Mihin tuhlaat rahat korona-aikana?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Muutaman satasen olen laittanut parvekkeen sisustamiseen ja kukkiin, ruukkuihin jne. Muutama satanen meni miehen uusiin talvivaatteisiin jotka ostin kevään alesta ensi talvea varten. Muutama satanen odottamassa jos Tallinnaan pääsisi.
Minä ostin viisivuotiaalleni. Nähdään pulkkamäessä ensi talvena!
Vierailija kirjoitti:
Lava lonkeroa ja lapselle pillimehu jos jää rahaa!
Zinc
Mistä lähtien sinulla on lapsi ollut?
Heitin tuon autonostoidean, mutta vakavasti puhuen, nyt kannattaisi vuokrata viljelysmaata.
Jos suomalainen joukkoimmuniteetti-ideologia estää meitä liittymästä vapaiden maiden liittoon, jäämme siis vangeiksi koronan saastuttamana kansana ruotsin kanssa, voi maahan tulla piakkoin elintarvikepula.
Viimeisinä nälkävuosinahan eliitti teki minkä se tulee tekemään nytkin, eli ei ota valtionvelkaa ostaakseen viljaa, joten kansaa kuolee sen seurauksena enemmän kuin ehtivät koronaan tappaa.
Jos vuokraisi maata, istuttaisi perunaa, porkkanaa, lanttua ja kaikkea mahdollista, rakentaisi suuuuuuren maakellarin ja säilöisi sinne kesän sadon, olisi ainakin lanttua järsittäväksi talveksi, elleivät hallituksen vainukoirat löytäisi kätköä ja veisi vokkeihin hätäapuna, etteivät kultamunia munivat hannu hanhet näkisi nälkää.
Ruokakauppaan. Ruokaan ja päivittäistavaroihin menee nyt entiseen verrattuna paljon enemmän, kun pitää maksaa tavaroiden keräilystä eikä voi hyödyntää päiväystarjouksia.
Ostin uuden polkupyörän ja rullaluistimet, jotta liikunta ei jäisi liian vähiin nyt kun halvat liikuntapaikat on kiinni.
Olen varautunut tulevaan ruokapulaan ja ostanut mm. 200 purkkia hernekeittoa, 10 kiloa kuivattuja hedelmiä ja paljon muuta.
Suojavälineisiin tietysti. Satasella maskeja jo ostettu.
Näköjään ruokaan. 1000€/kk kun ennen koronaa meni 800€. Tai oikeastaan ennen koronaa meni 800€ + 200€ työpaikkalounaisiin. Luulin että etätyö pienentäisi kuluja, mutta ne lounasrahat on suoraan siirtyneet Citymarketin lihatiskille.
Me ollaan kahden aikuisen talous. Minä lomautettu, mies etätöissä. Olen yrittänyt lobata halvempien ruokien puolesta, mutta heikolla menestyksellä. Ja huomaan itsekin, että kun sinne Citymarkettiin menee, niin siellä on niin paljon kaikkia houkutuksia että tulee sorruttua ja sitten kassalla taas ihmetellään, et miten helvetissä meni taas 200€.
ostan kultaa. vuoden päästä asuntoja ja autoja. kaikista maksan puolet käyvästä arvosta
Ruokaan, herkkuihin, sisustukseen. Myös urheiluvaatteita on tullut hankittua ja uudet kumpparit. Kirjoja, leffoja ja pihalle uusia pensaita, aitoja, ruukkuja sun muuta. Naistenlehdenkin tilasin pitkästä aikaa sekä ihonhoitotuotteita laatikollisen. Olisi kai fiksua säästää pahan päivän varalle, mutta pakko repiä jostain iloa tähän kotoiluun.
Bensaan ei sen sijaan kulu juuri yhtään, sillä mieheni ja munä olemne molemmat etätöissä. Siinä tulee jonkin verran säästöä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Samaan kuin viimeisten parin vuoden aikana: japanilaisiin taltioituihin näytelmiin, joita voi hankkia DVD:nä. Yksi maksaa postikuluineen ja tullin alveineen vähintään satasen kieppeillä.
No nyt oli jotain tavallisuudesta poikkevaa, pisteet siitä! Toivottavasti et ole ihan yksin tämän erikoisen harrastuksesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään ruokaan. 1000€/kk kun ennen koronaa meni 800€. Tai oikeastaan ennen koronaa meni 800€ + 200€ työpaikkalounaisiin. Luulin että etätyö pienentäisi kuluja, mutta ne lounasrahat on suoraan siirtyneet Citymarketin lihatiskille.
Me ollaan kahden aikuisen talous. Minä lomautettu, mies etätöissä. Olen yrittänyt lobata halvempien ruokien puolesta, mutta heikolla menestyksellä. Ja huomaan itsekin, että kun sinne Citymarkettiin menee, niin siellä on niin paljon kaikkia houkutuksia että tulee sorruttua ja sitten kassalla taas ihmetellään, et miten helvetissä meni taas 200€.
Mitä hemmetin suomenhevosia, virtahepoja te oikein olette????
Jotkut sitä elävät syödäkseen, toiset syövät elääkseen.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään ruokaan. A1000€/kk kun ennen koronaa meni 800€. Tai oikeastaan ennen koronaa meni 800€ + 200€ työpaikkalounaisiin. Luulin että etätyö pienentäisi kuluja, mutta ne lounasrahat on suoraan siirtyneet Citymarketin lihatiskille.
Ei oo todellista. Me ollaan viisihenkinen perhe ja meillä menee cittariin noin 150 e kerran viikossa. Mieheni mielestä se on aivan liikaa. Eli meillä menee noin 600-800euroa ruokaan kuukaudessa. Miten kahdella aikuisella voi mennä 1000e?
Me syödään kasviksia, marjoja, kanaa ja kalaa. Plus muutamia eineksia, maitoa, leipää ja banaania. Tosin emme kyllä syö sisäfilettä tms.
Törsäsin käytettyyn yritysläppäriin ja siihen sopivaan nettiyhteyteen. Käytin aiemmin yliopiston koneita, mutta nyt tietokoneluokkiin ei pääse eikä pelkkä puhelin riitä kaikkeen.
Pelaan hevosia, ne kun vielä ruotsissa, ausseissa ja norjassa juoksevat. Tanskassakin melkein, mutta menivät tauolle taas.
Vierailija kirjoitti:
Parempia aikoja ei tule, jos kaikki vaan säästää. Nyt jos koskaan on tärkeää kuluttaa, jotta mahdollisimman moni voi säilyttää työpaikkansa eikä hyvinvointivaltio romahda.
Jos oma taloudellinen tilanne on huono ja tulevaisuus sumuinen, niin säästäminen on ihan fiksua. Mitä kuluttamiseen tulee, niin suositus on, että ne jotka voivat vielä kivuttomasti kuluttaa, jatkaisivat normaalia kuluttamista. Ei kukaan yksittäinen kuluttaja voi pitää kansantaloutta pystyssä. Mutta usein on niin, että kun ajat on huonot, niin ne hyvätuloisetkaan ei kehtaa kuluttaa, kun muilla menee huonosti. Sen vuoksi talousviisaat neuvovat, että kuluttakaa vaan jos pystytte. Tämä ei koske niitä joilla ei ole varaa!
Puutarhaan.