Miten suojelisitte käteisen rahan ja pienet arvotavarat tulipalon varalta?
Minulla on muutama satanen "sukanvarressa" hätävarana sekä pari pientä esinettä joilla on suunnaton tunnearvo, ja alakerran kämpässä syttyi eilen pieni palo joka ei onneksi levinnyt muualle... Mutta se pisti miettimään että miten suojaisin nuo nyt, jos jotain vastaavaa sattuukin? Mihinkään erityiseen kassakaappiin tai laatikkoon ei ole juuri nyt rahaa. Kotivakuutus kyllä on kunnossa, mutta niiden kanssa saa aina säätää joten katastrofin varalta on aina hyvä olla tuo heti-eikä-kohta hätävara, ja tummearvoa nyt ei korvaa mikään.
Onko mitään keinoa?
Kommentit (9)
Peltinen keksipurkki, joka täyteen vettä. Säilyy tulipalossa.
Termospullo voisi kestää ainakin pienen palon.
Muutamalla satasella käteistä rahaa ei tulipalon sattuessa olisi mulle mitään merkitystä.
Mulla on rahaa hajautetusti pieniä summia sekä ylimääräinen luottokortti muualla kuin talossa. Työpaikalla lukollisessa kaapissa, autossa, ulkorakennuksessa. Tärkeille tavaroille on paloturvakaappi, joka maksoi pari sataa.
Kiitos kaikille vastauksista! :) En tiennytkään että noinkin halvalla saa sellaisen pienen laatikon, toivottavasti hinta ei alenna laatua niin paljoa ettei pitäisi lupaustaan...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Alle satasella, saa halvimmillaan (59 € oli joku) näemmä tuollaisen paloturvalippaan, sellaisenkaanko ei ole varaa?
Mistä tuollaisen saa?
Vanha kunnon vankilalompakko. Palon sattuessa tavarat on heti mukana. Sopii ainakin käteisen säilyttämiseen.
Alle satasella, saa halvimmillaan (59 € oli joku) näemmä tuollaisen paloturvalippaan, sellaisenkaanko ei ole varaa?