Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luulet että ne kotiin tilatut ruuat olisi jotenkin koronavapaita?

Vierailija
06.05.2020 |

Oletko selvittänyt niiden valmistusketjun hygieenisyyden ja kotiinkuljettajien tautivapauden?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla viranomaiset ovat pitäneet tartuntaa elintarvikepakkauksista epätodennäköisenä. Riippuu toki kaupan hygieniatasosta.

Veikkaan että Suomen kaupan tavalliset ongelmat, esim. monipolvinen ja pitkä kuljetus- ja varastointipolku sekä liikkeiden keskittyminen suuriin ketjuihin, toimivat tässä virusasiassa eduksemme. Tavarat ovat matkalla niin pitkiä aikoja että virukset ehtivät kuivua pinnoille (jos niitä onkaan) ja S- sekä K-mafiamme kykenevät antamaan samat turvallisuusohjeet kaikille ketjujensa liikkeille, jossa työntekijät sitten noudattavat niitä hyllyttäesään ja kerätessään tavaroita (jo ihan omaksi suojakseen).

Jos kaupan tavaroista saisi tartunnan helposti pelkästään koskettelemalla, sitten varmasti työntekijöillä olisi koronavirusta merkittäviä määriä, mutta näin ei ole ollut edes täällä pk-seudulla.

Ruokatuotteet on nykyään suureksi osaksi pakattu pahvipakkauksiin tai ohueen muoviin, joissa virukset eivät säily kovin kauaa kuivumatta. Jos varman päälle haluaa ottaa, voi pahvipakkaukset siirtää jonnekin varastoon 24 tunniksi ennen käyttöä. Muovipakkaukset avata ja heittää pois tai pyyhkiä lämpimällä saippuaisella vedellä ja kuivata talouspaperilla. Vihannekset ja hedelmät voi laittaa muutamaksi minuutiksi lämpimään saippuaveteen ja huuhdella sitten juoksevalla vedellä (eli kuten normaalistikin). Muista pestä kädet/talouskäsineet hyvin joka vaiheessa.

Vierailija
42/48 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa nuo noutoruoat aina painekeittimeen puoleksi tunniksi ennen syöntiä. Painekeittimen kuumuus ja höyry tappavat virukset.

Itse laitan kaiken syömäni painekeittinen kautta, esim. pizzat ja sushit menevät myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, taas ihan ihmeellisiä kuvitelmia AP:lla. Olen tilannut ruokaa kaupasta kotiin jo ennen koronaa, koska mulle joku Prisma-reissu ei ole viikon kohokohta. Normaalisti tilaan kerran kuussa ja haen tuoretuotteitta kuten kasviksia ja hedelmiä pikkukaupasta kun niitä tarvitsee. Nyt tilaan vähemmän kerralla mutta useammin. Minimoin ihmiskontakteja silloin kun se on mahdollista, en pyri laboratorio-olosuhteisiin kotonani edes korona-aikaan.

Vierailija
44/48 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin haluan vain minimoida riskejä niin paljon kuin mahdollista. Ei todellakaan innosta lähteä ruokakauppaan. 

Hehheh, et ole sitten nähnyt, että nuoret keräilevät nuo ostokset ja ilman käsineitä ilman mitään maskeja. Aivan sama vaikka menisit itse keräämään ne. Asioin isossa Prismassa, huolimatta sairauksistani. Elämä on. Ei niitä tuotteita kerätä maskin kanssa,mene vaikka katsomaan. Ei ole maskeja myöskään autonkuljettajalla!

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Ei maskeja ja jos hanskat on, ne on jotkut lähinnä puutarha- tai raksahanskat, pestäänköhän niitä koskaan. Näitä keräilijöitä on nyt paljon, juttua riittää ja sylki roiskuu siellä asiakkaiden tavaroiden yläpuolella. 😐

Vierailija
45/48 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelko vie energiaa, helpompaa jatkaa elämää ilman pelkoa. Kukaan ei takaa, ettet sairastuisi, teipä mitä hyvänsä.Ruotsalainen asiantuntija kertoi, että tartuntaa on mahdotonta estää!

Ruotsalainen asiantuntija kertoi! 😂 😂 😂

Vierailija
46/48 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jätämme aina ulos vähäksi aikaa ennen kuin edes otamme sisään.

Mitä tuo hyödyttää? Pitäisi olla vähintään 72 tuntia että auttaisi mitään.

No ne on siellä ton kolme pöivää. Sen jälkeen ne on varastossa ja sieltä sitten vähitellen käyttöön.

Jääkaappikamat pyyhimme. Pakasteet menee pakkaseen.

Virukset säilyy pakkasessa, sorry.

Vierailija
47/48 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti olen käynyt kaupassa ja käyttänyt julkisia kulkuvälineitä. En käytä maskia tai hanskoja. Julkisissa painan muutoinkin nappia vain hihalla. Korona ei ole oikeastaan vaikuttanut mun arkeen mitenkään. Ainoastaan lomamatkat ovat tauolla. Shoppailua, ulkona syömistä tms en ole harrastanut pahemmin muutenkaan, vaikka Helsingissä asun.

Vierailija
48/48 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain todettiin että kaikki pinnat ja tavarat kannattaisi päällystää elintarvikkeidan pakkausmuovilla sillä siihen ei korona tartu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan