Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin säätää uniani? Pääsin hiljattain pakkohoidosta ja ahdistaa nähdä aina samaa unta

Vierailija
06.05.2020 |

Näen nyt lähes joka yö unta, jossa olen lukitussa huoneessa. Joku tärkeän näköinen nainen valkoinen lääkärintakki päällään, määrää että minä jään loppuiäkseni vangituksi. Herään omaan itkuuni.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta. Vissiin sinulla on oikea, käsittelemätön pelko aiheesta. No, minulla taustaäänet auttaa ohjailemaan unta hiukan. Laita yöksi toistolle joku juttu, jossa joku mies puhelee jotain kivaa, niin josko nainen unissasi ei sitten tulisi niin pintaan. Mutta en minä mitään oikeasti tiedä.

Vierailija
2/3 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti valveilla erilaisia loppuja siihen uneen. Esim. lääkärinainen muuttuukin joutseneksi ja lentää ikkunasta ulos, tai lukittu huone muuttuu luksus-hotellihuoneeksi, tai ovi onkin makaronia ja pystyt jyrsimään sen auki, tai presidentin adjutantti saapuu tuomaan sinulle armahdusviestiä... Keksi näitä vaikka 100 kpl ja käy niitä läpi mielessäsi illalla ennen nukahtamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan pakkohoitoon määritelty enimmäisajat, 3 kk kerrallaan, minkä jälkeen on tehtävä uudelleenarviointi. Eri asia tuolla kriminaalipuolella, jossa voi rangaistusta suorittaa myös psykiatrisessa hoidossa. Voithan kehottaa unilääkäriä soittamaan Valviraan tai että "vai soitanko minä?".

Toivottavasti psykiatrinen hoitotahto saa enemmänkin jalansijaa. Sellaisen voi kumminkin laatia, niin onpahan hoitajien tiedossa mm., millä menetelmillä sinun mielesi parhaiten rauhoittuu.

https://www.tays.fi/fi-FI/Palvelut/Psykiatria/Psykiatrinen_hoitotahto_t…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme