Mitä mieltä nimestä Arhi?
Kommentit (26)
Jos tulee kolmoset niin veljille nimet Orhi ja Erhe.
Aivan hyvä nimi. Mitä ne muut vaihtoehdot on?
Kreikaksi "arhi" = alku (painotus i:ssä).
Mutta jos siihen lisäisi vielä pari kirjainta (-di), se tarkoittaisikin kivestä...
Vierailija kirjoitti:
Muita nimiä, joita olemme miettineet on Arvo, Arvi, Oiva ja Arvid.
Kauhean hankala miettiä, kun mikään ei tunnu oikealta. Tänään mies oli bongannut nimen Arhi jostain haastattelusta ja ehdotti sitä. Itse en ole oikein mitään mieltä tuosta kyseisestä nimestä... Ei oikein herätä mitään tunteita. :( Poika syntyy kesäkuussa ja ahdistaa kun tuntuu, että kaikilla jo nimet valmiina ja itselle ei tunnu mikään nimi oikealta/oman pojan nimeltä.
Ap
Mä en ymmärrä nuita nimiongelmia. Mun lapsilla oli nimet päätetty jo raskauden alussa. Eikä ne ollu salaisuuksia, niinku joillaki muka-hienoilla ihmisillä. Pappi kertoo sitte nimen plaaplaa. Pyh olkoot vaikka Peenis tai pitäkää rippikouluun asti salassa. Itseasias älkää näyttäkö sitä lastakaan kellekää.
Ei kuulosta ihmisen nimeltä Arhi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean hankala miettiä, kun mikään ei tunnu oikealta. Tänään mies oli bongannut nimen Arhi jostain haastattelusta ja ehdotti sitä. Itse en ole oikein mitään mieltä tuosta kyseisestä nimestä... Ei oikein herätä mitään tunteita. :( Poika syntyy kesäkuussa ja ahdistaa kun tuntuu, että kaikilla jo nimet valmiina ja itselle ei tunnu mikään nimi oikealta/oman pojan nimeltä.Ap
Kyllä se oikea vielä tulee vastaan tai jokin noista alkaa tuntua oikealta ajan mittaan. Minusta nuo kaikki ovat kivoja nimiä, Oiva ehkä vähiten omaan makuuni sopiva mutta ihan hyvä sekin.
Entä Arsi? Arsi Harju on olympiakultaa voittanut kuulantyöntäjä, kiva nimi sekin. Tai Aatos, Aatto, Alvari, Iivari, Eino, Ensio...
Ei nyt vielä kannata kuitenkaan ahdistua.
Todella hyvä nimi! Miehekäs. Myös Ahti olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä nuita nimiongelmia. Mun lapsilla oli nimet päätetty jo raskauden alussa. Eikä ne ollu salaisuuksia, niinku joillaki muka-hienoilla ihmisillä. Pappi kertoo sitte nimen plaaplaa. Pyh olkoot vaikka Peenis tai pitäkää rippikouluun asti salassa. Itseasias älkää näyttäkö sitä lastakaan kellekää.
Voi kiesus... Tätähän tässä kysyttiin? 😂 Onneksi olkoon, olet ollut siis paljon parempi ihminen selvästi kun et ole joutunut miettimään nimiä sen pidempää. Eihän AP tässä sanonut että nimi olisi salaista ennen papin sanomaa, vaan sitä että nimeä ei vielä itsekään tiedetä. Ymmärrät lukemaasi selvästikin hieman heikosti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhean hankala miettiä, kun mikään ei tunnu oikealta. Tänään mies oli bongannut nimen Arhi jostain haastattelusta ja ehdotti sitä. Itse en ole oikein mitään mieltä tuosta kyseisestä nimestä... Ei oikein herätä mitään tunteita. :( Poika syntyy kesäkuussa ja ahdistaa kun tuntuu, että kaikilla jo nimet valmiina ja itselle ei tunnu mikään nimi oikealta/oman pojan nimeltä.Ap
Kyllä se oikea vielä tulee vastaan tai jokin noista alkaa tuntua oikealta ajan mittaan. Minusta nuo kaikki ovat kivoja nimiä, Oiva ehkä vähiten omaan makuuni sopiva mutta ihan hyvä sekin.
Entä Arsi? Arsi Harju on olympiakultaa voittanut kuulantyöntäjä, kiva nimi sekin. Tai Aatos, Aatto, Alvari, Iivari, Eino, Ensio...
Ei nyt vielä kannata kuitenkaan ahdistua.
Kiitos ehdotuksista! Alvari pomppasi sieltä oikein kivaksi uudeksi ehdokkaaksi! Niin, ei pitäisi stressiä ottaa tästä asiasta, luotan kuitenkin siihen, että pojan syntyessä hän "näyttää" aivan jonkin nimiseltä ja helpottaa päätöksen tekoa... :)
Ap
Ei kauhean yleinen ainakaan, mutta ihan kiva.
Ihan Ok, ellei tule mieleen vastenmielinen Arhinmäki.
Aivan liian vanhanaikainen ja kuullostaa vähän naisen nimeltä.
Minusta on kiva nimi. Meidän suvusta löytyy Arhi, jostain pitkän ajan takaa. En edes muistanut ennen tätä. Arhi Olavi taisi olla. On kyllä oikeastaan tosi kiva nimi!
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian vanhanaikainen ja kuullostaa vähän naisen nimeltä.
Ikinä ei pidä ottaa tosissaan ihmistä, joka kirjottaa "kuullostaa".
En tykkää miten sointuu