Havaintoja tinderistä 36-vuotiaana miehenä
Tausta tietona sen verran että oma 12,5 vuoden parisuhde päättyi tuossa viime kesänä ja kun asian oli saanut käytyä läpi niin oli aika heittää verkkoja vesille, Tinder taitaa olla se perus.
Mitä en ymmärrä käymissäni keskusteluissa on että kaikki etenee ihan hyvin, on hauskoja hymiöitä, jopa meemi giffejä ja ilman mitään kummempaa syytä kaikki viestittely vain lakkaa ilman mitään näkyvää syytä. Ymmärtäisin tilanteen jos puhuisin törkeyksiä / heittelisin seksistisiä vihjailuja mutta sellaisesta ei ole kyse.
Ennen kuin kukaan pääsee hieromaan asiaa naamaan niin tiedostan kyllä että en välttämättä ole se komein, fiksuin, rikkain ja jännittävin ehdokas mitä alustalta löytyy. Ymmärrän sen että kaikkia ei voi miellyttää mutta miksi silloin jätetään vain roikkumaan? Miksei voi vaan sanoa että ei kiinnosta tai vaan poistaa matchin, se jos mikä olisi jo oikeasti informatiivista.
Ja kyseessä on siis ikähaarukalla 30-38 olevat henkilöt, ei pikkutyttö.
Eikö ihmiset arvosta enää toisia ihmisiä sen vertaa että edes alle minuutin käyttäisi puhelinta ja huikkaisi edes hyvät päivät? Se että ei ole ollut muka aikaa on taas maailman huonoin tekosyy.
Mistä moinen käytös siis?
Kommentit (18)
Hei, jos naisella ei jalat katkea alta, niin eihän se karkuun pääse.
En tiedä, mun mielestä meemigif jutut yms on alussa tosi huonoja. Niitä voi heittää sitten kun voi niillä viitata johonkin aikaisempaan juttuun, ja yleisesti hauskoja vasta sitten kun on tavannut ja jonkin verran tuntee jo. Mutta jos ihan sattumalta yhtäkkiä heittää jonkun meemin mikä ei liity yhtään mihinkään, on se musta hieman outoa. Tulee mieleen että henkilö etsii vain meemikaveria, eikä yritä tutustua. Tai sitten on niin laiska, ettei jaksa edes keksiä keskustelunaihetta.
Lisäksi yleisin syy miksi lopetan keskustelun, on se etten enää tiedä mitä vastata. Varmaan 90% keskusteluista Tinderissä miesten kanssa loppuu siihen, että itse saan aina kysellä ja he selittävät vain omia juttujaan. Kun yritän väliin kertoa jotain itsestäni, siihen reagoidaan vain hyvin vähän tai ei ollenkaan, ja oman jargonian selitys jatkuu. Huvittavia varsinkin ne, joille en enää jaksa siihen jargoniaan reagoida, laittavat vielä useamman kerran uudestaan viestiä, mutta aina vain lisää itsestään tai jotain outoa, mutta ei mitään kysymyksiä tai reagointia mun laittamiin juttuihin. Sama tavatessa, miehet selittävät vain itsestään eivätkä reagoi mun juttuihin mitenkään. Ehkä jollekin sopii tämä tapa kommunikoida, mutta itse etsin hyvää keskusteluyhteyttä ja se muodostuu osittain vuoropuhelusta. Juuri nyt päätin kolmansien treffien jälkeen yhden jutun sen takia, kun toinen ei millään tuntunut olevan kiinnostunut tutustumaan kuka oikein olen. Vielä ihmetteli että miten, koska meillähän on niin hyvä yhteys ja sun kanssa on niin helppoa jutella!!! Noh, tietysti, kun itse kyselen toiselta, reagoin hänen juttuihinsa ja osoitan kiinnostusta. Helppo siinä on nauttia huomiosta, tekemättä itse mitään.
Yksi on myös miehet jotka pyytävät ulos, mutta eivät siltä edes ehdota tekemistä. Pyydetään ulos ja sitten kysytään "noh mitäs me tehtäis??". Itse jos pyydän ulos, minulla on ainakin joku idea valmiina mietyttynä. Epäkohteliasta vierittää se keksimisen vaiva toiselle, kertoo ihmisestä paljon jos edes sen vertaa ei halua nähdä vaivaa. Vaikka olisi vain kahvilaan, niin se kiva kahvila pitää olla valmiina mietittynä. Tähän päättyi myös yksi juttu vaikka tyyppi oli muuten kiva, mun piti aina olla se joka keksi tekemistä ja lopulta en enää jaksanut.
Noin käyttäydytään siksi, että siitä ei ole seurauksia ghostaavalle itselleen. Ajattele asiaa siten, että tuossa vältit varsin itsekkään ja toista pelkkänä välineenä ajattelevan ihmisen seuran pienin kustannuksin ja vähäisin vaurioin.
Ei kannata käyttää aikaa "kirjeenvaihtoon". Vai etsitkö vain sisältöä ja piristystä päivään ilman aiettakaan tavata ketään?
Muutama viesti, joista jo saa ensivaikutelman. Sitten ehdotus treffeistä viikon sisällä. Jos ei onnistu, niin naista ei vain kiinnosta tarpeeksi.
Lisäksi moni mies raivostuu ja aloittaa haukkumisen, jos sanoo suoraan, ettei kiinnosta. Siksi niin moni nainen ghostaa. Lähes kaikilla naisilla on kokemusta siitä, että kun sanoo miehelle ei, niin sieltä tulee vastaukseksi jotain törkeää ja ilkeää.
Just ne 30-40 v naiset on pahimpia joille ei edes kannata kirjoitella mitään. Ne etsii varakasta miestä jolla on huvila ulkomailla espanjassa. Mut suurin osa naisista tinderissä on huono itsetuntoisia jotka ei osaa kommunikoida miesten kanssa.
Huomioksi: seksismiä on esimerkiksi sanoa, että "miehet ovat tyhmiä eivätkä saa harrastaa rytmistä voimistelua".
Seksismiä ei ole olla häpeämättä omaa seksuaalisuuttaan, vaikka iso osa miehistä on oppinut ajattelemaan niin.
Tinderissä ei ole kuin spermaviemäreitä. Kannattaa etsiä naisia ihan livenä.
Vierailija kirjoitti:
Huomioksi: seksismiä on esimerkiksi sanoa, että "miehet ovat tyhmiä eivätkä saa harrastaa rytmistä voimistelua".
Seksismiä ei ole olla häpeämättä omaa seksuaalisuuttaan, vaikka iso osa miehistä on oppinut ajattelemaan niin.
Rytminen voimistelu on naurettavaa sontaa. On 100 kertaa tehokkaampaa ostaa sauvat ja käydä kävelemässä repiiaasti 1-2 tuntia.
N40
Alussa laitoin kohteliaita viestejä kuten "oli kiva jutella mutta minusta tuntuu että me ei välttämättä olla toisillemme ne oikeat. Oikein hyvää jatkoa sinulle ja toivottavasti oikea ihminen löytyy :)".
No, osa vastaa että "ha**a v***u hu**a" että joo, nykyään ghostaan suorilla 🙈
Ei ihmiset ole velvollisia vastamaan. Mene eteenpäin äläkä valita ihmisistä joita et ole edes koskaan tavannut.
Täällä toisen miehen havaintoja deittiapeista...
-rumia ja lihavia naisia paljon siellä.
-naiset on mykkiä siellä.
-naiset vaihtaa pari sanaa ja sitten hiljenee.
-on sokerityttöjä paljon jotka ettii sokeri isää.
Koita tässä nyt ettiä nainen... No en vaan sinkkuilu on best.
Vierailija kirjoitti:
Alussa laitoin kohteliaita viestejä kuten "oli kiva jutella mutta minusta tuntuu että me ei välttämättä olla toisillemme ne oikeat. Oikein hyvää jatkoa sinulle ja toivottavasti oikea ihminen löytyy :)".
Hyvin monet miehet tekee just tuota. En yhtään ihmettele että naiset ghostaa.
Jaa, itse en kyllä kaipaa, että joka tindermies laittaisi keskustelun jälkeen "kiitos, mutta en ole enää kiinnostunut" :D tajuaahan sen itsekin, jos toinen ei enää halua vastata, ei sitä tarvitse toisen naamaan hieroa. Siis jos ei olla edes siirrytty tinderistä vaikka whatsappiin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että miehillä on siistejä profiileja joissa on kuvia jopa heidän lapsistaan! Työpaikka lukee jne. Kuvailee itseään kunnon mieheksi.
Mutta kun annat rukkaset, alkaa se hu***telu. 🙄
Minullekin on käynyt noin. On myös käynyt niin, että ollaan alustavasti sovittu treffit. Voi olla, että tarkka kellonaika on lyömättä lukkoon, mutta paikka ja muu sovittu. Sitten kyseisenä päivänä miehestä ei kuulukaan mitään. Eikä vastaa viesteihin. Katoaa kuin tuhka tuuleen.
Ehkä meni sitten jonkun muun kanssa treffeille, ja olin vain varalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse poistin yhden seksiä pyydelleen miehen matcheista, eikä sekään suojannut huo.rittelulta, kun hän tuli instagramiin haukkumaan rumaksi hu.oraksi :D otin screenshotin viestistä ja harkitsin sen lähetystä miehen nyrkkeilyseuralle, olisivat ehkä vähän tapoja voineet opettaa.
Mielenkiintoisia pointteja puolin ja toisin. Tuo tieto että miehet samaa taitaa sitten heijastua itse palvelun ongelmaan, ei sinänsä sukupuoleen.
Toki tuokin on ymmärrettävää jos on ikävä kokemus taustalla että tulee tuota haistattelua niin jos on sellaisen pelossa niin eikö tällöinkin voi vain poistaa matchin ja asia on kunnossa?
Ja mitä tulee itse viestittelyyn niin kai sitä ihmiseen pitää edes jotenkin tutustua että mitä ajatuksia, fiiliksiä, minkälaiset arvot omaa ennenkuin sokeasti lähtee treffeille.
Sanottakoon myös että ei tuo nyt pelkkää Via Dolorosaa ole ollut, yksillä treffeilläkin päässyt käymään ja mukavaa oli vaikkei siitä sen enempää mitään syntynytkään.
Vaihtamalla paranee. Koskee alustojaki.
https://www.mamba.ru/en/landing/estonia-10968
https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=6ba75aa4b748e7e4b204b6d…