Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä olis juhlat ja tähän mennessä kaikki koekakut epäonnistuneet.

Vierailija
04.07.2006 |

Olisko kellään hyvää ja helppoa ohjetta?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis et osaa tehdä siis kakkupohjaa vai täyttää sitä

Vierailija
2/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti leikata kolmeen osaan, mut jäi niin littanaksi vaikka ohjeen mukaan tehtiin etten saanu siitä kun kaksi kerrosta. eikä leikausjälkikään silmää miellytä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 munaa

2dl sokeria

1dl perunajauhoja

1dl vehnäjauhoja

1tl leivinjauhetta

vatkaa munat ja sokeri vaaleaksi vaahdoksi,sekoita jauhot keskenään ja siivilöi taikinan sekaan varovasti sekoittelemalla puuhaarukalla (EI sähkövatkaimella)

paista 175 asteessa 30-40 min, kakun kypsyyden voit tarkistaa keskeltä vaikka hammastikulla

vieläkin helpompi on tehdä tolla samalla ohjeella uunipellille,jos kakun ei tarvii olla pyöreä. paistoaika on tällöin 5-10min ja asteita 200

Vierailija
4/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä leikkausjälkeä kukaan nää. Ja jos menee vaan kahteen osaan, niin laita reilummin täytettä siihen, tuskin haittaa?

Olethan vatkannut tarpeeksi sitä sokeri-munavaahtoa, ainakin 10 minsaa koneella? Vaahto on tarpeeksi kova kun tiputat siihen vatkaimella sitä vaahtoa ja se kuvio jää hetkeksi siihen pinnalle näkyviin. Ja kun lisäät jauhoja, niin sekoita niin vähän kuin mahdollista, ettei taikinan kuohkeus kärsi. Ja kun kypsennät uunissa, niin älä avaa uunin luukkua kesken kaiken. Tässä muutama vippaskonsti, jolla saa kuohkean kakkupohjan.

Vierailija
5/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä ohjeella tulee todella kuohkea pohja,jonka saa kolmeen osaan,itse olen joskus leikannut jopa neljään osaan,mutta ovat sitten aika ohuita ja vaikeita käsitellä ettei hajoa.

Vierailija
6/6 |
04.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kymmentä minuuttia vatkannut ja sitte sekoitin jauhot sähkövatkaimen pienimmällä teholla. Toivottavasti nyt onnistuu. Olen yleensä tehnyt kaupan pohjista.