Miten toimii suhde, jos nainen selvästi paremmin koulutettu ja urallaan menestynyt? Esim. lääkäri ja mies on joku perusamkjamppa?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottavaa lokeroida ihmisiä koulutuksen perusteella. Mistä sä tiedät vaikka se amisjamppa oiski paljo fiksumpi ja ihmisenä myös mukavampi? Inhottavaa arvostella ihmisiä koulutuksen perusteella.
Palstamammat eivät muta teekään, mutta tällaisisa ketjuissa eivät sitä tietenkään itsessään tunnista...
Fiksu ihminen näkee aina koulutuksen läpi luonteeseen ja persoonaan. Ja koulutushan ei fiksuutta mitenkään takaa. Jörn D loistoesimerkki.
Lukeminen kannattaa aina? Se miten kohtelee muita ihmisiä on kyllä vielä tärkeämpää.
Tämä lääkärinainen-duunarimies pari palkittiin KULLALLA! https://img.ilcdn.fi/izHauE74LoA3KEi1zkOpPRuiD6s=/full-fit-in/612x0/img…
Mua jotenkin huvittaa, kun aina ajatellaan, että lääkärit olis jotenkin kaikkien yläpuolella, creme de la creme. Ihan tavallisia ihmisiä nekin on. Kaikenlisäksi lääkäreillä on sen verran tarkkaan rajattu koulutus, etteivät välttämättä ole edes kovin sivistyneitä oman alansa ulkopuolella (toki jotkut on). Niin ja perus lääkärin työ on myös hyvin käytännönläheistä ja seurataan aika tarkkoja hoitostruktuureja, ei siellä niin vaan lähdetä sooloilemaan dr House- tyyliin :D.
Nainenjostakin kirjoitti:
Voihan se toimiakin, jos heillä on jotakin yhteistä ja toinen (lääkäri) ei korosta omaa pätevyyttään. Ja voihan sitä lukea kirjoja ja tietää asioista ilman, että se näkyy ammatissa.
Mikä yli-ihmiseksi tekevä se lääkärinlupa on? Arvauskeskukset täynnä todella epäpäteviä ja laiskoja lääkäreitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset pariutuvat aina hypergamisesti, joten täysin absurdi kysymys
Vitsailetko? Suomessa naiset pariutuvat ihan tutkitusti miehiä useammin ns. "alaspäin" (jos tuollaista ikävän arvolatauksen sisältävää ilmaisua nyt käyttää).
Jos ja kun seuraat jotain Tempparit- ja Instapyllistelijät osastoa sekä amerikkalaisia naisvihasivustoja, yritä kuitenkin erottaa fakta fiktiosta.
Mitkähän tutkimukset? Jos nainen opiskelee käsienheilutteluammattiin vuosikausia, se ei tee naisesta millään muotoa ylempitasoista.
Akateemiset naisethan itkee aina palkoistaan, tajuatko mitä hypergamia tarkoittaa rahallisesti?
Miksi naiset itkevät pienistä palkoistaan ja jopa tampooniensa veroista, jos olette joka ikinen miehiänne rikkaampia?
Kevätverhomies. <3
Me naiset tosiaan opimme yliopistossa ripustamaan kevätverhoja samalla käsiä heilutellen ja tuikkukupeilla jonglööraten. Tohtoritason osaajat yhdistävät tähän vielä muumilaulujen hyräilyn.
Mikä yli-ihmiseksi tekevä se lääkärinlupa on? Arvauskeskukset täynnä todella epäpäteviä ja laiskoja lääkäreitä.
Unohtui vielä että yksi huonoimpia arvauskeskus-lääkäreitä oli ihan muissa maailmoissa oleva akka, joka lopulta liittyikin siihen uskonlahkoon, missä huudetaan transsissa jumalanpalveluksissa. En muista nimeä, oliko joku Nokia-missio tms.
Minulla on akateeminen koulutus ja olen toimitusjohtaja, mieheni on kirvesmies raksalla. Hyvin on toiminut yli 20 vuotta.
Bonuksena vielä... ikänsä ruumiillista työtä tehnyt mies on lihaksikas ja hyvässä kunnossa 50 v mieheksi. Varsinainen namupala verrattuna toimistotyössä oleviin miehiin :P
Enemmän yksilökysymys kuin koulutuksen tai menestyksen kautta avattava. Eräs deitti lopetti homman samantien, kun kuuli etten ole yrittäjähenkinen. Olisi kuulemma tullut ongelmaksi kuitenkin, jos minulla ei ole sellaista paloa. Hän ei itse ollut yrittäjä, vaan perustoimistohommissa asiantuntijana.
Jos nyt mietin itseäni osalta, niin mitä merkitystä olisiko kumppani enemmän tai vähemmän kouluttunut kuin itse olen? Työssä menestyminen lähinnän vaikuttaisi hänen työaikoihin ja työstä saatavaan korvaukseen.
