Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Arhi?

Vierailija
06.05.2020 |

Onko liian harvinainen pojan etunimeksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää miten sointuu

Vierailija
2/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hölmö ja teennäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma nimi

Vierailija
4/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee kolmoset niin veljille nimet Orhi ja Erhe.

Vierailija
5/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orhi tulee mieleen.

Vierailija
6/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvä nimi. Mitä ne muut vaihtoehdot on?

Vierailija
7/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikaksi "arhi" = alku (painotus i:ssä).

Mutta jos siihen lisäisi vielä pari kirjainta (-di), se tarkoittaisikin kivestä...

Vierailija
8/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita nimiä, joita olemme miettineet on Arvo, Arvi, Oiva ja Arvid.

Kauhean hankala miettiä, kun mikään ei tunnu oikealta. Tänään mies oli bongannut nimen Arhi jostain haastattelusta ja ehdotti sitä. Itse en ole oikein mitään mieltä tuosta kyseisestä nimestä... Ei oikein herätä mitään tunteita. :( Poika syntyy kesäkuussa ja ahdistaa kun tuntuu, että kaikilla jo nimet valmiina ja itselle ei tunnu mikään nimi oikealta/oman pojan nimeltä.

Ap

Vierailija
9/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä nuita nimiongelmia. Mun lapsilla oli nimet päätetty jo raskauden alussa. Eikä ne ollu salaisuuksia, niinku joillaki muka-hienoilla ihmisillä. Pappi kertoo sitte nimen plaaplaa. Pyh olkoot vaikka Peenis tai pitäkää rippikouluun asti salassa. Itseasias älkää näyttäkö sitä lastakaan kellekää.

Vierailija
10/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta ihmisen nimeltä Arhi.

Vierailija
11/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhean hankala miettiä, kun mikään ei tunnu oikealta. Tänään mies oli bongannut nimen Arhi jostain haastattelusta ja ehdotti sitä. Itse en ole oikein mitään mieltä tuosta kyseisestä nimestä... Ei oikein herätä mitään tunteita. :( Poika syntyy kesäkuussa ja ahdistaa kun tuntuu, että kaikilla jo nimet valmiina ja itselle ei tunnu mikään nimi oikealta/oman pojan nimeltä.

Ap

Kyllä se oikea vielä tulee vastaan tai jokin noista alkaa tuntua oikealta ajan mittaan. Minusta nuo kaikki ovat kivoja nimiä, Oiva ehkä vähiten omaan makuuni sopiva mutta ihan hyvä sekin.

Entä Arsi? Arsi Harju on olympiakultaa voittanut kuulantyöntäjä, kiva nimi sekin. Tai Aatos, Aatto, Alvari, Iivari, Eino, Ensio...

Ei nyt vielä kannata kuitenkaan ahdistua.

Vierailija
12/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä nimi! Miehekäs. Myös Ahti olisi hyvä.

Vierailija
13/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä nuita nimiongelmia. Mun lapsilla oli nimet päätetty jo raskauden alussa. Eikä ne ollu salaisuuksia, niinku joillaki muka-hienoilla ihmisillä. Pappi kertoo sitte nimen plaaplaa. Pyh olkoot vaikka Peenis tai pitäkää rippikouluun asti salassa. Itseasias älkää näyttäkö sitä lastakaan kellekää.

Voi kiesus... Tätähän tässä kysyttiin? 😂 Onneksi olkoon, olet ollut siis paljon parempi ihminen selvästi kun et ole joutunut miettimään nimiä sen pidempää. Eihän AP tässä sanonut että nimi olisi salaista ennen papin sanomaa, vaan sitä että nimeä ei vielä itsekään tiedetä. Ymmärrät lukemaasi selvästikin hieman heikosti...

Vierailija
14/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee heti mieleen Terhi.

Vierailija
15/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä se oikea vielä tulee vastaan tai jokin noista alkaa tuntua oikealta ajan mittaan. Minusta nuo kaikki ovat kivoja nimiä, Oiva ehkä vähiten omaan makuuni sopiva mutta ihan hyvä sekin.

Entä Arsi? Arsi Harju on olympiakultaa voittanut kuulantyöntäjä, kiva nimi sekin. Tai Aatos, Aatto, Alvari, Iivari, Eino, Ensio...

Ei nyt vielä kannata kuitenkaan ahdistua.

Kiitos ehdotuksista! Alvari pomppasi sieltä oikein kivaksi uudeksi ehdokkaaksi! Niin, ei pitäisi stressiä ottaa tästä asiasta, luotan kuitenkin siihen, että pojan syntyessä hän "näyttää" aivan jonkin nimiseltä ja helpottaa päätöksen tekoa... :)

Ap

Vierailija
16/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauhean yleinen ainakaan, mutta ihan kiva.

Vierailija
17/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Ok, ellei tule mieleen vastenmielinen Arhinmäki.

Vierailija
18/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian vanhanaikainen ja kuullostaa vähän naisen nimeltä.

Vierailija
19/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva nimi. Meidän suvusta löytyy Arhi, jostain pitkän ajan takaa. En edes muistanut ennen tätä. Arhi Olavi taisi olla. On kyllä oikeastaan tosi kiva nimi!

Vierailija
20/26 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan liian vanhanaikainen ja kuullostaa vähän naisen nimeltä.

Ikinä ei pidä ottaa tosissaan ihmistä, joka kirjottaa "kuullostaa".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä