IS: Persujen kannatus romahti. Sdp ja kokoomus ovat nyt suomalaisten suosikkipuolueet.
Sdp:n kannatus on pompannut vain kahdessa kuukaudessa 5,5 prosenttiyksikköä.
Kommentit (178)
Tuolla logiikalla vihervasemmisto olisi sitten kääntänyt totaalisesti kelkkansa koska sulkivat rajat?
Miksi sinua siis kiinnostaa äänestää heitä enää lainkaan?
Halla-ahokin on antanut asiallisesti tilaa hallitukselle johtaa tässä kriisissä. Puskistahuutelijat älkää tulko pilaamaan ainakaan ps:n kannatusta, vaan panikoikaa vaan ihan omissa nimissänne. Politiikan aika tulee taas, kun olot normalisoituvat, ja siihen saakka puhalletaan yhteen hiileen, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos meillä ei ole oikeistohallitusta. Tämä kriisi olisi muuten hoidettu vieläkin huonommin. En ole tyytyväinen tilanteeseen nytkään ja olen vasemmistolainen. Uuden-Seelannin "demarit" hoitivat homman täydellisesti ja siellä kansa suorastaan rakastaa pääministeriään (itse en sinänsä kannata henkilöpalvontaa).
Marinilla oli mahdollisuus torpata Salmisen ajatukset, ei peesata niitä. Suomen toimista puuttuu yhä ns. terve järki.
Kerrotko vielä miten oikeistohallitus olisi tehnyt vieläkin huonommin?
Onko Trump sinusta oikeistolainen? Jos on, niin miksi kun hän vähätteli pandemiaa, oli kyseessä populistinen vähättely, mutta Marinin vähättely oli kansan rauhoittelemista oikean johtajan ottein?
Miksi kun Trump reagoi asiaan myöhään, oli kyseessä surkea epäonnistuminen ja myöhässä reagoiminen, mutta Marinin reagoidessa asiaan myöhään, oli kyseessä asiaan vakavasti suhtautuminen?
Olisiko oikeistohallitus sinusta reagoinut asiaan myöhemmin vai aikaisemmin kuin vasemmistohallitus, ja kumpi olisi ollut nykymyöhästymistä huonompi asia? Olisiko ulkomailta Suomeen palanneiden ihmisten laittaminen välittömästi karanteeniin ollut huono vai hyvä asia?
Ongelma siinä "vaihtoehto olisi tehnyt huonompaa jälkeä" -ajattelussa joka perustuu pelkästään siihen että "me ollaan hyviä ja muut on pahoja, ihan sama mitä tekee", on se, ettei se kestä minkäänlaista tarkastelua. Kuten sinunkin annistasi huomataan, et kykene edes selittämään mitä oikeistohallitus olisi tehnyt huonommin, koska vaikka väität että Marin ei ehkä tehnyt hyvää työtä, niin joudut samaan hengenvetoon puolustamaan hänen toimiaan täydellisesti ajoitetuiksi ja absoluuttisen oikeiksi valinnoiksi, vaikka täsmälleen samat toimet esimerkiksi Trumpin hallinnolta olivat täysin vääriä ja onnettomasti ajoitettuja.
Vierailija kirjoitti:
No mä kannatan persuja, mutta olen kyllä ihan tyytyväinen siihen miten SDP on tän kriisin hoitanut. Eli tää tulos on mun mielestä ihan linjassa omiin ajatuksiin.
Vielä kun saataisiin sdp: n puolueen puheenjohtaja vaihtumaan Sanna Mariniksi tai keneksi muuksi tahsnsa mahdollisimman pian.
Tuli niin vastenmielinen olo kun tuossa yksi aamu tv:ssä sitä nykyistä haastateltiin.
Vastenmielinen suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kommunisteja äänestäisi vaikka siellä olisi koko puolue täynnä missejä.
Erikoista jos suomalaisen periskoulun käynyt mieltää demarit kommunisteiksi?
Demarit itse toivottavat avoimesti kommunisteiksi tunnustautuvat ihmiset hallitukseen.
Että sen verran lähellä kommunismi kuitenkin sydäntä on.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja on luultavasti Laura Huhtasaari joka näkee kommunisteja kaikkialla.
Samaan taudinkuvaan osuu myös ihmiset, jotka näkevät n atseja tai fasisteja kaikkialla.
Tässä hetkessä maahanmuuttopuolueen näkemyksille ei ole kysyntää ja aika vähän näkyvyyttä puolueen edustajatkaan siksi saaneet. Jäänyt "kännissä ja läpällä"-edustajatkin eristykseen.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan höpönhöpöä väittää että hallitus hoiti tilanteen hyvin. Voitte kysyä itseltänne, miten he olisivat voineet hoitaa tilanteen HUONOMMIN? No niin, sitä minäkin.. ei löydy vastausta. Tuskin oltaisiin lähelläkään Ruotsin lukuja, vaikka täällä ei olisi tehty mitään. Se johtuu siitä että ihmisiä on vain puolet, ja Suomi on pinta-alaltaan vain vähän pienempi kuin Ruotsi, ja täällä on vähemmän kultamunia, joiden keskuudessa tauti leviää nopeasti.
Et taida muistaa, että maaliskuun puolivälissä Suomen tartuntataudit kohosi Ruotsia nopeammin!
Sitten alkoi rajoitukset ja saatiin tilanne hallintaan. Totta se, että mikä tahansa hallitus varmaan siinä tilanteessa olisi jotain yrittänyt tehdä.
Suomessa ei ole yhtään puoluetta, joka vaatii sosialistista valtiota, paitsi Skp, vaan kaikki tunnustavat markkinatalouden. Nykyisinkään ei oikein ole markkinataloutta, vaan suuret yritykset ovat paisuneet liikaa, esim. Google, Suomessa kaupan markkinaosuuksien jakaantuminen ei ole kunnollista kilpailua, eli markkinataloutta. Se näkyy sitten ruoan korkeana hintana.
Mä en oikein ymmärrä, miten vähän päälle kahden prosenttiyksikön lasku on "romahdus", etenkin kun puolue on kuitenkin edelleen peräti kolmannella sijalla kannatuksessa. Voisiko joku selittää? Vai sisältääkö otsikko agendan, jolla yrittää saada muutkin jättämään ns. "uppoava laiva"?
Koronapandemian vuoksi peloissaan olevat ihmiset tekevät joskus tyhmiä asioita, kuten ilmoittavat mielipidemittauksessa kannattavansa SDP:tä. Kyllä hekin vielä järkiintyvät kunhan tämä katastrofi on ohi.
Vierailija kirjoitti:
No ite en vaan jaksa sitä jatkuvaa narinaa ja valitusta siitä miten asiat olis pitänyt tehdä. Fakta on se että persut ei olis tätä koronakriisiä hoitaneet yhtään sen paremmin kuin mikään muukaan puolue. Lait kun on samat kaikille eikä persutkaan niitä olis voineet ohittaa muuta kuin puheissaan.
Olen vieläpä itse persujen äänestäjä, mutta tässä tilanteessa en ole kiinnostunut kuuntelemaan puskista huutelua.
Sitähän ei voi tietää, voidaan vain spekuloida. Itse olen melko varma, että Perussuomalaiset eivät olisi viivytelleet samalla tavalla tarpellisten rajoitustoimien aloittamisessa, eivätkä varmasti laittaisi lapsia kahdeksi viikoksi kouluun ennen kesälomia. Tuskinpa heillä olisi myöskään punavihreiden intoa availla (mm. Ruotsin) rajaa.
Kannattaa katsoa areenasta uusin MOT. Siellä ei paljon hallituksen päätä silitellä. Yritysten tukipuheet olleet täyttä sanahelinää.
Osaamaton hallitus, ajaa vain ideologiaansa poikkeusoloissakin.
Mikä persuillakin on lopullinen päämäärä? Sama kuin Unkarissa vai? Sitähän ei se usalainen Freedom House laskenut enää demokratiaksi, uutinen siitä oli eilen. Jos persut tulisi valtaan, niin samanlaisia oikeuden toimintaan puuttumisiako täälläkin olisi tiedossa? Tai alkaisiko vähemmistöjen piina? Jos on konservatiivipuolueesta kyse, eli koti-uskonto-isänmaa arvoina, niin muiden kuin perinteisten arvojen mukaan ilmenevä elämä pyritään tukahduttamaan. Ja koska demokratian ensimmäinen edellytys on ihmisarvot, niin tällöin tavoiteltaessa perinteistä valtiota, jossa on vain suomalaisia ja perinteisiä sukupuolirooleja, perhekäsityksiä jne., olisi poistettava epäperinteiset liberaalit arvot, jolloin myös demokratia poistuisi.
