Kaverilla on auto, jolla on ajettu kohta 250 000 km!! Mitä järkeä?
Kohta 15-vuotias audi kyseessä. En mä tajua miten joku voi ajaa noin paljon ajettua autoa. Ja epäekologinenkin vielä! Romuttamolle kuuluisi! Enpä kyllä kehdannut kyydissä sanoa, mutta pelotti kyllä. Kun vanhat autot ovat niin turvattomia, ei välttämättä toimi edes turvatyynyt. Mutta mitä järkeä noita romuja on pitää, kun korjaaminen on aika kallista?
Kommentit (36)
Jos sitä huollettu asianmukaisesti se on täysin turvallinen. Appiukon vuoden - 87 Mersussa (vanha taksi) tuli miljoona kilometriä täyteen jo 8 vuotta sitten. Nyt mittari näyttää taas reilu 200 000km.
Eihän tuo ole paljon. Autot on tehty ajettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä paljon järkeä kuin sinun provossasi.
Ei ole provo. Eikö noissa esim. vaihdelaatikot hajoa viimeistään 200 tkm kohdalla ja uuden laitto on 5000-10000€. Eli enemmän kun auton arvo.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä paljon järkeä kuin sinun provossasi.
Ei ole provo. Eikö noissa esim. vaihdelaatikot hajoa viimeistään 200 tkm kohdalla ja uuden laitto on 5000-10000€. Eli enemmän kun auton arvo.
Ap
No ei hajoa.
Mene takaisin pelamaan jotakin peliä Ap.
Et näköjään tiedä mitään tästä asiasta.
Tai mene laskemaan sukkiasi, löytyykö parit?
Ekologisempaa se on kuin ostaa uusi apple-sähköauto joka toinen vuosi.
ainoa kriteerini autoa hankkiessa on se, että takapenkille mahtuu paksumpikin pirkko poikittain.
Heh, itse ostimme käytettynä auton, jolla oli ajettu juurikin tuo 250 000 km. Melkein toiset samanmoiset sai ajella ennenkuin hyytyi lopullisesti. Niinkuin aiemmin sanottu, autot on tehty ajettaviksi ja auton "loppuun ajaminen" jos mikä on ekologista, kun "puolikäytettyjä" autoja ei heti romuteta. Oli muuten hyvä ja pehmeästi ajettava auto tuo Opelimme, muisto elää ;)
Vierailija kirjoitti:
ainoa kriteerini autoa hankkiessa on se, että takapenkille mahtuu paksumpikin pirkko poikittain.
Eikö siinä tapauksessa kävisi vaikka teltta?
Hah, minulla myös tuon verran ajettu, nyt jo 17v vanha auto. Olen monesti harkinnut vaihtavani, mutta en ole raaskinut kun tuo pelittää niin hyvin. Onhan sitä saanut korjatakin, mutta ei se kovin kalliiksi loppujen lopuksi ole tullut, ottaen huomioon, että maksoin tuosta aikanaan 3500e, korjauksiin on vuosien varrella uponnut noin 2000e, uusia tuskin on näköpiirissä lähiaikoina, koska isommat rempat on tehty. Vaikka auto lahoaisi käsiin tänään minulla olisi mennyt siihen 5500 euroa, mitenköhän paljon olisi arvonlasku, jos olisin tuolloin vuosia sitten ostanut uuden auton ja myisin sen tänään?
Huollan autoani säännöllisesti, se pääsee aina katsastuksesta moitteitta läpi ja palvelee hyvin. Kuluttaakin todella vähän, joten sillä on edullista ajaa. Ennustan meille vielä useita yhteisiä vuosia, mutta vaihdan heti, kun alkaa reistailla tai katsastuksessa toteavat olevan vaarallinen.
Lol. Noh ap paljonko luulet että uuden auton valmistaminen kuluttaa luonnonvaroja?
Mut siinä on se hankaluus, että se pitää pystyttää. ja parkkipaikat on yleensä asfaltista tehtyjä. niihin on vaikee saada telttakeppejä kiinni.
On aina ekologisempaa ajaa olemassa oleva auto loppuun kuin ostaa uusi. Katsos kun auton päästöt ovat vain pieni osa siitä, mitä sen valmistaminen on aiheuttanut. Sitä sähköauton lataamiseen käytettävää sähkökään ei ole välttämättä tuotettu ydinvoimalla, jonka lisäämistä ituhipit jostain käsittämättömästä tunneperäisestä syystä vastustavat.
Joo roskiin vaan ja joka vuosi uusi vessa tilalle.
Uusien autojen hinnasta jo yli kolmasosa muodostaa tuikitarpeettomasta elektroniikasta ja niiden ohjelmistoista ja ne jos mitkä hajoavat ja vaativat jatkuvia softapäivityksiä. Jos joku pelottaa niin uusien autojen softabugit, tietoturvauhat ja kohta varmaan yleisenä käytäntönä perittävät kuukausittaiset ylläpitomaksut niille päivityksille. IoT on perseestä myös autoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainoa kriteerini autoa hankkiessa on se, että takapenkille mahtuu paksumpikin pirkko poikittain.
Eikö siinä tapauksessa kävisi vaikka teltta?
Mut siinä on se hankaluus, että se pitää pystyttää. ja parkkipaikat on yleensä asfaltista tehtyjä. niihin on vaikee saada telttakeppejä kiinni.
Vanhan auton voi muuttaa kulkemaan vaikka etanolilla, milloinka sähköauto ei ikinä tule kompensoimaan sen tuotannosta ja ajosta koituvia päästöjä. Niin, sähkökin on jostakin tuotettava. Trendi on se, että tuotteet käytetään loppuun, koska se on ekologisin vaihtoehto. Autoissa, jos missä tämä pitää paikkansa, koska koostuvat monesta komponentista ja lukemattomista raaka-aineista.
Suomessa aina lähinnä ruoste poistaa autot liikenteestä kun sitten muutoin parsitaan kasaan viimeiseen asti ja edelleen jotkut autot maksaa tuhansia euroja jotka esim briteissä jo matkaa romuttamoon.
Ap on skootterityttö, joka ei tiedä autoista mitään.
Yhtä paljon järkeä kuin sinun provossasi.