Laihdutatko koronan vuoksi?
Minä havahduin, että ylitin BMI 25:n syödessäni kotivaraan kuulunutta suklaata määräänsä enemmän. Tiedän, että ylipaino ja lihavuus ovat riski koronavirukseen sairastuessa. Nyt laihdutan. Laihtuminen on nesteiden poistumisen jälkeen hidasta.
Kuinka moni täällä laihduttaa minimoidakseen koronariskejään eikä pelkän ulkonäön vuoksi? Tämä on aihe, josta ei voi oikein keskustella muuten kuin anonyymisti vaikka olisi huomannut esimerkiksi naapurin tai oman puolison tai perheenjäsenen lihoneen etenkin kotona etätöissä.
Kommentit (16)
Ne kotivaran herkut ovat tarkoitettu siihen tilanteeseen kun ei ole enää voimia saada muuten riittävästi energiaa muista kotivaratuotteista. Sen lisäksi niiden tarkoitus on pitää yllä positiivisempaa mielialaa.
Varmasti jokainen filmejä katsonut on nähnyt soltuilla toisessa maailmansodassa suklaata? Se on annettu nimeomaan kompaktina ja energiapitoisena sekä mielialaa parempana pitävän herkun ominaisuudessa. Ei siksi, että sillä pidettäisiin yllä ravitsemustasapainoa.
Jos elät muuten metsän antimilla, marjoilla ja sienillä, niin silloin suklaa on hyvä energiasisällöt koska harva saa tarpeeksi energiaa marjoista tai sienistä.
Nyt julkinen terveydenhuolto tekisi viisaasti jos antaisi jokaiselle haluavalle lähetteen netin Painonhallintataloon. Jos BMI on yli 30 niin tk-lääkärikin voi määrätä laihdutuslääkkeitä. Voi pelastaa siten ihmisen hengen.
Laihduta ja laihduta. Laihdun, kun ei huvita käydä kaupassa eikä ruoka maistu.
Oliko muuta?
Syön koko ajan koska olen kotona. Töissä pääsi ruokaa pakoon. Olen lihonut 7kg koronan aikana.
T. 100kg ja 161cm
Laihdutin jo ennen koronaa. Nyt olen saanut vain lisämotivaatiota, kun tajuan millainen riski äkkikuolemalle nämä kilot ovat. Pelkään todella tartuntaa, koska minut linjattaisi varmaan tehohoidon ulkopuolelle tällä painolla.
Vierailija kirjoitti:
Ne kotivaran herkut ovat tarkoitettu siihen tilanteeseen kun ei ole enää voimia saada muuten riittävästi energiaa muista kotivaratuotteista. Sen lisäksi niiden tarkoitus on pitää yllä positiivisempaa mielialaa.
Varmasti jokainen filmejä katsonut on nähnyt soltuilla toisessa maailmansodassa suklaata? Se on annettu nimeomaan kompaktina ja energiapitoisena sekä mielialaa parempana pitävän herkun ominaisuudessa. Ei siksi, että sillä pidettäisiin yllä ravitsemustasapainoa.
Jos elät muuten metsän antimilla, marjoilla ja sienillä, niin silloin suklaa on hyvä energiasisällöt koska harva saa tarpeeksi energiaa marjoista tai sienistä.
Nyt julkinen terveydenhuolto tekisi viisaasti jos antaisi jokaiselle haluavalle lähetteen netin Painonhallintataloon. Jos BMI on yli 30 niin tk-lääkärikin voi määrätä laihdutuslääkkeitä. Voi pelastaa siten ihmisen hengen.
Anteeksi mutta alkoi naurattaa kun näin sieluni silmin eristysuupuneen mammahahmon suklaakaapin äärellä hätävarasto tyhjänä lyyhistyneenä kuin uupunut sotilas elokuvissa konsanaan.
Jos ne suklaat on hätätapauksiin niin pitäisikö ne jättää sinne kaappiin? Kuivahedelmistä ja pähkinöistä saa myös hädän tullen tarvittaessa nopeaa energiaa. Sairastin itsekin hiljattain virustaudit jossa ei mennyt muu kuin herkut alas mutta jos sattuu uudestaan kohdalle niin eiköhän niitä sitten toimita vaikka taksi ovelle sen sijaan että ehdin tyhjentää varastot 20 kertaa ennen kuin edes tarvetta tulee.
Jos taas haluaa laihtua niin mieli pitäisi pyrkiä pitämään pirteänä muulla kuin suklaalla.
En aloitin jo viime marraskuussa, tavoitteeni on olla kiinteämpi.
Puolet suomalaisista naisista ja kaksi kolmasosaa suomalaisista miehistä ovat riskiryhmässä painonsa vuoksi.
