrastanut seksiä?

Ap

Sehän on sama tunkeeko sinne oikean peniksen, tekopeniksen vai kuukupin. Neitsyys meni, mutta et ole vielä harrastanut seksiä miehen kanssa. Immenkalvo on joka tapauksesa venytelty.

Ahaa. Jos joku kysyy, koska toinen menetti neitsyytensä, on oikea vastaus tyyliä "25.3.2003 superplus-tamponille".

Jep, vaikka omalle sormelle tai gynelle. Mieti nyt itse; jos ykkösessä ja kakkosessa on dildottannut niin ei se ole sama asia kuin neitsyt. Ei siihen autenttista tavaraa tarvita kun tulos on sama.

On ihan eri asia työntää emättimeen tamponi (joka on läpimitaltaan ja pituudeltaan pienempi kuin keskiverto penis) ja ottaa se monen tunnin kuluttua pois, kuin hinkata siellä 5-30 minuuttia yhtäjaksoisesti edestakaisin jotain, mikä ei edes kokonaisuudessaan mahdu sinne.

Vierailija
29/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi kuukupin pitää olla juuri kupin muotoinen? Eikö siihen riittäisi vain joku tulppa? Pöntöllä se oletettavasti kuitenkin tyhjennetään.

Se ei toimi tulppana, vaan veri valuu kuppiin.

Vierailija
30/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kohdunnapukka on kupin sisällä, se vie sieltä tilaa, jolloin kuppi vuotaa yli ennen kuin se on edes täynnä.

Oletko tutustunut omaan henkilökohtaiseen anatomiaasi? Tiedätkö, missä kohtaa siellä emättimen pohjassa se kohdunsuu oikeasti sijaitsee?

Itselläni oli aluksi kuukupin kanssa ohivuoto-ongelmaa. Siis ihan niukallakin vuodolla n. 1/3 vuodosta tuli ohi. Kun vähän selvittelin asiaa, totesin, että kohdunsuuni ei olekaan keskellä emättimen pohjaa, vaan aika reilusti sivussa. Kun aloin laittamaan kuukupun sinne reunaan vähän vinoon, ja joka kerta tarkistan sormella, että kuppi on kohdallaan, ongelma poistui.

No, ei se tietenkään täysin välittömästi, mutta väittäisin, että puolen tunnin sisään. Oma kohdunnapukkani on aika alhaalla, yletän helposti tunnustelemaan sitä, joten pystyn myös varmistamaan, että se on kupin sisällä (niin alas en kuppia saa, että se olisi sen yläpuolella). Ja se siis aina on. Mutta jos ongelma on tuo, minun ei kai auta kuin vaihtaa merkkiä tai sitten nakata koko ajatus kuukupista muualle.

Ap

Vierailija
31/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kupin pitää olla yllättävän alhaalla, se voi olla sinulla liian lähellä kohdunsuuta. Ehkä voisit myös kokeilla isompaa kuppia, vaginan koko ei muutu neitsyyden menettämisestä ja olet jo aikuinen nainen.

Joo, ehkä parempi termi olisi ollut "synnyttämätön", ajattelin vain neitsyyden selittävän sen, että en ole synnyttänyt lapsiakaan. Mutta siis, ainakaan tätä kuppia en saa enää yhtään alemmaksi ilman, että se tuntuu epämukavalta.

Äh, kun luen näitä omia viestejäni, tajuan kuinka naurettavaa on jatkaa enää yrittämistä kun tämä ei selvästikään vain sovi minulle. Olen niin pettynyt.

Ap

Saat anteeksi että et käytä kuukuppia. Älä välitä kuukuppihullusta.

Vierailija
32/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikkasin antennin kokonaan pois koska se tuntui epämukavalta ja kuppi on aika alhaalla.

Vierailija
33/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös kohdunsuu reilusti sivussa ja varsin alhaalla kuukautisten aikaan. Kupin saakin asetella huolellisesti paikoilleen. Itse olen huomannut, että selälleen laittamalla sen saa parhaiten kohdilleen.

Ohivuotoja tulee joskus, jos asetteleminen on onnistunut huonosti esimerkiksi kiireen takia. Toisen mallinen kuppi voisi myös auttaa. Itselläni on lunette, jonka tappi on leikattu kokonaan pois mutta silti tuntuu välillä että sen joutuu asettamaan todella alas, melkein näkyville.

Vierailija
34/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei toimi tulppana, vaan veri valuu kuppiin.

Ei kai sitä kuppia pidetä kuitenkaan kehon ulkopuolella?

Vierailija
35/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Esim. Lunetten kuppia oli aikaisemmin vain yhtä kokoa eli se isompi, se ei ole suunniteltu pelkästään synnyttäneille. Lunetten omilla sivuilla kerrotaan näin:

"Vuotomäärä on tärkein seikka oikean kuppikoon valintaan."

"Suunnittelimme pienemmän Lunetten kuukautiskupin koko 1 aloituskupiksi nuorille."

Vierailija
36/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On ihan eri asia työntää emättimeen tamponi (joka on läpimitaltaan ja pituudeltaan pienempi kuin keskiverto penis) ja ottaa se monen tunnin kuluttua pois, kuin hinkata siellä 5-30 minuuttia yhtäjaksoisesti edestakaisin jotain, mikä ei edes kokonaisuudessaan mahdu sinne.

Ei siinä ole mitään pahaa että ei ole neitsyt. Näin ikineitsyenä sanoisin, että koettakaa venytellä ajoissa niin ei muodostu ongelmaksi myöhemmin.

Vierailija
37/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei siinä ole mitään pahaa että ei ole neitsyt. Näin ikineitsyenä sanoisin, että koettakaa venytellä ajoissa niin ei muodostu ongelmaksi myöhemmin.

Miksi tykkäilet omista viesteistäsi?

Vierailija
38/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisin vielä isommalla mallilla, ja tosiaan jos löytyy matalammalle kohdunsuulle, niin sellaista. Onko sitä vaikea ottaa pois? Jos lähtee helposti pois niin siellä ei ole tarpeeksi painetta eli eli ei ole reunoiltaan kiinni. Itsellä pysyy hyvin eikä vuoda ohi, mutta onkin sitten vähän tiukassa. Tappi tuntui pahalta, leikkasin pois. En ajatellut että kohdun suun pitäisi olla kupissa vaan kupin yläpuolella.

Vierailija
39/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Neitsyyden määritelmä ei ole immenkalvon venyminen/hajoaminen, vaan neitsyt on ihminen, joka ei ole harrastanut seksiä. Minulla itselläni ei varmaan koskaan ole ollutkaan mikään tiukka immenkalvo, koska en muista koskaan esim. tamponin laittamisen sattuneen tai olleen vaikeaa. Enkö siis koskaan ole ollut neitsyt?

Ap

miksi se pitää sitten mainita tässä? luuletko että munalla hoonaus venyttää röölejäsi

Vierailija
40/45 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis älkää kommentoiko jos ette ole lukeneet kaikkia viestejäni. Turhauttaa selittää samat asiat monta kertaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi