Häät kesäkuussa
Hallitus on ilmoittanut 1.6 alkaen 50 henkilön kokoontumisen sallituksi. Kirkossa ja juhlapaikassa vierailla tilaa istua väljästi. Lähetimme kutsut häihin uuden linjauksen julkistamisen jälkeen. Jännitämme nyt kuinka moni vieraista ilmoittautuu tulevaksi.
Ensivaikutelma, Korona jakaa mielipiteitä. Useampi ilmoittanut jo tulostaan innoissaan, yksi kieltäytynyt vedoten Korona tilanteeseen. Tämän kielteisen ilmoituksen lähetti kaveri, jota olen tukenut hänen elämässään paljon, ollut hänen häissään ja vaikeissa suruissa lohduttanut. En tiedä kuinka suhtautua häneen tämän jälkeen.
Mitä itse tekisit kutsun saaneena?
Kommentit (33)
Harkitsisin vakavasti, tuskin osallistuisin.
Mieti:
Onnittelut, miten - jonotus?
Onko juhlapaikalla oikeasti väljää? Istuminen perhekunnittain, seuraavaan perheeseen aina 2 m väli?
Ruokailu ja kahvit pöytiintarjoiltuna, tarjoiluhenkilökunta suojattuna.
Wc-tilat, onko tarpeeksi ettei tule jonoa, ruuhkaa meno/tulo ?
Kuka siivoaa paikan päällä, pyyhkii juurikin esim. wc-tilojen ovenkahvoja, hanoja yms. ?
Missään nimessä nyt ei pidä loukaantua, jos joku katsoo viisaammaksi olla tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvän ystävän häät kesäkuun lopussa. En haluisi osallistua, pelkään sairastumista niin paljon. Tiedän, että hän suuttuisi jos jättäisin juhlat väliin. Ihan hirveä tilanne tällä hetkellä, enkä tiedä mitä tehdä. Auttakaa mua!
Ilmoita olevasi sairaana muutama päivä ennen häitä ja jää pois.
onko muita ideoita? Toi on kyllä ihan hyvä idea..
Tässä kohtaa pitää kunnioittaa jokaisen omaa päätöstä eli vaikka sattuu jos joku tärkeä kieltäytyy, ei kannata loukkaantua. Kuten täällä palstallakin huomaa, ihmiset suhtautuvat aivan laidasta laitaa
koronaan.
En osallistuisi. Kuulun itse riskiryhmään ja meillä on kummitytön rippijuhlat kesäkuussa. Harmittaa ettei voida osallistua, mutta terveys ensin. Juhlimaan ehtii myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvän ystävän häät kesäkuun lopussa. En haluisi osallistua, pelkään sairastumista niin paljon. Tiedän, että hän suuttuisi jos jättäisin juhlat väliin. Ihan hirveä tilanne tällä hetkellä, enkä tiedä mitä tehdä. Auttakaa mua!
Ensinnäkin on aivan järjetöntä järjestää kutsuhäät epidemian aikana. Ei voi halata, tanssia, ruokailla vierekkäin, seurustella. Kaikilla pitäisi olla maskit ja vaihtomaskit. Helteellä joku voi pyörtyä. Onpahan kärsimysjuhlat. Jokaisella on riski sairastua koronaan ja pahimmassa tapauksessa kuolla siihen. Kysy, miten ystäväsi on ottanut huomioon hääjärjestelyissä kyseiset seikat? Kumpi on tärkeämpää, häät ja mahdolliset hautajaiset vai hengissä oleva hääpari sekä läheiset?
Mielestäni ap:n kaltaiset koronalingon järjestäjät pitäisi saada haastaa oikeuteen.
Mitäkö miettisin, jos saisin kutsun kesähäihin. Että onpa omahyväinen hääpari, kun haluaa vaarantaa muiden terveyden. En menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita olevasi sairaana muutama päivä ennen häitä ja jää pois.
Raukkamaista jo etukäteren miettiä valhe valmiiksi. Sitäpaitsi jos ilmoitat esteestä vasta muutama pv ennen häitä, on sinulle jo ehditty tilata tarjoilutkin.
Kiitä kutsusta ja sano ettet pääse tulemaan, ei sen kummempaa.
Vaikea sanoa , mutta en ainakaan mielelläni menisi häihin kesäkuussa. Koronatilanne on pysynyt ihan samana, rajoitusten avulla tartuntojen määrä pysynyt aisoissa, mutta kesäkuun tilanteesta taas vaikea sanoa oikein mitään (vaikuttaako esim. rajoitusten höllennys ym.). Toki jos häät järjestäisi pienellä porukalla, huomiotaisiin koko ajan turvavälit ja ruokailuissa huomioitaisiin hygienia tosi hyvin, niin riski ei välttämättä olisi kovin suuri. Jos itse pitäisin häät, haluaisin kuitenkin olla rennosti, halailla ja tanssia, enkä stressata esim. iäkkäämpien vieraiden/riskiryhmäläisten puolesta, joten siirtäisin häitä ensi vuodelle (toivottavasti silloin olisi rokote tai tilanne muuten parempi). Suomessakin kuitenkin jo tullut ilmi tapaus (vai useampi?), että koronatartunta nimenomaan häissä levinnyt hyvin monelle vieraalle.
Onpa kivat häät, kun ne harvat jotka tulevat paikalle puhuvat koko ajan koronasta ja pitävät välimatkaa muihin. Mukavat muistot jää hääparille ja vieraille. Ap, miksi haluat järjestää häät kesäkuussa? Ai niin, minä, minä, minä haluan, en välitä mitä muut ajattelevat.
Jos kirkkovihkiminen, voisin mennä kirkkoon jos tilat väljät ja välimatkaa muihin. Mutta en menisi muuhun juhlaan, syömään tms.