Akateemiset naiset eivät "aina" itke palkoistaan. Osa itkee, osa ei. Itselläni ei siihen ole tarvetta, tienaan 4200€ kuussa ja mieheni (amk-koulutus) muutaman satasen vähemmän.
Monet naiset opiskelevat joko hyvin- tai keskitasoisesti palkattuihin ammatteihin. Ns. epämääräiset humanistit (en siis itse väheksy ollenkaan myöskään heitä, koska on olemassa muitakin mittareita kuin raha) ovat vähemmistössä. Toinen asia sitten taas ovat vaikkapa lastentarhanopettajien kaltaiset yhteiskunnan kannalta korvaamattoman tärkeät osaajat, jotka syystäkin itkevät törkeän huonoa palkkaansa. Saisivat itkeä kovempaakin tai pikemminkin huutaa, koska vaikka sairaanhoitajiin verrattuna varhaiskasvatuksen opettajat ovat todellisessa palkkamontussa.
Hyvin toimii. Nainen maisteri ja mies lentäjä eli ei korkeasti koulutettu.
Arki on helmpompaa, kun duunarimies hoitaa kodin hommat. Ehtii ja jaksaa paremmin, kun työt ei puristele. Lapset saa isäaikaa ja on kaikin puolin mukavaa. Naisella työpäivät venyy ja stressiä pukkaa, kotona on leppoisaa perusmiehen kanssa. Mies hyötyy naisen palkasta, pääsee matkoille ja saa mm. auton, johon ei itsellä olisi varaa. Winwin.
Jos mies on patalaiska pummi niin lentää pihalle niin että naukuu.
Nämä ennakkoluulot on äärettömän huvittavia. Minä olen lääkäri, mieheni on kirvesmies, eli rakentaa omakotitaloja, on firma parin kaverin kanssa. Olen nyt vuosilomalla, siksi kurkkasin avlle.
Ei tämä lääkärin työ ole työtä kummempaa, tästä maksetaan hiukan paremmin, mutta ihan normielämä me elämme.
Isäni oli lääkäri ja äitini kaupassa myyjänä, nyt ovat eläkkeellä, normaali liitto, ei meillä isää kumarreltu eikä hän isotellut kotona. Kaikki on ollut heillä aina yhteistä, niin minunkin liitossani.
Lopettakaa tuo saivartelu ammattien perusteella, ihmisiähän tässä olemme kaikki.
Vain moukka kulkee nenä pystyssä ammatin takia. Minulla on kavereina siivooja (läheisin ystäväni), lukion lehtori, Kelan etuuskäsittelijä, optikko, työtön jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärinainen varmaan vittuilee koko ajan eikä anna seksiä. Mahdollisesti pettää.
t. Amk-jamppa
Ja amiska-amk jamppa lukee Aku Ankkaa ja pirnolehtiä ja kutsuu näistä ämmäksi ja haisee paskalta eikä pese hampaita
Hanki elämä ja itsetunto , prinssinakki-pilimies
Vai näistä ja pirnolehtiä? 😄 Yhdyssanat kiikunkaakun. Mikäköhän akateeminen nainen se sinäkin olet kun et osaa edes kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Eräs kaverini vaimo on lääkäri, ja miehensä tavan duunari, olleet vuosia naimisissa jo onnellisesti.
Minä olen lääkärinainen joka on naimisissa duunarimiehen kanssa, meillä on pitkä avioliitto joka ei tietenkää ole aina ruusuilla tanssimista, mutta kuitenkin toimiva ja onnellinen. Suhteemme kipukohdat eivät liity koulutus- ja tuloeroihin vaan muihin asioihin.
En pystyisi seurustelemaan saati solmimaan avioliittoa yksinkertaisen, sivistymättömän tai ahdasmielisen ihmisen kanssa. Koulutustausta ei tätä välttämättä kuitenkaan kerro, vaikka keskimäärin koulutus korreloikin älykkyyteen. Vaikka miehelläni on alemman tason koulutus, hän ei todellakaan ole tyhmä. Seuraa aikaansa, pystyy omaksumaan valtavan määrän tietoa häntä kiinnostavista aiheista, ja niitä on kohtuullisen paljon. Hän on loistava keskustelija. Mies vaan ymmärsi jossain vaiheessa, että haluaa tehdä konkreettista työtä ja harjoittaa aivojaan vapaa-ajallaan eikä se tee hänestä huonompaa isää tai aviomiestä.
Voihan se toimiakin, jos heillä on jotakin yhteistä ja toinen (lääkäri) ei korosta omaa pätevyyttään. Ja voihan sitä lukea kirjoja ja tietää asioista ilman, että se näkyy ammatissa.