Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Psykologinen kysymys: onko vit'tuilu terveellistä ja jopa välttämätöntä?

Vierailija
07.05.2020 |

Aina sanotaan että tunteita ei saa padota, niitä ei saa pitää jumissa sisällään, vaan että tunteet tulee purkaa, ne tulee päästää ulos ja ilmaista.
No, mitä jos minua vaikkapa vitut'taa? Tarkoittaako se sitä että minun on ihan pakko purkaa vit'utukseni vit'tuilemalla muille?
Ja entä jos minua raivostuttaa? Silloin minun tulee raivota muille?
Tuollainen on siis arvokas tunnetaito, tuolla lailla pidän itseni terveenä? Ja onko sillä merkitystä kenelle minä vit'tuilen ja raivoan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet purkavat nuo tunteet työttömiin. Työttömät ovat siis koko kansan terapeutteja.

Vierailija
2/8 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Se, että sanotaan, ettei tunteita ole hyvä padota, tarkoittaa sitä, että kaikki tunteet ovat sallittuja ja jos sinua ärsyttää, siihen on sinulla täysi oikeus. Tämä ei kuitenkaan millään tasolla oikeuta sinua kohtelemaan muita huonosti ja ohjaamaan pahaa oloasi heihin. Näin tehdessäsi et nimenomaisesti kohtaa tunteitasi, vaan ohjaat ne muihin, mikä on merkki tunnetaitojen puutteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Aggressiivinen käytös vain lisää aggressiivisuutta.

Tunteita voi purkaa puhumalla, kirjoittamalla, liinkuntaan tai johonkin muuhun fyysiseen rasitukseen, soittamalla, laulamalla, itkemällä, maalaamalla, voi mennä yksin metsään huutamaan. Esimerkiksi.

Jos sinua raivostutta ja purat sen raivoamalla jollekin suuttumukseesi syyttömään, ei se sinun oloasi paranna.

Vierailija
4/8 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Aggressiivinen käytös vain lisää aggressiivisuutta.

Tunteita voi purkaa puhumalla, kirjoittamalla, liinkuntaan tai johonkin muuhun fyysiseen rasitukseen, soittamalla, laulamalla, itkemällä, maalaamalla, voi mennä yksin metsään huutamaan. Esimerkiksi.

Jos sinua raivostutta ja purat sen raivoamalla jollekin suuttumukseesi syyttömään, ei se sinun oloasi paranna.

Tunteita voi myös purkaa solvaamalla tuntemattomia ihmisiä vauvapalstalla.

Vierailija
5/8 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilu on välittämistä

Vierailija
6/8 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahdenlaista vttuilua.

1) "Apinakin osaa keittää parempaa kahvia kuin sinä"

2) "Oliks sulla kiire tai jotain, kun unohdit laittaa suodatinpussin?"

Kummassa terveempi meininki?

Vierailija
7/8 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kahdenlaista vttuilua.

1) "Apinakin osaa keittää parempaa kahvia kuin sinä"

2) "Oliks sulla kiire tai jotain, kun unohdit laittaa suodatinpussin?"

Kummassa terveempi meininki?

Minulle sanoi yksi terveen näköinen ihminen kerran erittäin törkeästi että olen apina. Vaikka pidän ja arvostan tätä ihmistä tai sen joitain asioita niin sitä en arvosta että haukutaan apinaksi kuin olen itse kunnioittanut hyvällä.

En ole apinaa ikinä nähnyt itsessäni.

Keskityn ihmisenä olemisena, se on kaikista vaativampaa ihmiskunnassa mutta tasapainoa eniten tuottavaa.

On kumma kuin mitään tasapainoa nähtyä asiaani/esinettä ei kunnioiteta.

Vierailija
8/8 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet purkavat nuo tunteet työttömiin. Työttömät ovat siis koko kansan terapeutteja.

Se onkin sitten terapeuttitaksa jatkossa.

No ei, oikeasti tulee kyllä paljon kalliimmaksi työttömien potkimisen salliminen kuin vuosi terapeuttipalkkaa työttömille. Jos minulta kysytään.