Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverilla on auto, jolla on ajettu kohta 250 000 km!! Mitä järkeä?

Vierailija
07.05.2020 |

Kohta 15-vuotias audi kyseessä. En mä tajua miten joku voi ajaa noin paljon ajettua autoa. Ja epäekologinenkin vielä! Romuttamolle kuuluisi! Enpä kyllä kehdannut kyydissä sanoa, mutta pelotti kyllä. Kun vanhat autot ovat niin turvattomia, ei välttämättä toimi edes turvatyynyt. Mutta mitä järkeä noita romuja on pitää, kun korjaaminen on aika kallista?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä diesel-autolla ajaa helpostikin 500 000 km. Bensakäyttöisellä 300 000 km. Kun moottori alkaa oireilla, niin sitten vaihtoon. Minulla on 16 vuotta vanha auto käytössä, eikä tuota ole tarvinnut juuri korjailla. Hyvin toimii pakkasillakin.

Vierailija
22/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toisena autona mersu, jolla ajettu n. 700 000. Kyllä niillä yli miljoonakilsaa pystyy ajamaan. Meilläkin tuolla lähinnä pitkää maantieajoa. Diesel, edulliseksi tulee. Automaatti.

Toki vikoja silloin tällöin tulee, kuten toiseenkin, paljon nuorempaan autoomme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta, mulla on 16v jenkki, jolla ajettu nyt 384 000km. Jousitus uusittu viime syksynä, muuten ei mitään isoja remontteja. Moottori hyrrää kuin uutena, vaihteisto toimii hyvin. Rumahan tuo on, ja epäekologinen, myönnän, mutta ajan tuon loppuun, ja vaihdan sitten. Miksi vaihtaa, jos auto vielä toimii?

Vierailija
24/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuun ajaminen on yksi vaihtoehto. Toinen vaihtoehto on vaihtaa noin viiden vuoden iässä, kun ainakin arvomerkeistä hyvitetään vaihdossa kohtalaisesti. 

Vierailija
25/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä olisi vaihtaa kun ei tuosta enää vaihdossa mitään saa? Jos kerran vielä hyvin käy ja kukkuu, niin tottakai kannattaa ajaa se loppuun. Sitten kun ei enää mene katsastuksesta läpi ilman kalliita korjauksia romuttamolle. Ei vielä kun kerran on ihan ajokuntoinen auto. Itse en ainakaan uhraisi kymppitonneja kulkuvälineeseen kun sellainen jo on. Ajaa ihan saman asian, ja ne rahat voi käyttää mielekkäämmin.

Vierailija
26/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä ostaa uusi auto? Se ei todellakaan ole mikään sijoituskohde! Arvon lasku alkaa heti kun ajat sen kaupasta ulos, ja tahti vaan kiihtyy.

Vierailija
27/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä huollettu asianmukaisesti se on täysin turvallinen. Appiukon vuoden - 87 Mersussa (vanha taksi) tuli miljoona kilometriä täyteen jo 8 vuotta sitten. Nyt mittari näyttää taas reilu 200 000km.

Itellä kans isoisän vanha 17-vuotias peli, 190k takana ja pelaa kuin unelma. En vaihtais. Mersut

Vierailija
28/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset oikeasti luulee noin. Ovat jostain oppineet mantrat "vanha auto saastuttaa" ja "vanha auto ei ole turvallinen". Vaikka heillä ei ole oikeaa tietoa koko asiasta.

Vierailija
29/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 000 ei kyllä oo mitään tänäpäivänä!!

Kandee tulla pois 60-70luvuilta.

Vierailija
30/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo kaverin audi on bensamoottorilla. Eli se on ihan kohta rikki, ei ne kestä yli 300 000 km. Ja kauheat päästöt! Kun juteltiin niin kaveri sanoi ajoneuvoveron olevan liki 400€ vuodessa. Eiköhän se ensi vuonna tai 2022 ole ainakin 1000€, koska hallitus nostaa veroa. Ihan älyttömän hintaista! Uudella autolla se vero on 100-200.

Ap

Vierailija
31/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tämä ei ole provo (on tämä) niin aloittajan kannattaa perehtyä autoihin paremmin. Oma autoni (iso Volvo) on 22 vuotta ja ajettu kohta 360 000. Ei ole mitään ongelmaa lähteä sillä taas huomenna liikenteeseen :)

Vierailija
32/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thor kirjoitti:

Mikäli tämä ei ole provo (on tämä) niin aloittajan kannattaa perehtyä autoihin paremmin. Oma autoni (iso Volvo) on 22 vuotta ja ajettu kohta 360 000. Ei ole mitään ongelmaa lähteä sillä taas huomenna liikenteeseen :)

No onhan se tiedossa, että audin multitronic kestä! Minä olen kyllä aika hyvin autoista perillä. Ja tuohon audiin on kanssa ketjukin vaihdettu. Eikö jakoketju ole ikuinen? Ei näköjään tuossa merkissä!

Ap

Vierailija
33/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ajettu ranskalainen 290000 km. Käy ja kukkuu, kuluvia osia vaihdettu. Ajan loppuun ja sitten paaliin. Pääsen paikasta a paikkaan b ja vielä takaisin a. Se riittää. Huollot tehty kaikki ajallaan.

Vierailija
34/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tojotani mittarissa on 302 000 km. Huoltoon vien kun tulee 15 000 edellisestä. Katsastus heittäen läpi, päästöt ok bensakoneelle. Maksoin siitä käytettynä käteisellä 3 000 e, verokaan ei paljon puristele.

Ajan vähän, joten seuraava autoni on sähköauto, jos niiden hinnat tulee alas.

Vierailija
35/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa land cruisereissa tehdään eka perushuolto puolen miljoonan kohdilla.

naapurilla sellanen mitälie 30v vanha ja mittarissa kuulemma 700tkm

Vierailija
36/36 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

/-\P ÄLÄ PUHU P/-\SK/-\/-\.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän