ÄÄNESTYS! Paras suomalainen metallibändi
Alla olevasta linkistä pääsee antamaan äänen omalle suosikilleen parhaaksi suomalaiseksi metallibändiksi
http://sudupereviewer.com/vote-for-the-best-metal-band-from-finland/
Käypäs äänestää!
Kommentit (68)
Pakko oli antaa ääni Lordille, koska:
- lapsuuteni fanitus
- esiintyi Rockfestissä ja sain rumpukapulan
(Kapula kimposi takanani olevien käsistä eteeni)
- Nykyään tullut entistä parempaa musiikkia heiltä
Vierailija kirjoitti:
Pakko oli antaa ääni Lordille, koska:
- lapsuuteni fanitus
- esiintyi Rockfestissä ja sain rumpukapulan
(Kapula kimposi takanani olevien käsistä eteeni)
- Nykyään tullut entistä parempaa musiikkia heiltä
En edes tiennyt että meillä on noin monta bändiä. Miksi radio ei soita kaikkia?
Onko Nightwish metallia? Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei Nightwishia voi oikein mihinkää genree pelkästään laittaa. Jotkut varsinkin vanhemmat biisit oli power metal tyylisiä. Tosi monipuolinen bändi jonka laajuus ei oiken avaudu radion soittamien muutaman biisin perusteella
En ole vähään aikaan kuunnellut metallia, mutta nähdessäni Hevi reissu elokuvan metalli alkoi taas iskemään.
Suomihan on metallikansaa, mutta miksi sitä soitetaan niin vähän tai ollenkaan?
Itse tykkäisin kuunnella monipuolisesti musiikkia laidasta laitaan.
Äänestin. (Voit vain arvailla, mitä)
Vierailija kirjoitti:
On. Ja kaikkea muutakin. Nightwish on sellainen bändi joka tulee vielä jäämään maailman (huom. ei vain suomen, vaan maailman) musiikkihistoriaan. Suuri osa nightwishin juttua on lyriikat, joita ei kovinkaan moni tunnu ymmärtävän. Biisiä ei tehdä vain kuulostamaan mahdollisimman siistiltä tai "rankalta" ja raskaalta soitannollisesti ja teennäisesti, vaan joka biisin takaa löytyy tarina ja sitä kautta myös syy miksi biisi on ylipäänsä tehty. Ja musiikki, soitto, orkestraatio, instrumentaatio, sovitus jne. vain tukee sitä ja on tehty biisin syyn, tarinan, ehdoilla. Tähän ei ihan joka bändistä ole. Nightwish vaatii kuuntelijaltaan aika paljon.
Mun on vaikea valita yhtä suosikkia. Mulle eri tavalla tärkeitä ja merkityksellisiä tässä listassa oli monta; Amorphis, Children of Bodom, Ensiferum, Nightwish, Turisas ja Wintersun. Äänestin nyt tällä kertaa Bodomia mutta olisi voinut olla mikä vaan noista.
Liian vaikeaksi menee kyllä. Sentenced varmasti itselle tärkein. Toisaalta myös moni muu ( Ensifrerum, Norther, Sonata Arctica, Amorphis).
Paskoja vaihtoehtoja. Missä Beherit? Tai Archgoat?
Kaikki projektit, joissa Archie"Arttu Kuosmanen"Cruz on mukana.
Children of bodom! Vaikka bändiä ei enään olekkaan mutta kumminki annoin ääneni sille.
En itse kuuntele heviä koska olen aikuinen, mutta parasta suomalaista musaa oli pmmp ja yup.
Stratovarius. Tosin painavana syynä ovat karnaalisten ilojen muistelot hevifanittavan neitosen suhteen...
Vierailija kirjoitti:
Paskoja vaihtoehtoja. Missä Beherit? Tai Archgoat?
Onhan Beherit tuolla.
Äänestetty :D