Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lorvailen palstalla, syön p*skaa ja käyttäydyn muutenkin itselleni vahingollisesti, vaikka tiedän paremmin?

Vierailija
06.05.2020 |

Ihan oikeasti auttakaa, mikä mulla on? Eikä kyse ole vain tästä keväästä vaan aikuiselämästäni yleensä.

Jos pitäisi siivota, huomaankin makaavani sohvalla puhelin kourassa napaa kaivelemassa. Vaikka tykkään siististä kodista.

Jos pitäisi mennä suihkuun ja harjata hampaat, on helpompi vaan rojahtaa sänkyyn likaisena, vaikka rakastan puhdasta oloa ja raikasta makua suussa. En vaan pysty.

Jos pitää syödä lounasta, syönkin eineshampparia kaapista löytyvän salaatin sijaan. Vaikka tykkään salaatista ja syödä kevyesti lounaalla. Niin vaan käy.

Jos pitää tehdä töitä, huomaankin palstailleeni koko päivän. Vaikka tykkään työstäni.

Miksi näin tapahtuu? Tuntuu kuin olisin nopean mielihyvän orja, mutta miksi en pysty parempaan? Mikä avuksi? Tiedän, millaista elämää haluan elää ja mikä oikeasti tuottaa mulle enemmän iloa ja vähemmän vahinkoa kuin nykyinen käytös, mutta en vaan pysty parempaan.

Fyysisestä tai psyykkisestä sairaudesta ei pitäisi olla kyse. Mutta mikä mulla on?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd?

Vierailija
2/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta puuttuu pakko, tuo ihmiselamaa ohjaileva voima. Pakon edessa kaikki on ennenkin tehty. Normihomma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan ongelmasi ja viereesi istun sohvalle odottamaan vastauksia lonkero kädessä. Juuri sain sentään aikaiseksi käydä suihkussa

Vierailija
4/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä et saa vastauksia, koska 99% palstasta tekee samoin

Vierailija
5/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä. Tarvitset itsekuria ja SISUKKUUTTA!! ALUKSI se on aina veemäistä, mutta palkkio, hyvä fiilis, tulee, kun on onnistunut. :) Älä anna periksi!

Vierailija
6/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pitää nopean mielihyvän paasto niin normaalit asiat alkavat tuottamaan haluttua dopamiinia aivoissa. Liittyy vähän sanontaan ”luovuus syntyy tylsyydessä”

Vierailija
7/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän samaa. Olen löytänyt oman käytökseni takaa aika oudon ajatuskuvion. Jotenkin ajattelen, että jos kukaan ei kiellä, niin näitä saa tehdä. Ja että jonkun pitäisi kieltää, koska se osoittaa, että minua rakastetaan. Ja kun kukaan ei kiellä, niin eihän minulla ole mitään väliä ja voin syödä p••kaa. Olen siis aikuinen nainen, joka on kasvanut tunneköyhässä kodissa ja joku osa minusta kaipaa vieläkin äidin rakkautta ja rajoja. Vaikka kuinka tiedän, että minun pitäisi asettaa itse itselleni rajat ja arvostaa itseäni, niin kyllä se on välillä uskomattoman vaikeaa!

Vierailija
8/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää pitää nopean mielihyvän paasto niin normaalit asiat alkavat tuottamaan haluttua dopamiinia aivoissa. Liittyy vähän sanontaan ”luovuus syntyy tylsyydessä”

Miten tuollainen paasto toteutetaan?

Vierailija
9/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sentään että kaivelet napaa etkä persettä. Jotkut vielä haistaa sormeaan kaivuun jälkeen.

Tämä kevät on haastava. Mutta määrää itsesi jumppaamaan. Juo vettä ennen kuin alat mässyttää.

Jos teet työtä, ei sulla niin huonosti mene.

Vierailija
10/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mussa on samaa vikaa. En ole käynyt edes suihkussa pääsiäisen jälkeen, kun en ole käynyt töissä tai harrastuksissa tai oikein missään. Laitan vaan reilusti dödöä silloin kun käyn kaupassa ja peitän hiukset lippiksellä.

En tahtoisi olla tällainen säälittävä luuseri, mutta en vaan saa muutosta aikaiseksi.

Vierailija
11/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän liittyen löytyy hyvä youtube-video:

How I tricked my brain to like doing hard things (dopamine detox)

Vierailija
12/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivän aikana on täynnä tarmoa "sitten kun pääsen kotiin niin järjestän sen kaapin" ja jopa ostaa kaupasta mukaan säilytyskoreja ja siivoustarvikkeita. Kun saapuu kotiin ja laittaa oven kiinni perässään niin tuntuu että näkymätön voima imee kaiken energian etkä viitsi tehdä enää mitään

Vierailija
13/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu dopamiinista:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/mieli/vilma-selasi-puhelimel…

"– Addiktion määritelmä kuuluu, että se on pakonomaista tarvetta harjoittaa jotain toimintaa huolimatta siitä, että toiminnasta on selvää haittaa."

Vierailija
14/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vähän samaa vikaa. Olen kans provoillut täällä purkaakseni huonoa oloa ja itseeni kohdistuvaa vihaa saanut hyvin kärkkäitä ja paikkansapitämättömiäkin kommentteja, ettei ole tehnyt mun masennukselle ja itseinholle hyvää. Yksi sanoi mun olevan alinta saastaa..

Vierailija
15/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut vähän samaa vikaa. Olen kans provoillut täällä purkaakseni huonoa oloa ja itseeni kohdistuvaa vihaa saanut hyvin kärkkäitä ja paikkansapitämättömiäkin kommentteja, ettei ole tehnyt mun masennukselle ja itseinholle hyvää. Yksi sanoi mun olevan alinta saastaa..

Käydään nyt nukkumaan että herättäisi kerrankin ajoissa ylös! (eikä viimetingassa). Huomenna on parempi päivä. Unohda randomien herjat, heillä varmaan vanne kiristää päätä. Ja muutenkin on olemassa ihmisiä, jotka haukkuvat kaikkia. Palsta on mahtava paikka heille.

Vierailija
16/16 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin uuden elämän viime viikolla. Yritän olla puhumatta siitä, koska tiedän että on rasittavaa kuunnella sellaisi juttuja. Ja minua hävettää että olen oikeasti tavannut syödä esim. suklaata tai jäätelöä ilta- tai aamupalana.

Nyt yritän rajoittaa herkuttelun vain viikonlopulle, ja tehdä 200 - 300 lihaskuntoliikettä päivittäin. Käteni onnistuinkin jo reväyttämään punnertaessa. Olo on kamala ja tekisi mieli itkeä kun töissäkin on välillä pullaa tarjolla ja minä en saa ottaa. Mutta olen niin kyrsiintynyt tuohon kamalaan mahaan. En mahdu farkkuihini! Toivottavasti jossain vaiheessa näkyisi jotain tulosta (housun kauluksesta aion mitata, en halua ostaa puntaria enkä ala mittailemaan mitään senttejä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme