Miksi luulet että ne kotiin tilatut ruuat olisi jotenkin koronavapaita?
Oletko selvittänyt niiden valmistusketjun hygieenisyyden ja kotiinkuljettajien tautivapauden?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan vain minimoida riskejä niin paljon kuin mahdollista. Ei todellakaan innosta lähteä ruokakauppaan.
Tilaan siis ruuat kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jätämme aina ulos vähäksi aikaa ennen kuin edes otamme sisään.
Mitä tuo hyödyttää? Pitäisi olla vähintään 72 tuntia että auttaisi mitään.
No ne on siellä ton kolme pöivää. Sen jälkeen ne on varastossa ja sieltä sitten vähitellen käyttöön.
Jääkaappikamat pyyhimme. Pakasteet menee pakkaseen.
Huh! Ja tätä te jatkatte koko seuraavan vuoden? Tiesitkö, että viruksia säilytetään pakastamalla? Eli kai sitten ne pakasteeseen menevätkin
Tämä on kyllä aika turhaa touhua, ellet joka ikistä tuotetta varten ota uutta liinaa, tai huuhtele liinaa kiehuvassa vedessä joka pyyhintäkerran välillä. Muussa tapauksessa vaan siirrät niitä mahdollisia pöpöjä ensimmäisestä tuotteesta toiseen.
Itse en ole käyttänyt vuosikausiin keittiössä mitään liinaa vaan otan mitä tahansa pyyhkimistä varten aina uuden paperin rullasta. Keittiön tiskirätti on kyllä lähes kuvottavinta mitä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satakunnassa tartuntoja 1/viikko. Aika hyvä tuuri, jos tartunnan saisi just siirä paikasta mitä käytän.
Aina on ensin vain yksi. Eikö se muuten italiassa ollut se potilas 0 just jokin ruokakuski joka ei jäänyt saitsulle vaikka oli kipeä ja linkosi sitten virusta vaikka minne?
Ei ollut. Potilas nollaa ei täysin tarkkaan ole voitu identifioida. Epäillään että se oli saksalainen turisti joka tuli Pohjois-italiaan.
Et kai vaan tarkoituksella pyri provosoimaan?
Oon nyt 2kk tilannu kauppaostokset kotiin, välillä käynyt itsekin kaupassa. Ei ole tullut koronaa vaikka en käsittele tuotteita mitenkään. Nostan ne suoraan laatikoista kaappiin ja jääkaappiin. En pidä niitä karanteenissa enkä putsaile.
Vierailija kirjoitti:
En ole koko koronavirusaikana käynyt ravintolassa enkä ostanut mitään noutoruokaa, mutta nyt ajattelin palkita itseni pizzalla. Marssin siis lähimpään pizzeriaan ja ihmetykseni oli suuri. Kokit tekivät töitä ilman mitään hengityssuojaimia nojaten tiskiin aineksia laittaessaan kasvot suoran pizzan päällä. En huomannut oliko heillä edes suojakäsineitä kädessä. Lähdin sitten hakemaan kaupasta eineksiä.
Mitä hyötyä tällaisesta takeaway-hommasta on jos ravintolan keittiössä ei toteuteta minkäänlaisia hygieniasuojauksia? Ei ne pöpöt varmaan ruuasta kuole siinä muutamassa minuutissa kun ruoka lämmitetään.
Suojahanskoistakaan ei ole apua, jos niillä kosketaan kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Joku mikrobiologiasta paremmin tietävä voi korjata jos olen väärässä, mutta mikrobia tarvitaan tartunnan aiheuttamiseen riittävä määrä. Jotta ruokapakkauksesta saisi tartunnan, jonkun tartuntaa kantavan olisi tyyliin pitänyt aivastaa pakkaukseen ja minun sitten juuri pakkaukseen koskettuani hieroa silmääni tms. Koronavirus ei myöskään tartu ruuansulatuselimistön välityksellä vaan tuhoutuu vatsalaukussa. Kaikenlaista voi tietysti sattua, mutta pidän jonkun ruokapakkauksen kautta tulevaa tartuntariskiä sen verran pienenä, ettei sitä kannata murehtia.
Kummasti korona oireilee suolistovaivoina ja niitä löydetäänkin sieltä usein...
Vierailija kirjoitti:
Oon nyt 2kk tilannu kauppaostokset kotiin, välillä käynyt itsekin kaupassa. Ei ole tullut koronaa vaikka en käsittele tuotteita mitenkään. Nostan ne suoraan laatikoista kaappiin ja jääkaappiin. En pidä niitä karanteenissa enkä putsaile.
Ne, joille ei ole käynyt yhtä onnekkaasti, eivät ole täällä kertomassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan vain minimoida riskejä niin paljon kuin mahdollista. Ei todellakaan innosta lähteä ruokakauppaan.