Olen laihtunut helmikuusta kohta 10 kg. Tosin vielä ainakin 20 kg saisi lähteä...
Terveyden vuoksi on pitänyt laihduttaa joa pari vuotta, nyt sain itseäni niskasta kiinni. Korona on vaikuttanut asiaan siten, että on enemmän aikaa liikkua ulkona ja niin olen myös tehnyt. Sekä siten, että töitä on vähemmän, teen etätöitä, joten tänä keväänä on ollut vähemmän stressiä. Eikä ole siten tullut syötyä niin paljon herkkuja ja suklaata.
Pakko tunnustaa, että kyllä. En mitenkään kiivaasti, mutta hiljaa hyvä tulee. 2 kg 6 viikossa. Eihän se paljoa ole, mutta suunta on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko tunnustaa, että kyllä. En mitenkään kiivaasti, mutta hiljaa hyvä tulee. 2 kg 6 viikossa. Eihän se paljoa ole, mutta suunta on hyvä.
Jokainen sulanut kilo parantaa mahdollisuuksia selvitä vähemmin vaurioin nyt kun kerran haetaan sitä massaimmuniteettia.
Muuten kyllä tulee väljää jos edes puolet ylipainoisista ja lihavista menehtyisi tautiin. Aiemmin valitettiin kun ei ollut tarpeeksi lapsia ja nuoria Suomessa ja nyt heitä pitää sitten altistaa massaimmuniteetin nimissä asettaen osan ryhmästä hengenvaaraan.
Ei Sal minenkaan käytä miltään bmi
Kyllä. Lähinnä itseni, hyvinvointini ja ulkonäköni vuoksi, mutta jos tähän sisältyy muitakin hyötyjä niin tietysti ne otan mukaan. Olen jättänyt pois alkoholin, makeiset suurimmalta osin ja lähes kokonaan roskaruoan. Lisäksi kuntoilen joka päivä, useina päivinä kaksikin kertaa. Uuteen tyyliin on ollut helppo siirtyä. koska nyt on enemmän aikaa ja heräteostoja ei tule tehtyä, kun käy vain kerran kahdessa viikossa kaupassa.
Tämän vajaan kahden kuukauden aikana olen pudottanut vajaan viisi kiloa ja vielä ainakin saman verran olisi tarkoitus kesäksi tiputtaa pois. Peilistä takaisin katsoo nyt miellyttävämpi miesvartalo ja ehkä oma jaksaminenkin on samalla lisääntynyt. Painoindeksilaskurin mukaan normaalipainon ylärajaan on vielä kuutisen kiloa matkaa, joten alussa ollaan projektin kanssa. Kymmenen kiloa pois ja ollaan normaalipainon keskitasolla ja niin vähän en ole painanut varmaan viiteen vuoteen.
Kyllä laihdutan. Terveys on tärkein syy, tosin ei ehkä niinkään korona, vaan tuki- ja liikuntaelinsairaudet.
Nyt on täydellinen aika laihduttaa, kun ei ole kiusauksia ravintoloista tai illanvietoista. Töissä söisin lounaan ruokalassa, nyt voin päättää itse mitä syön. Ihan heti en tätä tajunnut, mutta otin itseäni niskasta kiinni pääsiäisen jälkeen.
Aloitin nutrilett-paastolla, siirryin siitä pätkäpaastoon ja ketoon. Kiloja on lähtenyt 14.4. jälkeen eli reilussa kolmessa viikossa 8kg ja alas mennään koko ajan. Niin hyvä fiilis!
Laihdutan, mutta en koronariskin minimoinnin takia. Haluan eroon keskivartalon ylimääräisestä läskistä ja nostaa peruskuntoa pitkillä kävelylenkeillä. Pyrin myös nukkumaan enemmän. Eli tavoitteena on kohentaa hyvinvointia ja nyt siihen on paremmin aikaa, kun en tarvitse käyttää 1.5h tuntia päivässä työmatkoihin ja voi syödä terveellisiä, kevyitä aterioita. Eikä ole muitakaan menoja. Työpaikan ravintolassa tulee helposti syötyä liian isoja annoksia lounaalla.
Tiedän kyllä että pitäisi mutta en ole riittävän motivoitunut. Indeksini on varmaan 30-35. Muuten olen kyllä sitä mieltä että voisin kuolla koronaan. Olen puolessa vuosisadassa nähnyt mitä täällä on nähtävänä.
En laihduta vaan laihdun kun mukautunut elämäntavat elämäntilanteeseen. Kotivaraan ei kuulu mulla suklaata, söisin kaiken heti ja syön nekin herkut mitä viikottain kaupasta tulee ja joka viikko siksi vähentänyt. Turha ostaa herkkuja kun hetken ilo ja sitten taas viikko himoitessa herkkuja.