Kriisitilanteissa hallituksen ja erityisesti pääministeripuolueen kannatus nousee aina. Siinä mielessä tilanteessa ei ole mitään ihmeellistä eikä mullistavaa. Pikemminkin olisi ollut todella poikkeuksellista ja suorastaan spektaakkelimaista jos SDP ei olisi edes globaalin yleisvaarallisen pandemian varjolla onnistunut kannatustaan kasvattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä persuillakin on lopullinen päämäärä? Sama kuin Unkarissa vai? Sitähän ei se usalainen Freedom House laskenut enää demokratiaksi, uutinen siitä oli eilen. Jos persut tulisi valtaan, niin samanlaisia oikeuden toimintaan puuttumisiako täälläkin olisi tiedossa? Tai alkaisiko vähemmistöjen piina? Jos on konservatiivipuolueesta kyse, eli koti-uskonto-isänmaa arvoina, niin muiden kuin perinteisten arvojen mukaan ilmenevä elämä pyritään tukahduttamaan. Ja koska demokratian ensimmäinen edellytys on ihmisarvot, niin tällöin tavoiteltaessa perinteistä valtiota, jossa on vain suomalaisia ja perinteisiä sukupuolirooleja, perhekäsityksiä jne., olisi poistettava epäperinteiset liberaalit arvot, jolloin myös demokratia poistuisi.
Ei ole sama päämäärä kuin Unkarissa. Oliko muita kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ite en vaan jaksa sitä jatkuvaa narinaa ja valitusta siitä miten asiat olis pitänyt tehdä. Fakta on se että persut ei olis tätä koronakriisiä hoitaneet yhtään sen paremmin kuin mikään muukaan puolue. Lait kun on samat kaikille eikä persutkaan niitä olis voineet ohittaa muuta kuin puheissaan.
Olen vieläpä itse persujen äänestäjä, mutta tässä tilanteessa en ole kiinnostunut kuuntelemaan puskista huutelua.
Sitähän ei voi tietää, voidaan vain spekuloida. Itse olen melko varma, että Perussuomalaiset eivät olisi viivytelleet samalla tavalla tarpellisten rajoitustoimien aloittamisessa, eivätkä varmasti laittaisi lapsia kahdeksi viikoksi kouluun ennen kesälomia. Tuskinpa heillä olisi myöskään punavihreiden intoa availla (mm. Ruotsin) rajaa.
Sen perusteella miten persut toimivat ollessaan hallituksessa en olisi ollenkaan varma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sama päämäärä kuin Unkarissa. Oliko muita kysymyksiä?
Jos konservatiivista valtiota tavoitellaan, niin siihen ei voi kuulua liberalismi ihmisten ihmisarvon osalta, vaan kaikki "poikkeava" on konservatiivisuuden vastakohta. Miten persut aikoisi sitten sovittaa yhteen sen, että kaikki saa olla kuten ovat, jolloin demokratia toteutuu, mutta samanaikaisesti kuitenkin pitäisi olla perinteiset perhemallit, parisuhdekäsitykset jne..
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa areenasta uusin MOT. Siellä ei paljon hallituksen päätä silitellä. Yritysten tukipuheet olleet täyttä sanahelinää.
Osaamaton hallitus, ajaa vain ideologiaansa poikkeusoloissakin.
Katsoin ja en osaa tuntea empatiaa, ravintolat rapauttavat ihmisen terveyden sekä antavat tekosyyn juopotella. Parempi että olisivat aina kesäisin kiinni, he eivät ansaitse valtion tukea.
Persut on niin nähty. Kamalan katkeraa ja pahansuopaa porukkaa, uskomattoman jyrkkää ajattelua ja muiden lajittelua.
Luojan kiitos meillä ei ole oikeistohallitusta. Tämä kriisi olisi muuten hoidettu vieläkin huonommin. En ole tyytyväinen tilanteeseen nytkään ja olen vasemmistolainen. Uuden-Seelannin "demarit" hoitivat homman täydellisesti ja siellä kansa suorastaan rakastaa pääministeriään (itse en sinänsä kannata henkilöpalvontaa).
Marinilla oli mahdollisuus torpata Salmisen ajatukset, ei peesata niitä. Suomen toimista puuttuu yhä ns. terve järki.