Hehheh, et ole sitten nähnyt, että nuoret keräilevät nuo ostokset ja ilman käsineitä ilman mitään maskeja. Aivan sama vaikka menisit itse keräämään ne. Asioin isossa Prismassa, huolimatta sairauksistani. Elämä on. Ei niitä tuotteita kerätä maskin kanssa,mene vaikka katsomaan. Ei ole maskeja myöskään autonkuljettajalla!
Todennäköisyys sille taitaa olla pienempi kuin sille että kuolen auto-onnettomuudessa. Ehkä vähän isompi kuin sille, että kompastun portaaseen ja isken pääni ja joudun teho-osastolle.
Katso , että suurempi riski on saada tartunta kaupassa ilmasta, kuin kauppatavaroiden pinnalta. Siksi kotiinkuljetus pienentää riskiä. Kuljettaja jättää tavarat laatikossaan oven eteen. Mikään ei ole riskitöntä.
Ellet ole riskiryhmää, miksi pelkäät. Pelko lamauttaa immuniteetin.
Koska korona tarttuu pisaratartuntana. Vaikka se tarttuisi teoriassa pinnoilta, niin käytännössä sellaisia tartunta on minimaalisesti.
Pelko vie energiaa, helpompaa jatkaa elämää ilman pelkoa. Kukaan ei takaa, ettet sairastuisi, teipä mitä hyvänsä.Ruotsalainen asiantuntija kertoi, että tartuntaa on mahdotonta estää!
Vierailija kirjoitti:
Ellet ole riskiryhmää, miksi pelkäät. Pelko lamauttaa immuniteetin.
Olen riskiryhmää. En pelkää. Mutta vuosien varrella olen oppinut minimoimaan riskit. Tänä vuonna minulla on helppoa, koska muutkin ympärillä osaavat olla varovaisia. Olen tavallaan voinut elää paljon vapaammin. Minulle sopii, että tätä jatketaan.
Yhtäkään sellaista tapausta ei tunneta, että korona olisi todistetusti tarttunut elintarvikkeista tai niiden pakkauksista. Näin ollen kyseessä lienee melko harvinainen ilmiö, jos sellaista tapahtuu ylipäätään. Kaikessa on riskejä sekä koronan suhteen että muutenkin, täysin riskittömäksi ei pääse, mutta aika pitkälle pääsee sillä kun keskittyy niiden tunnetusti pahimpien koronan tartuntatapojen välttelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh, et ole sitten nähnyt, että nuoret keräilevät nuo ostokset ja ilman käsineitä ilman mitään maskeja. Aivan sama vaikka menisit itse keräämään ne. Asioin isossa Prismassa, huolimatta sairauksistani. Elämä on. Ei niitä tuotteita kerätä maskin kanssa,mene vaikka katsomaan. Ei ole maskeja myöskään autonkuljettajalla!
Näinpä. Useamman kerran olen nähnyt kuinka käsineet kädessä touhutaan, mutta kuitenkin sillä kädellä raavitaan naamaa, poimitaan tavaroita lattialta, kaivetaan roskista ja sitten hiplataan hiuksia ja pyhkäistään silmäkulmaa. Yksi jopa niisti käsineet kädessä ja työnsi paperin tietenkin taskuun takaisin. Jee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koko koronavirusaikana käynyt ravintolassa enkä ostanut mitään noutoruokaa, mutta nyt ajattelin palkita itseni pizzalla. Marssin siis lähimpään pizzeriaan ja ihmetykseni oli suuri. Kokit tekivät töitä ilman mitään hengityssuojaimia nojaten tiskiin aineksia laittaessaan kasvot suoran pizzan päällä. En huomannut oliko heillä edes suojakäsineitä kädessä. Lähdin sitten hakemaan kaupasta eineksiä.
Mitä hyötyä tällaisesta takeaway-hommasta on jos ravintolan keittiössä ei toteuteta minkäänlaisia hygieniasuojauksia? Ei ne pöpöt varmaan ruuasta kuole siinä muutamassa minuutissa kun ruoka lämmitetään.
Suojahanskoistakaan ei ole apua, jos niillä kosketaan kaikkialle.
On niistä apua, sillä ihon rasva siirtelee mikrobeja mukanaan paikasta toiseen paljon tehokkaammin kuin hanskan vinyylipinta. -eri
Me haetaan itse, ei ole haluttu kuljetusta. Pizza on ollut kuumassa uunissa, enkä usko pahvipakkaukseen tarttuvan, kun niitä käsittelevät käsineet kädessä. Haettiin viimeksi kotimaista pizzaa, eikä ole kotipizza. Maksoi 15 euroa kappale, mutta olivat ählämilätyn kokoisia ja hyvät täytteet. Ei voi kaupassakaan tietää, onko pakkaukset koronavapaita, vai mitä? Ihan yhtä suuri todennäköisyys se on saada kaupassa ostetuista pakkauksista.
En ole tilannut noutoruokaa. Syynä juuri tuo, että kaikissa uutisissa ja lehtijutuissa, missä puhuttiin noutoruokailun lisääntymisestä, ruokapaikan henkilökunta työskenteli ilman maskeja.