Minne pitää ilmoittaa lapsen jatkamisesta etäkoulussa?
Kun wilmaviesteihini ei vastata asiaan liittyen.
Mikä on se taho?
Saarnilaakson koulu Espoossa kyseessä ja kuulun riskiryhmään. Eilen yskin ja tuntui jotenkin erilaiselta. Poltteli keuhkoja.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun ilmoitat tänne AV:lle. Samalla varaat lapsellesi paikan elämäm kovasta korkeakoulusta.
Eiköhän ne elämämkoululaiset juuri laita lapsensa kouluun, kun eivät pärjää kotona.
Minä hain loman lapselle. Olen akateeminen ja johtavassa asemassa työelämässä. Mielestäni on aivan vastuuton tämä Suomen uusi laumasuojastrategia ja Ruotsin malli. En halua lapsestani ja perheestäni THLn koekaniinia.
Täällä ei ole vieläkään tullut mitään viestiä koululta miten pitäisi toimia.
Niin, unohdin mainita että lapsi käy viimeistä luokkaa ja ns akateemiset kyvyt ok. Eli oppimisessa ei vikaa. Kuuluu pienryhmään koska tarvitsee selkeyttä ja ohjausta. Kuten moni... Kotiopiskelu on sujunut hienosti ja sosiaalinen puoli hoituu laitteiden parissa.
Ei herää huolta missään asiassa.
Paitsi syksyyn nähden. On hakenut yhteishaussa ja keskiarvo varmasti riittää.
Se vain että kaikenlaista muutosta mietinnässä.
No, kun nyt edes tämä kouluasia hoituisi mallikkaasti alta pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun riskiryhmään. Lapsi on muutaman päivän yskinyt ja illalla sitten minäkin.
Tuntui keuhkoissa polttavalta.
Olen diabeetikko ja haavanputsauksen yhteydessä sanottiin ettei kyläilyjä tai kokoontumisia meidän perheessä.
Kysyn täältä neuvoa, koska ollaan oltu koulun puolelta tosi nihkeitä ja väheksyviä joissain muissakin asioissa ja kai täältä nyt jotain näkemystä saa...
Ja juu, kelakortissa toki on nämä mun hienot koodit. Vilautanko sitä? Käynkö koululla ja yskiskelen siellä asiani?
Sinuna soittaisin lääkärille ja kysyisin saako häneltä suosituksen sille että lapsesi jää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aika myöhässä asian kanssa.
Lapsella on tiistaina tai keskiviikkona flunssan oireita ja kuumetta, ei muuta kuin kouluun vain kun ei ajoissa ehtinyt ilmoittaa sairaaksi?
Etkö osaa aamulla avata wilmaa ja klikata kohtaa sairaana? Sen voi tehdä myös jälkikäteen, kun avaa kohdan selvittämättömät poissaolot. Kotiin voi jäädä sairaana, ei voi olla noin vaikeaa.
No, tuli ilmoitus että ilmoitus poissaolosta perusteluineen riittää. Lääkärintodistuksia ei tarvita.
T. Ap
Kiitos, ja toivottavasti joku muukin sai jonkin avun jos tällaista pulmaa.
Lapsi on sairas, se pitää viedä lääkäriin ja tälle päivälle ois pitäny laittaa kuumemittarihymiö Wilmaan.
Mistä näitä uusavuttomia riittää?
Lapsi on viikon päästä todennäköisesti jo terve ja voi mennä lähiopetukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aika myöhässä asian kanssa.
Lapsella on tiistaina tai keskiviikkona flunssan oireita ja kuumetta, ei muuta kuin kouluun vain kun ei ajoissa ehtinyt ilmoittaa sairaaksi?
Etkö osaa aamulla avata wilmaa ja klikata kohtaa sairaana? Sen voi tehdä myös jälkikäteen, kun avaa kohdan selvittämättömät poissaolot. Kotiin voi jäädä sairaana, ei voi olla noin vaikeaa.
Kyse on opetuksen järjestämisestä. Ei lintsaamisesta. Mielestäni fiksumpaa suunnitella koulunkäynti tämän pohjalta kuin hankkia vain lisää ongelmia.
Aina kantsii miettiä mikä on kenenkin etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun ilmoitat tänne AV:lle. Samalla varaat lapsellesi paikan elämäm kovasta korkeakoulusta.
Eiköhän ne elämämkoululaiset juuri laita lapsensa kouluun, kun eivät pärjää kotona.
Minä hain loman lapselle. Olen akateeminen ja johtavassa asemassa työelämässä. Mielestäni on aivan vastuuton tämä Suomen uusi laumasuojastrategia ja Ruotsin malli. En halua lapsestani ja perheestäni THLn koekaniinia.
Johtavassa asemassa olevat tuskin puhuvat elämänkoululaisista. Tai ainakaan ei pitäisi. Osoittaa kovin kapeaa näkemystä maailmasta.
Voit joko anoa sitä lomaa sanoen, että olet riskiryhmässä. Tai sitten ilmoittaa sairaslomasta, että olette oireiden takia karanteenissa.