Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Historiaa opiskelleet: minne olette sijoittuneet?

Vierailija
06.05.2020 |

Tutkintonimike ilmeisesti filosofian maisteri.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkistoon digitalisoimaan valokuvia, kirjoja ym... dokumentteja. En olisi ikinä valinnut tätä alaa, jos olisin tiennyt millaista työtä teen loppuikäni. Paikkoja on auki muutama vuodessa, hakijoita satoja ja palkkaus sitten sen mukainen. Toivoin pääseväni tutkimaan historiaa, mutta arvatkaa mistä tutkimusrahat ekaksi leikataan.

Jos suunnittelet vasta alas niin mietippä toisenkin kerran.

Vierailija
2/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintonimike on yleensä filosofian maisteri, mutta kyllä se eräissä tapauksissa voi olla myös valtiotieteen maisteri.

Minå olen töissä yliopistolla. Opiskelukavereitani on töissä koulissa opettajina ja rehtoreina, museoissa, mediassa, yritysten viestinnässä, hallinnossa (ministeriöt, kunnat, elykeskukset, eu), sekä pari kaveria diplomaattiuralla ja yksi rahoitusanalystinä pankissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin yhden tutkimuslaitoksen (ei yliopisto) akatemiaprojektiin neljäksi vuodeksi. Sain jatkaa muissa projekteissa ja nyt olen jo vakituinen, mutta väitöskirja piti tehdä työnantajan määräyksestä muualle kuin historiaan.

Vierailija
4/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiasta työllistyminen on monelle sellaista, että menet tekemään jotain hissaa sivuavaa juttua (arkisto, museo, joku projekti) ja jos pomo tykästyy sinuun, saat jatkosopimuksen. Lopulta huomaat tekeväsi ihan muuta kuin hissaan liittyviä asioita.

Vierailija
5/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toijalaan

Vierailija
6/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajaksi.

Vierailija
7/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toijalaan

....mutta Toijalan takanahan ei ole mitään, joten mites meet pohjoiseen?

Vierailija
8/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkintonimike on yleensä filosofian maisteri, mutta kyllä se eräissä tapauksissa voi olla myös valtiotieteen maisteri.

Minå olen töissä yliopistolla. Opiskelukavereitani on töissä koulissa opettajina ja rehtoreina, museoissa, mediassa, yritysten viestinnässä, hallinnossa (ministeriöt, kunnat, elykeskukset, eu), sekä pari kaveria diplomaattiuralla ja yksi rahoitusanalystinä pankissa.

Kiitos tästä! - Vastauksesi kertoi hyvin, kuinka monesa sellaisesakin paikkaa saattaa löytyä historiaa opiskeleellle duunia, joita ei välttämättä tule enisimmäisten joukossa aatelleeksi.    

Vierailija
9/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historialla ei varmaan mennä rahoitusanalytistiksi (mikä se edes on?) pankkiin.

Vierailija
10/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli rahoitusanalysti!

Vierailija
11/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistävänä tutkintona historia ehkä kaikista vankin, joten tarjoaa ainakin moneen kulttuurialan työpaikkaan hyvän pohjan. Journalisteina ja kirjailijoina paljon historiaa opiskelleita.

Vierailija
12/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanomalehdessä, opiskelukaverit useilla eri aloilla, viestintäsuunnittelijasta diplomaattiin, kustannustoimittajasta ohjelmajohtaja

Vierailija
13/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on siihen päälle joku täydentävä koulutus esim. museo-, arkisto- tai kirjastoalalle, viestintä tms. Ja sitten löytää itsensä tekemästä jotain, millä on hyvin vähän tekemistä historian kanssa.

Vierailija
14/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja, kuten moni opiskelukaverikin. Sivuaineet ratkaisee, jos et tähtää opeksi tai tutkijaksi. Hissa on paljon kivempi pääaine kuin tiedotusoppi tai valtio-oppi.

Vierailija
15/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin.

Vierailija
16/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin toisen tutkinnon, ja työskentelen IT-alalla. Parempi palkka ja helpompi työ. Lomissa häviän, mutta oon tyytyväinen muutoin. 

Vierailija
17/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olin myymässä yövuorossa nakkeja Kouvolan asemalla. Nyt sillan alla.

Kannatti opiskella historiaa.

P.S. 30-vuotinen sota käytiin 1618-1648. Lohduttaa, kun tietää tuonkin tärkeän asian.

Vierailija
18/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän päivään.

Vierailija
19/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historialla ei varmaan mennä rahoitusanalytistiksi (mikä se edes on?) pankkiin.

No tämä kaveri on mennyt. Pääduuni on analysoida pörssikursseja ja ennustaa, mihin suuntaan ne menevät. Historiasta on tässä hyötyä, koska samanlaisia käyriä ja niiden analyysiä historiassakin paljon tehdään.

Vierailija
20/56 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toijalaan

....mutta Toijalan takanahan ei ole mitään, joten mites meet pohjoiseen?

Toijala on risteysasema. Junalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän