Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana kun ei tarvi enää tehdä töitä

Vierailija
07.05.2020 |

Koronan ansiosta meni duunit ja nyt pääsee vihdoin elelemään yhteiskunnan tuilla eikä tarvi edes potea huonoa omaatuntoa. Ei tää nyt huono tilanne ole ollenkaan.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Aattelin otsikosta, että olet myös etätöissä.

Vierailija
2/15 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne .Varsinkin kun käytettävissä olevat tulot ei tippunut lainkaan . Elatusmaksut tippuivat jää silti saman verran itselle ja lapset saa myös Kelalta saman määrän

.Toivottavasti eivät pakota töihin on niin kivaa .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Lisäpäivillä eläkkeeseen asti. Työmatkakulut ja lounaat huomioon ottaessa netto on 110 € suurempi.

Tietenkin säästöä tulee vaateostoksista ja kampaamokäynneistä vielä lisää.

Vierailija
4/15 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta puhutaan, ei olisi haitannut, jos oma duuni olisi loppunut. Tein jo suunnitelmat ja kaikki.

Vierailija
5/15 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos totta puhutaan, ei olisi haitannut, jos oma duuni olisi loppunut. Tein jo suunnitelmat ja kaikki.

Siis ei voi olla totta täällä toivotaan töiden loppuvan, eikös töiden pitäisi olla elämän henkireikä.Mikä voi olla tärkeämpää kuin työ?

Vierailija
6/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään tieto että kesäloma alkaa 26.6. Siihen asti olen ilmeisesti lomautettuna. Minulle tämä on ihannetilanne. Työni ei ole kovin mieluista, mutta ennen töihin pääsyä olin niin pitkään työttömänä että aloin olla jo epätoivoinen, tylsistymisestä nyt puhumattakaan. Olin tosi iloinen että pääsin töihin ja ajoittain viihdyn siinä ihan kivasti. Mutta en osaa kuvitella tekeväni sitä vielä 15 vuotta, toisaalta työn jälkeen ei ole ollut voimia työnhakuunkaan. Pari vuotta olen tässä työssä ollut.

Nyt on ihana hengähdystauko töistä, mennyt toistaiseksi ihan velttoiluun mutta ehkä tässä ehtii saada jotain aikaiseksi ennen heinäkuun loppua, jolloin työt ilmeisesti jatkuvat. Ainakin on enemmän aikaa olla mökillä ja veneilykin onnistuu helpommin kun mies on etätöissä ja työajat joustaa. Tulot on lomautuksen ajalta ehkä 500€ pienemmät kuin töissäollessa, joten talouskaan ei mene tiukaksi. Eikä tarvitse toisaalta olla huolissaan, että mitä jos en enää koskaan pääse töihin. Huonokin työ on parempi kuin ei mitään! Sillä palkalla saa kuitenkin maksettua asuntolainaa ja säästettyä eläkepäivien varalle.

Vierailija
7/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei voi olla totta täällä toivotaan töiden loppuvan, eikös töiden pitäisi olla elämän henkireikä.Mikä voi olla tärkeämpää kuin työ?

Monissa työpaikoissa on niin huono ilmapiiri että se uhkaa jo terveyttä. Mutta irtisanoutuakaan ei voi, jos ei ole kunnon säästöjä joiden turvin selviää yli karenssin. Töiden loppuminen on helpotus tällaisessa tilanteessa, pääsee pois kauheasta työpaikasta (joka jollain voi johtaa jopa lopulliseen työkyvyn menetykseen ja työkyvyttömyyseläkkeelle) eikä tule karenssia. Voi hengähtää vähän ja toipua koettelemuksesta ja etsiä rauhassa uutta työtä. 

Vierailija
8/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui asuntolaina kolmevitosina. Olen nyt koronan myötä nelikymppisenä ekaa kertaa työtön, eikä todella ole mitään kiirettä takaisin työelämään.

Vierailija
9/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkävijät haaveilevat aina joutilaisuudesta. Mutta entäpä jos tulot tippuvat, samoin sosiaalinen status kun ei kehtaa edes kenenkään kanssa puhua, ja lisäksi on vaikeaa keksiä järkevää täytettä päiviinsä, eikö silloin tilanne vain ahdista? 

Vierailija
10/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin irtisanottiin ja se oli parasta mitä olisi voinut tapahtua. Aloitin työni vuoksi mielialalääkityksen ja terapiassa käynnit. Välillä halusin kuolla. Oli vähällä ettei lapsia sijoitettu toisaalle. Parisuhde meni pilalle. En uskaltanut irtisanoutua koska olisin saanut pitkän karenssin eikä meillä ollut varaa siihen. Uutta työtä en löytänyt että olisin voinut irtisanoutua ilman karenssia.

Tämä kotona olo on nyt minulle kallisarvoista aikaa saada perheessämme kaikki kuntoon.

Vierailija
11/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä loppui asuntolaina kolmevitosina. Olen nyt koronan myötä nelikymppisenä ekaa kertaa työtön, eikä todella ole mitään kiirettä takaisin työelämään.

Tuskin pääsetkään enää.

Vierailija
12/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin pääsetkään enää.

Mulla on oikein hyvin työllistävä ammatti. Irtisanouduin ihan itse.

Vierailija
13/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri ostin asunnon Espanjasta aurinkorannikolta ja parin vuoden kuluttua sinne viettämään 40v juhlia ja eläkepäiviä.

Vierailija
14/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kiva kuulla positiivista. Tsemppiä ja skål!

Vierailija
15/15 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elelen työmarkkinatuella. Mitään kallista en voi ostaa, mutta keski-iän tultua en pahemmin kalliita asioita kaipaakaan. Useimmat ovat turhaa luksusta. On hyvä, että nyt on aikaa, jota voi käyttää ihan itse. Kunhan työkkäri ei haittaa!